3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
THP motor Citroën
Rougefurio
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2461
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 02 oktober 2018 12:01 PM
  [ # 31 ]

Ik denk dat die genoemde 100 of 90 euro inclusief BTW is, en dat scheelt nogal.

Profiel  
 
vtske
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1640
Geregistreerd: 03-02-2012

- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Gepost: 02 oktober 2018 03:46 PM
  [ # 32 ]

Zo denk ik er ook over.

(Werknemer)1978-1983 Alle types CITROËN Demo, nieuw, tweedehands en overnames.(Werknemer-Medezaakvoerder) 1983-1989 BX16 TRS 3X, BX19 TRD 1X, BX19D 1X, BX19RD BREAK 2X, BX TRD TURBO 1X. (Privé) 1989-2000 BX TRD TURBO,1992-1998 AX11 TRE, 1998-2000 SAXO 15D SX, 2000-2008 XSARA BREAK 19D,2004-2011 SAXO VTS 1400,2008-2014 PEUGEOT 307 14 HDI,2011-tot heden New C4 EXCLUSIVE 16 EHDI 112 EGS6,2014(zoon)2016-tot heden C4 GRAND PICASSO EHDI 115 BVM6.

Profiel  
 
Rougefurio
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2461
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 05 oktober 2018 09:30 PM
  [ # 33 ]

064harry schreef:

Nee… gesprek is als het goed is deze week.
Ik heb de problemen aangegeven.
Zij hebben een offerte gemaakt.
Daarop heb ik een gesprek aangevraagd.

Dit moet nog plaats vinden

En, is er al een compromis bereikt? (Alle kosten voor de dealer/Citroën zal het wel niet worden, denk ik.)

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 07 oktober 2018 12:09 PM
  [ # 34 ]

Letop dat ie niet een slaatje, eruit slaat,  ik weet niet wat voor koppeling erin zit, maar om te vervangen is dan een eitje, immers moet het blok er toch uit, en als het een ruil hart is moet ook de het koppeling vliegwiel worden om gezet,
Dus kijk op de offerte, of het blok niet 2x wordt uit gebouwd,  Want dat is dus het slaatje,
Persoonlijk. Zou ik hem dan het voorstel, doen zelf de koppeling te betalen, en hem de rest zelf te laten betalen,

Profiel  
 
064harry
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 557
Geregistreerd: 14-12-2011

- DS 4 THP 155 EGS So Chic
Gepost: 24 oktober 2018 06:36 PM
  [ # 35 ]

Gesprekje met de dealer gehad.
Niet echt bevredigend.
Hij was ook gebonden aan de regels van Citroën Nederland.

Dus maar een mailtje naar Citroën Nederland gedaan.

Wordt vervolgd

Profiel  
 
064harry
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 557
Geregistreerd: 14-12-2011

- DS 4 THP 155 EGS So Chic
Gepost: 14 november 2018 07:29 PM
  [ # 36 ]

Inmiddels contact gehad met Citroën Nederland oftewel DS Automobiles Nederland.

Zij zijn bereid om 40% te vergoeden:
Dus de onderdelen en een gedeelte arbeidsloon wordt door DS Automobiles vergoed.

Maar voorlopig ga ik nog niet akkoord.

Het is hun fout en ze draaien maar op voor de kosten!

Premium auto .... Tssss

Alleen snap ik niet dat ze mij geen andere auto verkopen… Da’s voor hen toch veel voordeliger?

Profiel  
 
Rougefurio
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2461
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 14 november 2018 08:45 PM
  [ # 37 ]

Hmm, mij schiet onmiddellijk dat spreekwoord over het onderste uit de kan te binnen, maar misschien ben ik defaitistisch. Met 40% voor rekening van DS Automobiles zou ik zelf akkoord gaan.

Profiel  
 
Berlingo2.0HDi
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 474
Geregistreerd: 31-12-2006

Gepost: 14 november 2018 09:28 PM
  [ # 38 ]

Zoals 064harry in eerdere posts schrijft heeft hij het probleem in de garantie periode aangegeven. Er zijn een aantal pogingen gedaan om het probleem op te lossen, maar dat is niet gelukt. Een oplossing is nu blijkbaar de motor vervangen. Hier hoeft de consument (064harry) financieel niet voor op te draaien. Dit is een probleem van de dealer. De dealer zal dus de resterende 60% moeten vergoeden.

