9 van de 14
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
   
DS 7 Crossback
Jorikl
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 424
Geregistreerd: 10-04-2006

- C3 PURETECH 110 S&S SHINE
- C6 (2005-2012) 2.7 V6 HDiF
Gepost: 29 maart 2018 10:57 AM
  [ # 121 ]

Ik heb mij de afgelopen dagen ook meermalen afgevraagd wat de meerwaarde was van de bijdragen van JanSr. Ik onderschrijf de reactie van Waterman dan ook volledig.

Maar terug naar het topic. Ik mag mijzelf een echte Citrofiel noemen. Ik kocht op mijn 15e mijn eerste Citroën en heb de aansluitende 28 jaar meer dan 20 Citroëns gereden. Nieuw en klassiek. Van 2cv en DS tot mijn huidige C6. De een had meer Citroën DNA in de genen dan de andere, maar allemaal waren het fijne auto’s. De keus om na jaren als dagelijkse auto een nieuwe Citroën gereden te hebben, over te stappen op een relatief oude C6, was ook bewust en tot op heden zonder spijt.

Zou de DS7 voor mij als Citrofiel een optie zijn? Jazeker. Ik vind het een schitterende auto met een prachtig exterieur en dito interieur. Is het een game changer zoals de DS in 1955 ooit was? Nee, dat zeker niet. Maar ik ben realist genoeg om te weten dat die er nooit meer zal komen. Niet bij Citroën en niet bij een willekeurig ander merk. De tijden veranderen. Vaak ten goede en soms niet. Zelfs een Model S van Tesla, die de term game changer in het huidige automobiele landschap wel verdient, heeft maar een fractie van de impact die de DS ooit had.

Het mooie van Citroën/DS is dat zij, hoe commercieel ook, gelukkig weer refereren aan en trots zijn op hun verleden. Daar kan menig ander merk wat van leren.

Voorlopig blijf ik rondrijden in mijn geliefde C6. Een auto die bij lange na niet los heeft gemaakt wat de DS ooit deed, maar wel volledig in de traditie en merkwaarden van Citroën staat. En de DS7? Die gun ik al het succes van de wereld. Al is het maar omdat dit mogelijk weer meer financiële armslag geeft om ooit weer een echt onderscheidende auto te lanceren.

Citroen ID19P Confort (1966)  Citroën 2cv AZ (1968)  Citroën 2cv6 Spécial (1981)
Citroën C5 Break VTR (2006)  Citroën C4 VTS (2006)  Citroën C4 Picasso (2007)
Citroën C5 Tourer (2010)  Citroën DS3 (2012)  Citroën C6 2.7 V6 HDiF (2006)  Citroën C3 PURETECH 110 S&S Shine (2017)
Citroen C5 Aircross 180pk EAT8 (2019)  Citroen C1 Airscape Shine (2019) DS 4 E-Tense Opera (2023)

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3420
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 29 maart 2018 11:09 AM
  [ # 122 ]

Misschien komt het omdat de ontwerpers en folderschrijvers van de DS 7 nog niet geboren waren toen de DS ter wereld kwam.
Ik was toen 13 jaar, met veel belangstelling voor auto’s en dus ook zwaar onder de indruk van wat daar toen gebeurde. Je had het uit de krant en uit automagazines, voor zover die er waren. En van het Polygoon bioscoopnieuws, want bijna niemand had nog televisie.
We fietsten een heel eind om uit school omdat het gerucht liep dat de plaatselijke Citroen agent er één had staan.
En oud genoeg om het bewonderende enthousiasme van mijn vader en de vaders van mijn klasgenoten levendig te herinneren, die droomden van het vrijmaken van budget voor zo’n wonder.
En heel precies herinner ik mij nog de eerste rit, achterin bij de vader van een klasgenoot.

Anders gezegd, ik heb emoties bij het verschijnen van de DS. De huidige generatie niet uit eigen beleving. En die heeft dus moeite met het inschatten van wat ontheiliging van het begrip “DS” teweeg kan brengen.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
MWH.C
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1787
Geregistreerd: 25-06-2007

- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Gepost: 29 maart 2018 06:23 PM
  [ # 123 ]

Ontheiliging? Als je de DS als heilig beschouwt zou ik vooral eens bij jezelf te rade gaan. Het is een auto. Een machine. Een leuke machine, maar heilig? Ik dacht dat Nederlanders nuchter waren.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3420
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 29 maart 2018 07:36 PM
  [ # 124 ]

De mensen die die gebeurtenis teweeg brachten verdienen ons respect, niet de 1.330.755 dingen die conform hun ideeën geproduceerd werden. Daar zijn we het over eens (hoeveel DS 7 ‘ens zullen worden verkocht?).

