5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5

Traction in Zuid-Afrika; uitlijnen motorkap/grille/voorspatborden
Stef Sep
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 941

- ID/DS 20/5 zelfbouw 4 deurs cabrio
Gepost: 06 februari 2018 04:14 PM
  [ # 61 ]

Aha! Dankjewel. Kop zit erop, met o ringetje op de juiste plek. Ga even moed verzamelen voor de bak. Nu eerst nog verder met maken van nieuwe draadboom. Erg lekker werkje.

Profiel  

Stef Sep
> 900 berichten

Gepost: 28 november 2018 03:32 PM
  [ # 62 ]

Beste allen, Inmiddels weer een flink stuk verder met de Light15; de motor (11D) loopt, versnellingsbak is dicht, ik heb een nieuwe draadboom gemaakt, remmen werken bijna (na alles gereviseerd te hebben behalve de nieuwe hoofdremcylinder lekt dus die hoofdremcylinder) Het schitterende originele houten dashboard is weer gemonteerd met de prachtige ronde instrumenten (zelfde als een bentley uit die tijd!!)

Maar nu het volgende probleem; uitlijning van voorspatbordbeugels (lijkt wel een gewei) en de motorkapzijplaten (die platen net boven de spatborden waar de grille aan vast geschroefd zit) Het lijkt wel of die helemaal niet bij elkaar horen, of dat die beugels (dat gewei boven de voorwielen) iets naar voren gebogen moeten worden. Klopt dat? Is die bevestigingsplaat van dat gewei vlak? of een beetje gebogen? Nu kan ik de zijplaten niet ver genoeg naar voren schuiven om die mooi uit te laten lijnen met de motorkap, want de uitsparing in die platen schuurt dan tegen het gewei aan.

Verder lijkt het of mijn radiateur te hoog is/grille te laag, De vuldop komt tegen de linkermotorkap aan. als ik de zijplaten (zie boven) naar voren schuif zakt de grille nog verder. Ik kan de radiateur nog wel iets laten zakken door de rubbers eronder weg te halen, maar veel is dat niet. Heeft er iemand wat detailfotos hiervan? De onderdelenboeken zijn niet echt een duidelijke hulp hier.

Ook heb ik dit rubber in een van de bakjes gevonden, maar weet niet goed waar die komt; Tussen radiateur en grille misschien? https://www.ctaservice.nl/product/21925/waterafdichting-motorkap-steun

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Groeten uit Zuid-Afrika,

Stef

Profiel  

MWH.C
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1674

- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Gepost: 28 november 2018 08:51 PM
  [ # 63 ]

Ik heb even gezocht of ik een duidelijke foto heb. Niet zo op het detail. Maar misschien heb je er net wat aan.

Er zit wel een klein knikje in het ‘gewei’ inderdaad:

Profiel  

ed-gs
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 130

Gepost: 29 november 2018 10:01 PM
  [ # 64 ]

Het uitlijnen van de voorkant is een lastig klusje. Je moet hier goed de tijd voor nemen, alles losvast zetten zodat het nog kan schuiven en dan in stapjes naar het eindresultaat werken. Bij de 11B (of light 15 zoals hij bij jou heet) is het nog wat lastiger als bij de 11BL omdat de zijplaten helemaal naar voor onder doorlopen. Deze zijn ook vaak wat naar onder doorgebogen doordat de grille vooronder een tikje door een aanrijding of zo heeft gehad.
De grille staat hierdoor vaak wat te veel naar beneden gebogen. Mogelijk heb je ook te grote spleten tussen de motorkap en het grille en schutbord hierdoor.

Ik heb hier ook een tijd mee moeten stoeien.
Op de bijgevoegde foto kan je de voorkant zien met het “gewei” zoals je het noemt. Deze staat inderdaad naar voren en is wat flexibel. Je kan hem naar de juiste positie toe buigen.
Ik heb ook twee extra stangen aan de onderzijde van de zijplaten/grille toegevoegd. Dit om het doorzakken van de voorkant tegen te gaan. Hierdoor kan je de voorkant ook beter stellen en komt de neus ook wat hoger te staan. Mogelijk past je radiateur dan ook weer onder je motorkap.
De gehele neusconstructie wordt er ook veel steviger door!

Veel succes in ieder geval met deze klus!

Afbeelding Bijlagen
gewei.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  

briard
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 95

- Traction Avant 11 BL 1953
- CX 25tri automatic serie2 break
- C5 break
- Berlingo 2000
Gepost: 29 november 2018 11:24 PM
  [ # 65 ]

Je kunt de hele neus ophogen door bij de voorste bevestigingsbout van de zijplaten een plaatje rubber van ong. 10mm. dik te plaatsen.

Profiel  

Stef Sep
> 900 berichten

Gepost: 02 december 2018 07:55 PM
  [ # 66 ]

Dank allemaal! geweldig deze feedback.

vandaag was het weer klusweer (eerder deze week was het 44 graden) dus heb er weer een goede 4 uur in kunnen stoppen. Ik heb inderdaad rubbertjes onder de zijplaten gezet, veel dunnere rubbers onder de radiateur gezet. Het past nu veel beter, maar nog niet ideaal. Radiateurdop wel heel erg dicht bij de motorkap, maar Ik denk wel dat ik er ga komen. De zijplaten hebben behoorlijk wat plamuur, waardoor ze behoorlijk zijn kromgetrokken. Ik denk dat ik deze opnieuw moet laten spuiten met veel minder plamuur.

Nog even een keertje die rubber vraag; waar komt dat afdichtingsrubber van de link in mijn vorige vraag? Ronde kant onder aan raamkant van de motorkapafdichting?

Groeten,

Stef

Profiel  

graddus
> 14000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 14669

- Traction Avant 11B Forest
Gepost: 04 december 2018 02:29 PM
  [ # 67 ]

Dat rubbertje komt me niet bekend voor, misschien omdat ik de bevestiging van de motorkap daar nooit heb losgehaald Smile Wat het opbouwen van de neus betreft, als de radiateur niet past, dan hangt alles blijkbaar te laag, kan het ook niet daardoor komen dat de zijstukken niet lijken te passen? Heb je gepast met de voorschermen, of dat nog niet? Eenmaal alles aan elkaar hangt gaat het vanzelf de goede richting uit is mijn ervaring.

Profiel  

5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5

© Citroën-Forum 2003 - 2018 | adverteren
Facebook