7 van de 7
« Eerste  < Vorige 5 6 7

DS 7 Crossback
GSPallas
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 357

- DS 3 SoChic 1.2 VTi
- DS 5 Business Executive
Gepost: 07 december 2017 08:48 AM
  [ # 91 ]
Penny Lane schreef:

Ik vind de middenarmsteun van de DS7 Crossback een probleem. Het ding is heel mooi uitgevoerd: overlangs in tweeën gedeeld. Je drukt op een knopje in de voorrand van de armsteun en het opbergvak klapt naar links & rechts mooi gedempt open. Maar de twee helften zijn onderling niet verbonden.

Stel je voor dat je met rustig met 170 over de Autobahn kachelt en besluit dat het wel tijd is voor een sigaar. Die heb je dan in dat vakje opgeborgen. Er één pakken: geen probleem. Maar dan moet dat vakje weer dicht. Wat een gepruts om beide helften weer netjes te sluiten! Eén helft dicht, dan de andere, springt de eerste weer open… Daar heb je dus wel even alle aandacht bij nodig. Lijkt me bij 170 sub-optimaal. Dat vind ik nou niet echt premium whistle

Derk

... ik denk dat je dan wellicht bij jezelf te rade moet gaan; ik heb het nu bij mij in de 3008 zitten en ben er blij mee. Je kunt hem prima dicht doen door beide klepjes tegelijk te sluiten.

Die grote klep bij mijn C5 was eigenlijk altijd een onding als hij open stond, die bleef in de weg zitten. Daar heb ik nu met die gedeelde klep totaal geen last van.

P3008 GT-line 1.6 e-THP EAT6 en een DS3 1.2 VTi SC

Profiel  

stokbrood
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 22

Gepost: 10 december 2017 06:02 PM
  [ # 92 ]
V-zesserke schreef:

Ja, die Stelvio is een prachtige wagen net als de Giulia. Je moet ze dat wel nageven die Italianen dat ze prachtige wagens bouwen (en ook nog heel wat andere zeer fraaie producten trouwens!).
Maar al ik de commentaren lees in de Autogids dan zijn die toch ook vrij teleurstellend, ik vat het even samen wat ze er van vonden.

Alfa Romeo is er met de Stelvio bijna in geslaagd de perfecte SUV neer te zetten, maar de Italiaan struikelde over een belangrijke horde: technologie. Om te beginnen door te kiezen voor een multimediasysteem dat vijf jaar geleden al verouderd was, met een traag GPS, een klein weinig contrastrijk scherm, een moeilijke bediening via alleen een draaiknop en weinig intuïtieve menu’s. Met amper applicaties ook en geen spoor van Apple CarPlay of Android Auto. Bovendien haalt de Stelvio zijn neus op voor al wat semi-autonoom rijden betreft (geen filehulp, geen actieve spoorassistent).
Alfa mag dan schermen met de bewering dat dit vooral een rijdersauto is, maar dat staat naast de kwestie: dit is een auto die achteruit kijkt terwijl hij vooruit rijdt. En dan te bedenken dat de Stelvio zijn carriére nog moet starten. De charmes van de Alfa zijn overduidelijk, zijn tekortkomingen evenzeer!

Ik denk dat de Ds 7 op technologievlak zich toch niet hoeft te schamen, ook al zal de Alfa misschien meer rijdersauto zijn dit gaat hem weinig voordeel opleveren ook al is zijn motorenaanbod best fraai. Meeste mensen komen heus wel toe met pakweg 150 tot 200 Pk.

Lees ik nou goed dat de radio in de Stelvio niet naar behoren functioneert? Da’s een afknapper.
Ik wil m’n DS5 volgend jaar vervangen. Ik ben bang voor de DS-store dat het een Giulia wordt. Want een vervanger kunnen ze me niet aanbieden. Ik heb de radio van de Giulia overigens nog niet uitgeprobeerd. Bedankt voor de tip!

Profiel  

ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3592

- C4 (2004-heden) 1,6 hdi excl
- C3 1.2 ethp shine
Gepost: 10 december 2017 06:08 PM
  [ # 93 ]

De radio in de alfa is dezelfde als bij mijn vrouw hare jeep
De uconnect
Allemaal hetzelfde.

Ditis natuurlijk het oordeel van een autotester.
Ik vind het prima werken zeker tov de rd4 etc wat psa jarenlang geleverd heeft.

Profiel  

V-zesserke
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 341

- Xantia Activa V6
- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 5 2,0 Hdi 160
- DS 4 Sportchic 2.0 Blue HDI 180
Gepost: 11 december 2017 12:07 AM
  [ # 94 ]

Hun oordeel was gewoon dat de Stelvio wel een rijdersauto is (mooi meegenomen!) maar technologisch gewoon (te) ver achterloopt op de concurrentie. Weinig of geen connectiviteit dus geen Apple CarPlay of Android Auto, apps die weinig bijbrengen, een klein slecht leesbaar scherm, geen draadloos laden enz. Resultaat dat het geheel conectiviteit een erg magere 11,25/20 kreeg. Hun opmerking was dat Alfa flink wat werk voor de boeg heeft om het systeem bij een facelift weer op niveau te krijgen. Maar dat is niet het enige waar ze zware kritiek op hadden, geen spoor van semi-autonoom rijden (Ds7 kan level 2 hebben) of van technisch hoogstandjes die de Ds7 wel heeft zoals een nachtvisie, een gestuurde ophanging m.m.v. een camera enz. Bovendien is de afwerking maar gemiddeld en niet op peil van de concurrentie.
Hoe de Ds7 het gaat doen op gebied van connectiviteit, navigatie enz. is nog koffiedik kijken en voor het verleden moeten ze bij PSA niet al te fier zijn op hun realisaties, echt niet. Maar voor zover ik weet zijn ze bij PSA aan het afstappen van die meestal Italiaanse toestanden Made by Magneti Marelli (in onze Ds4 nog aanwezig en niet meteen een hoogvlieger, nog zacht Neutral uitgedrukt in feite) en gaan ze nu shoppen bij het Duitse Continental wat ik vermoed een hele verbetering zal zijn. En voor de hifi hebben ze alvast een fantastische partner onder de arm genomen met name Focal, echt niet de minste!
Denk ook dat er al snel wat beterschap te merken zal zijn op dat gebied aangezien de C3 Aircross in dat zelfde Autogids zelfs lof kreeg voor zijn erg efficiënt navigatiesysteem en connectiviteit (14/20), daar waar ze er vroeger eerder kritiek op hadden.

Autogids lees ik al jaren en ik ken hen als zijnde erg onpartijdig (wat je zeer zeker niet van alle autotesttijdschriften kan zeggen!) en ze zijn zeker en vast verre van anti Alfa, tegendeel zelfs. In volgend nummer staat eerste test van de Ds7 en ik ben eens benieuwd, ik geef hun oordeel hier wel even mee.
Ik geef je hun punten voor en tegen van de Alfa Romeo Stelvio 2.0 turbo 280 nog eventjes mee, hun eindscore was 13,64/20. Zelfs de C3 Aircross haalt een mooiere eindscore (14,19/20).

Voor:
Dynamisch weggedrag.
Nauwkeurig stuur
Uitstekende prestaties
Interessant verbruik
Competitieve prijs

Tegen:
Technologisch achtergesteld
Afwerkingskwaliteit interieur
Zicht naar achter
Vrij smalle laadopening en koffer
Matig plaatsaanbod achter