Contact met Citroën NL is niet nodig. Je hebt zaken gedaan met je dealer,die moet het oplossen. Dat de dealer maar 40% vergoed krijgt moet hij maar uitvechten met Citroën NL.

Hoop wel dat 064harry ergens op papier heeft staan dat het probleem in de garantie periode aangegeven is en de pogingen tot reparatie.

Dus: Ik zou ook niet akkoord gaan met 40%.

Profiel  
 
064harry
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 557
Geregistreerd: 14-12-2011

- DS 4 THP 155 EGS So Chic
Gepost: 14 november 2018 09:55 PM
  [ # 39 ]

Profiel  
 
064harry
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 557
Geregistreerd: 14-12-2011

- DS 4 THP 155 EGS So Chic
Gepost: 06 december 2018 11:28 PM
  [ # 40 ]

Naar ietwat heen en weer gemaild te hebben is 40% hun laatste bod.
Ik ga hem wsl laten maken.
Maar ik ben al wel aan het kijken voor een andere auto.
Alleen zolang het motorblok niet is vervangen krijg je qua inruil bijna niets….
Ik krijg er rond de €8.000 voor.

Profiel  
 
vtske
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1640
Geregistreerd: 03-02-2012

- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Gepost: 07 december 2018 06:24 PM
  [ # 41 ]

Dat krijg ik nog niet voor mijn C4 met nog geen 100000 km en een E HDI.

(Werknemer)1978-1983 Alle types CITROËN Demo, nieuw, tweedehands en overnames.(Werknemer-Medezaakvoerder) 1983-1989 BX16 TRS 3X, BX19 TRD 1X, BX19D 1X, BX19RD BREAK 2X, BX TRD TURBO 1X. (Privé) 1989-2000 BX TRD TURBO,1992-1998 AX11 TRE, 1998-2000 SAXO 15D SX, 2000-2008 XSARA BREAK 19D,2004-2011 SAXO VTS 1400,2008-2014 PEUGEOT 307 14 HDI,2011-tot heden New C4 EXCLUSIVE 16 EHDI 112 EGS6,2014(zoon)2016-tot heden C4 GRAND PICASSO EHDI 115 BVM6.

Profiel  
 
Rougefurio
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2461
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 11 december 2018 09:43 PM
  [ # 42 ]

064harry schreef:

Naar ietwat heen en weer gemaild te hebben is 40% hun laatste bod.
Ik ga hem wsl laten maken.
Maar ik ben al wel aan het kijken voor een andere auto.
Alleen zolang het motorblok niet is vervangen krijg je qua inruil bijna niets….
Ik krijg er rond de €8.000 voor.

Ik weet niet zeker wat nu je kosten zullen zijn (de motor gratis en 60% van het arbeidsloon zelf betalen, of 60% van alles?), maar als het eerste het geval is en je verder tevreden bent over de auto, zou ik gewoon doorrijden met de DS 4. Je nieuwe motor is waarschijnlijk al van betere kwaliteit dan de eerste, dus je kunt wellicht heel lang probleemloos vooruit. Dat je daarna nooit meer DS gaat rijden is een andere zaak.

Profiel  
 
PSA
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 03-11-2005

- GS/GSA GSpecial 1015
Gepost: 14 december 2018 05:19 PM
  [ # 43 ]

1200 euro betalen voor een hele nieuwe motor bij een auto van 6 jaar oud is echt niet veel. Ik snap je frustratie, maar het aanbod is best netjes vind ik. Een grote beurt met wat fratsen kost ook zo 1000 euro.

Profiel  
 
064harry
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 557
Geregistreerd: 14-12-2011

- DS 4 THP 155 EGS So Chic
Gepost: 18 december 2018 09:57 PM
  [ # 44 ]

Afgelopen vrijdag bij de dealer geweest om e.e.a. te bespreken.
Nu komt het:

Het nieuwe blok heeft dezelfde kenmerken als de eerste!
Dat wil zeggen dat het ook om de 30.000 á 40.000 km gereinigd moet worden.
En daarna na 6 jaar wel ook weer vervangen moet worden?
Tjeemig de peemig.

Iemand interesse ?

Profiel  
 
wimb
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2577
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 19 december 2018 07:55 AM
  [ # 45 ]
064harry schreef:

Dat wil zeggen dat het ook om de 30.000 á 40.000 km gereinigd moet worden.

Dat is een gegeven.

064harry schreef:

En daarna na 6 jaar wel ook weer vervangen moet worden?

Dat is een aanname.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2019 | adverteren
Facebook