5 van de 7
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende > 
   
DS23: DX11 motor!
bogaard77
> 22000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 22917
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 01 september 2017 03:59 PM
  [ # 61 ]

volgens mij past dat gewoon…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Voor een DS Techniek cursus ga je naar DS-TT!! of naar http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
Penny Lane
Moderator/Redacteur
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7961
Geregistreerd: 06-05-2007

- ID/DS DS23 Pallas Mechanique
- Xantia TD SX
Gepost: 01 september 2017 04:04 PM
  [ # 62 ]

Ja hoor. Dat past uitstekend. Maar er kan geen carbu spruitstuk op.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
bogaard77
> 22000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 22917
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 01 september 2017 04:35 PM
  [ # 63 ]

Oja. je moest dan een waterkanaal boren geloof ik.. zitten de tapeinden ook anders?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Voor een DS Techniek cursus ga je naar DS-TT!! of naar http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
Penny Lane
Moderator/Redacteur
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7961
Geregistreerd: 06-05-2007

- ID/DS DS23 Pallas Mechanique
- Xantia TD SX
Gepost: 01 september 2017 04:58 PM
  [ # 64 ]

Ja. Totaal. Ook zijn de poorten in de zijkant ietsje anders gefreesd, maar dat zou niet hinderlijk moeten zijn. En er zit een boring voor een temperatuursensorgat in die er bij een carbu niet moet zitten én vooraan nog een extra koelwatergat dat lijkt op het gat aan de rechterkant van de kop waar het pijpje langs de uitlaatkant op komt. Nou zou dat nog wel af te blinden zijn, maar wat een gedoe als je het allemaal optelt. Deze kop de verkoop in en een andere aanpakken is makkelijker denk ik.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
H@ns
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4493
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 01 september 2017 07:05 PM
  [ # 65 ]

Oew! dat is zuur…

Profiel  
 
Erict
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 982
Geregistreerd: 15-06-2007

Gepost: 01 september 2017 07:43 PM
  [ # 66 ]

Balen

Profiel  
 
Penny Lane
Moderator/Redacteur
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7961
Geregistreerd: 06-05-2007

- ID/DS DS23 Pallas Mechanique
- Xantia TD SX
Gepost: 08 september 2017 07:17 PM
  [ # 67 ]

Genoeg gebaald. Gewoon verder met wat er kan. De koeling bijvoorbeeld wordt compleet vervangen door een 3-rijen IE koelsysteem (met expansietank etc.). De koelunit zelf kan alvast geprefabriceerd worden. De radiateur zelf is nieuw, de hulpfan had ik liggen. Die bleek het prima te doen, dus die kan gewoon gebruikt worden.

Alleen de thermoschakelaar voor de hulpfan die ik nog had liggen bleek het niet meer te doen. Daar moet dus een nieuwe voor komen.

Verder was er nog dit fijne nieuws:

En is dit een datumstempel? Dan zou die kop maar een half jaartje verschillen van de auto zelf…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
jantje1948
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7211
Geregistreerd: 21-04-2006

- SM 2,7IE/airco
- Xantia 2-0i 16v SX
Gepost: 08 september 2017 11:02 PM
  [ # 68 ]

Het expansievat watert toch af op de waterpomp? Hoe fix je dat? Maar misschien laat mijn geheugen me deze keer in de steek!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i.

Profiel  
 
Penny Lane
Moderator/Redacteur
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7961
Geregistreerd: 06-05-2007

- ID/DS DS23 Pallas Mechanique
- Xantia TD SX
Gepost: 08 september 2017 11:04 PM
  [ # 69 ]

Er zit een extra aansluiting op de stalen bocht onder de dynamo (twee ‘zijpijpjes’ in plaats van één).

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
jantje1948
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7211
Geregistreerd: 21-04-2006

- SM 2,7IE/airco
- Xantia 2-0i 16v SX
Gepost: 08 september 2017 11:08 PM
  [ # 70 ]

Ach ja, nu weet ik het weer. Geen probleem dus.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i.

Profiel  
 
Penny Lane
Moderator/Redacteur
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7961
Geregistreerd: 06-05-2007

- ID/DS DS23 Pallas Mechanique
- Xantia TD SX
Gepost: 12 september 2017 06:50 PM
  [ # 71 ]

Zo. De uitlaatkant is afgemonteerd. Na de Harzrun kan de motor van de bok om ook de inlaatkant erop te zetten. Daarna wordt het tijd om de Laatste Rit met de DY3 te maken, waarna die uit de DS kan worden gehengeld om een vliegwiel, een koppeling, een waterpomp met toebehoren en divers ander kleinmateriaal te leveren.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
Moderator/Redacteur
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 38065
Geregistreerd: 26-02-2005

- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
Gepost: 12 september 2017 07:43 PM
  [ # 72 ]

Dat hitteschild kun je beter even weg laten: motorsteun moet er nog op en de startmotor moet er nog tussen. Zit dat schild in de weg….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Penny Lane
Moderator/Redacteur
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7961
Geregistreerd: 06-05-2007

- ID/DS DS23 Pallas Mechanique
- Xantia TD SX
Gepost: 12 september 2017 08:07 PM
  [ # 73 ]

Het ligt er ook zo weer af. Dit bergt voorlopig wel even handig op en ik weet nu dat alle bevestigingsmateriaal er is. Net zoiets als het ranzige kleppendeksel dat er nu op zit. Dat schiet ook niet op, maar er mocht best even iets over de vers geoliede kleppen staan.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
jantje1948
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7211
Geregistreerd: 21-04-2006

- SM 2,7IE/airco
- Xantia 2-0i 16v SX
Gepost: 13 september 2017 12:29 AM
  [ # 74 ]

Derk, daar ga je toch niet mee rijden? Dan glimt het na een week niet meer!  crying

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i.

Profiel  
 
Penny Lane
Moderator/Redacteur
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7961
Geregistreerd: 06-05-2007

- ID/DS DS23 Pallas Mechanique
- Xantia TD SX
Gepost: 18 september 2017 06:24 PM
  [ # 75 ]

Het blok is van de bok af. Inmiddels hangt er weer een inlaatspruitstuk aan, zijn de kleppen koud gesteld (dus dat moet opnieuw zodra het blok voor het eerst op temperatuur is) en zijn de bougieschachten op lengte ‘gesteld’. Het lijkt er veel op dat morgen de neus van de DS af komt zodat we daar spullen uit kunnen gaan trekken. Zoals een blok Cool

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
5 van de 7
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2017 | adverteren
Facebook