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Stri
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 19-03-2018

Gepost: 31 maart 2018 10:31 AM
  [ # 125 ]

Al op zijn minst 1 ... binnen een paar maand de mijne.
Als er iemand nog een nuttige bijdrage heeft over de DS7, ik bedoel de auto zelf en niet de folder, dan lees ik dat hier graag.
Maar eerlijk gezegd wat ze schrijven over die auto van meer dan een halve eeuw geleden, dat zal mij worst wezen.

Wie heeft er al uitgebreid met de DS7 gereden en heeft leuke weetjes over wat hij kan of niet kan. Dingen die je niet leest in de reviews. Of nog beter wie heeft er al een DS7 en wil zijn ervaring hier delen.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3420
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 31 maart 2018 01:08 PM
  [ # 126 ]

Toen de eerste C6 op mijn netvlies verscheen had ik direct het onstilbare verlangen om daar ooit eens in te rijden.
Tegelijkertijd leek mij dat budgettair onbereikbaar.

wimb schreef:

Of zit het je dwars dat je de DS7 niet kunt betalen? Troost je, dat kan ik ook niet terwijl ik het toch echt een erg mooie auto vind.

Een handvol jaren later kocht ik een C6, die binnen bereik kwam, dank zei het feit dat de eerste eigenaar er € 65.000 op afschreef.
Dat deed hij niet om mij daar mee te plezieren, het was het lot van vele eigenaars.

Gek genoeg heb ik dat verlangen geheel niet bij de DS7. En voor dat iedereen weer boos wordt: Dat ligt aan mij, want het concept spreekt mijn gemoed niet aan.
We zien nu dat er al één schaap over de dam is.
Dus aan het concept zal het niet liggen. Een goede zaak.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
V-zesserke
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 27-08-2010

- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
Gepost: 03 april 2018 07:36 AM
  [ # 127 ]
Stri schreef:

Al op zijn minst 1 ... binnen een paar maand de mijne..

In België waren er ten tijde van het autosalon een kleine 300 verkocht (dat weet ik uit zéér betrouwbare bron) en men was er bij PSA niet ontevreden mee ook al zei men er onmiddellijk bij dat het bij een lancering altijd wel wat piekt.
In alle geval proficiat met je aankoop ben héél benieuwd naar je ervaringen als je hem gaat hebben, heb je trouwens een testrit kunnen doen en indien ja hoe was die?
Persoonlijk was ik er ten tijden van zijn eerste voorstelling niet echt weg van, van het hele SUV gedoe trouwens niet. Maar het tij keerde beetje bij beetje en toe ik in december het eerste Belgische exemplaar in de Brusselse DS-store kon bekijken, keuren en betasten was ik tot mijn eigen verbazing 180º gedraaid. Daar stond een héél indrukwekkend product met een serieuze wauwfactor.
Je kan zoals sommigen hier in het verleden blijven hangen, betreuren dat men het bij PSA niet aanpakt zoals men zelf graag zou zien….
En ja ook ik vond al die fraaie Citroën-technieken zoals de hydropneumatische met mijn techniekershart echt prachtig, maar er worden maar weinig auto’s meer gemaakt uit het oogpunt omdat het zo fraai is. Meestal bouwen ze die (niet enkel auto’s trouwens) om er geld aan te verdienen zodat men kan overleven. Ook al had Citroën zo’n mooie dingen dat overleven is hen een aantal keren ternauwernood amper gelukt en zou hen in deze tijden simpelweg niet meer lukken. En dus zijn de gemaakte keuze best rationeel.
Toch vind ik dat DS alle lof verdiend omdat er een product staat met een aantal fraaie technieken, want de met camera gestuurde ophanging, nachtvisie, semi-autonoom rijden tot 180 km/u (volgens ik in diverse testen las één van de best werkende systemen op de markt, door sommige testers zelfs als het beste bestempeld!) kom je toch niet dagdagelijks tegen. En dus is DS toch nog een beetje trendsetter of vernieuwend zoals destijds.
Ik ben zeer benieuwd wat ze nog allemaal uit hun hoed gaan toveren bij deze jonge en nieuwe PSA-poot, maar ik wens ze heel erg veel succes bleh.

