4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
   
DS23IE BH Pallas project van Maart
Maart
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 310
Geregistreerd: 26-06-2007

Gepost: 31 januari 2018 07:46 PM
  [ # 46 ]

Min of meer gelukt (bedankt voor de tips):

Afgelopen week een paar keer kruipolie aangebracht.
Gisterenavond voorspanning aangebracht op de lagerbus en met beitel voorzichtig op de oren aan de andere zijde getikt.
En, jawel, lagerbus kwam los (stukje draaien) maar nog steeds muurvast (geen mm.) in horizontale richting….

Aan de binnenzijde waar de lagerbus vastzit zit een ring gelast op het chassis waar de bus doorheen steekt. Bleek dat het gat in het chassis net wat kleiner was dan de opgelaste ring, en die haakte achter de schroefdraad van de lagerbus. Kan ook een braam geweest zijn..
Tja, de lagerbus is nu toch uit, chassis heeft niks geleden maar helaas lagerbus is flink beschadigd.
Die moet ik vervangen.

Komend weekend volgende stap:auto in ‘t spit (fotos volgen).

Profiel  
 
Maart
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 310
Geregistreerd: 26-06-2007

Gepost: 04 februari 2018 09:23 PM
  [ # 47 ]

Gelukt.

Eerste tectyl is verwijderd.

Ik dacht dat het chassis van de DS zwart was.
Ondergrond is grijs/beige. Ook aan de binnenzijde onder de dempingsmatten.

Profiel  
 
F.SvM
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8248
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
Gepost: 04 februari 2018 10:06 PM
  [ # 48 ]

Ziet er “goed “uit….de draaiconstructie.
Ideaal werken!
Voor de rest ,zit er aardig wat laswerk aan ( als je geen consessies wilt doen.)
Voordeel van de DS/ID alles is te krijgen.
Maar werk blijft.
Succes,en blijf volgen.

VgF

Profiel  
 
IDealist
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1331
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 05 februari 2018 10:11 PM
  [ # 49 ]

Mooi gedaan! Zo ben ik ook begonnen! Gek dat ie beige is, zo was mijn break ook, maar voor een break is dat gebruikelijk. Succes met krabben…!

Citroen ID20 F Break ‘71, Citroen ID20 F Break Luxe ‘74 (under reconstruction), 2CV4 ‘74, Mehari ‘77

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9042
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 11 februari 2018 11:34 PM
  [ # 50 ]

leuke draaispit

http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 400000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Citroën C8 2.2 Hdi 2003, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987

Profiel  
 
Penny Lane
Moderator/Redacteur
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8281
Geregistreerd: 06-05-2007

- ID/DS DS23 Pallas Mechanique
- Xantia TD SX
Gepost: 12 februari 2018 09:07 PM
  [ # 51 ]
IDealist schreef:

Mooi gedaan! Zo ben ik ook begonnen! Gek dat ie beige is, zo was mijn break ook, maar voor een break is dat gebruikelijk. Succes met krabben…!

Mijn berline heeft ook een beige grondlaag. Daar overheen zijn de motorruimte, de kofferbak, de deursponningen en de dakrand zwart gelakt, maar onder de matten en de drempelbeplating en in het tank-vak enz. hebben ze ‘r origineel lekker beige gelaten.

Was het bij een Break niet zo dat het chassis beige gegrond werd en dan (deels) in iets van Gris Rosé werd gelakt in plaats van zwart?

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Maart
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 310
Geregistreerd: 26-06-2007

Gepost: 13 februari 2018 06:28 PM
  [ # 52 ]

Hé, leuk om te lezen.

Mijn auto is uit begin 1973, dan hoort het kennelijk zo.
Dan ga ik ‘m ook weer beige maken.

 

Profiel  
 
Penny Lane
Moderator/Redacteur
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8281
Geregistreerd: 06-05-2007

- ID/DS DS23 Pallas Mechanique
- Xantia TD SX
Gepost: 13 februari 2018 10:52 PM
  [ # 53 ]

Dan ‘moet’ je eigenlijk dus ook weer hier en daar zwarte nevel op de dorpels spuiten. Er werd geen enkele aandacht aan afplakken besteed. Blijkbaar werd het zichtwerk zwart afgelakt en waar de zwarte lak op het niet-zichtwerk allemaal nog meer terecht kwam was onbelangrijk.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
IDealist
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1331
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 14 februari 2018 10:14 PM
  [ # 54 ]
Penny Lane schreef:

Was het bij een Break niet zo dat het chassis beige gegrond werd en dan (deels) in iets van Gris Rosé werd gelakt in plaats van zwart?

Derk

Klopt Derk, ik was wat onvolledig in mijn informatie. Beige op het niet-zichtwerk en gris rose AC136 op het zichtwerk, bij de laatste bouwjaren t/m het dak.

Citroen ID20 F Break ‘71, Citroen ID20 F Break Luxe ‘74 (under reconstruction), 2CV4 ‘74, Mehari ‘77

Profiel  
 
 
4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
 
© Citroën-Forum 2003 - 2018 | adverteren
Facebook