@Stri, hou ons maar op de hoogte hé en al vast heel veel fijne en veilige kilometers met je fraaie aanwinst!

 

Profiel  
 
Stri
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 19-03-2018

Gepost: 05 april 2018 07:23 PM
  [ # 128 ]

Eerst bekeken op het autosalon, dan 2 testritten gemaakt. Eerst een korte met verkoper erbij en dan een langere zonder verkoper.
Ik ben geen sportieve rijder dus wegligging in de bochten aan hoge snelheid is voor mij minder belangrijk.
Dat systeem met die camera is echt goed en had ik niet in mijn vorige 2 auto’s (Audi en Mercedes). Wat mij ook opviel was dat hij in vergelijking met andere een stuk stiller is. Ik was ook gaan kijken naar de Stelvio, ook een heel mooie wagen maar de uitrusting, technologie en speciallekes zoals de voorlichten wat geen enkel ander model heeft dat ik ken, hebben de doorslag gegeven.

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 07 mei 2018 11:30 AM
  [ # 129 ]

DS7 irl

Profiel  
 
Stri
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 19-03-2018

Gepost: 08 juni 2018 08:16 PM
  [ # 130 ]

Pfff, nu al 2 keer slecht nieuws gekregen ivm de levering
Eerst uitgesteld van 1 juni naar 22 juni en nu zelfs naar eind juli.
Daar word je niet vrolijk van natuurlijk.

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6241
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 08 juni 2018 09:12 PM
  [ # 131 ]

Is er nog iets gemeld over de oorzaak van die vertraging? Wel balen hoor, dat wachten als je eenmaal besteld hebt.

Profiel  
 
Stri
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 19-03-2018

Gepost: 08 juni 2018 09:28 PM
  [ # 132 ]

Het zou door de webasto optie (voorverwarming) zijn die ik genomen heb. Maar ze kunnen eender wat zeggen natuurlijk.

Profiel  
 
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 09 juni 2018 01:02 PM
  [ # 133 ]

Mijn zwager heeft er ook eentje besteld. Voordat hij dat deed heeft hij uitgebreid kunnen proefrijden, kreeg een DS7 met alle toeters en bellen zelfs een weekend mee. Een 180 pk diesel. Ik heb er ook in gereden toen. Wat me opviel: ondanks dat het een enorme wagen is heb je bij het rijden dat idee helemaal niet. De wagen rijdt superlicht en gemakkelijk en er is overzicht volop. Je bent er meteen vertrouwd mee. Ik vond het een heerlijk rijdende automobiel, van alle gemakken voorzien en zeer mooi afgewerkt.

Profiel  
 
Stri
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 19-03-2018

Gepost: 09 juni 2018 01:46 PM
  [ # 134 ]

Ik was ook helemaal verkocht. Heb dan beslist dat het de moeite was om er 4 maanden op te wachten maar nu worden dat er 6 of meer ... En dat vind ik niet correct, met alle moderne technologie en geavanceerde logistieke management systemen zouden ze toch de leveringsdatum correct moeten kunnen meegeven als je besteld.

En weet je wanneer je zwager besteld heeft en wanneer de levering gepland is?

Profiel  
 
V-zesserke
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 27-08-2010

- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
Gepost: 09 juni 2018 06:38 PM
  [ # 135 ]

Ja, langer wachten is natuurlijk nooit leuk maar geduld is een mooi iets. Zou kunnen liggen bij één of andere toeleverancier, ik werk zelf in die automotive sector en weet dat het wel eens fout loopt. Soms zelfs grondig fout waardoor bij de fabrikant vertraging ontstaat. Of misschien loopt de verkoop beter als verwacht, ik zag onlangs een Frans nieuwsbericht over de verkoop van PSA die in het eerste deel van 2018 met 9% zou zijn gestegen en dit dank zij de betere cijfers van DS…
Jammer voor je en ik duim voor je mee dat hij er snel mag wezen en het wachten meer dan waard is. Aan dat laatste twijfel ik niet, ook test in Autogids was best goed, geluidsdemping maar liefst een score van 19/20 en eindconclusie “wel degelijk luxe op zijn Frans”.

Profiel  
 
 
9 van de 14
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook