9 van de 9
« Eerste  < Vorige 7 8 9
   
Timo’s Renault Espace 2000 TSE 1986 & 2000 GTS 1987 & Avantime!
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27018
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
Gepost: 18 januari 2020 07:33 PM
  [ # 121 ]

Gefeliciteerd met deze unieke auto!
Wat mij betreft ook een prima kleur.

Ergens heb ik het vermoeden dat de originele velgen er snel weer onder gaan Wink

Ik vraag me ook af, waarom speciaal de 2.0T en niet een V6?

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1156
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
Gepost: 18 januari 2020 08:56 PM
  [ # 122 ]

Mooie bak!

En inderdaad, heeft die 2.0T een beter bruikbaar koppel? Of is die V6 al van Nissan en daarom te betrouwbaar voor een doorgewinterde Citrofiel? tongue wink

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, BMW 325Ci Cabrio 2006
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9474
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 19 januari 2020 01:25 AM
  [ # 123 ]

2.0 is gewoon het beste blok, minste problemen.

http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5497
Geregistreerd: 23-03-2007

- Xantia 1.8i 16v
Gepost: 19 januari 2020 10:46 AM
  [ # 124 ]

Mooi hoor, Timo! Als je de auto lang wil bewaren kan ik me voorstellen dat je de LPG installatie eruit haalt. Ga je meer dan 4- a 5000 kilometer per jaar maken dan zal het waarschijnlijk toch nog (net) voordeliger zijn om het erin te laten zitten.

De Avantime heb ik ook altijd schitterend gevonden, maar te complex. Zeker met de V6, waar je echt helemaal nergens bij kan zonder de halve auto te demonteren. Wat dat betreft begrijp ik de keuze voor de 2.0T helemaal.

Ik wens je er heel veel plezier en veilige kilometers mee!

En als de bliksem de originele wielen eronder, veel mooier… Cool

Profiel  
 
Nielsje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3791
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 19 januari 2020 12:02 PM
  [ # 125 ]

Te gek! De Avantime is een prachtige wagen, heerlijk maf bijzonder origineel! Gefeliciteerd!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
vtske
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1668
Geregistreerd: 03-02-2012

- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Gepost: 19 januari 2020 09:11 PM
  [ # 126 ]

Mooi, echt een heel aparte auto, veel plezier ermee.

(Werknemer)1978-1983 Alle types CITROËN Demo, nieuw, tweedehands en overnames.(Werknemer-Medezaakvoerder) 1983-1989 BX16 TRS 3X, BX19 TRD 1X, BX19D 1X, BX19RD BREAK 2X, BX TRD TURBO 1X. (Privé) 1989-2000 BX TRD TURBO,1992-1998 AX11 TRE, 1998-2000 SAXO 15D SX, 2000-2008 XSARA BREAK 19D,2004-2011 SAXO VTS 1400,2008-2014 PEUGEOT 307 14 HDI,2011-tot heden New C4 EXCLUSIVE 16 EHDI 112 EGS6,2014(zoon)2016-tot heden C4 GRAND PICASSO EHDI 115 BVM6.

Profiel  
 
Jeroen Simons
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 189
Geregistreerd: 27-03-2011

- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 19 januari 2020 09:52 PM
  [ # 127 ]

Proficiat, je hebt echt iets bijzonders met deze auto, Matra en Renault.
Dit soort auto’s zijn pareltjes van de Franse auto industrie. In weerwil van de druk van de marketingafdeling om middle of the road (lees: premium) te zijn werd een visie op autoreizen daadwerkelijk in productie genomen. Heel veel plezier ermee.

VrGrJ
Citroein, dat rijdt pas fijn

Profiel  
 
IDealist
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1851
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 19 januari 2020 10:17 PM
  [ # 128 ]

Quelle coincidence…. Safari heeft mij uitgelogd. Gebeurt soms. Ik loog opnieuw in. Kom -sporadisch- op de homepage. Zie bij recente topics ‘....Espace…1986’. Dan is mijn aandacht getrokken want ik vind het een wondermooie auto die erg ondergewaardeerd is, terwijl het in mijn ogen niet de Voyager maar de Espace was die de echte monocoque trend in Europa inluidde. Daarbij reed ik afgelopen maanden op mijn woon-werkritje in mijn oranje eend dagelijks 2x langs een gifgroene Espace in Bennekom. Die er in het half duister op snelheid en enige afstand toch echt heel goed uitziet. Dus ik dacht: effe lezen. En dan blijkt dat DIE dus van jou is Timo. Wat leuk!
Ik heb veel meegreden in Espaces. Mijn collega bij mijn studentenbaan had een transportbedrijf. De Espace werd ingezet om chauffeurs te halen en brengen bij enkele ritten vrachtwagens. Reeds er 80k per jaar mee. Reed ze door tot ca 4,5 ton. Diesel. Hij had er NOOIT gelazer mee. De eerste deed hij 4,5 ton met de eerste koppeling mee..

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74 (bijna klaar), 2CV4 ‘74, Mehari ‘77

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9474
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 19 januari 2020 11:19 PM
  [ # 129 ]

Renaults van die tijd waren geweldig, op 300000 wou ik de koppeling van mijn r 25 vervangen omdat het druklager geluid begon te maken, bij demontage bleek het afterpart dunner te zijn dan de koppeling die er al altijd in zat.

http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Timo1990
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8985
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 20 januari 2020 09:38 PM
  [ # 130 ]

Dank voor de reacties!

furriegurrie schreef:

Waarom geen V6?

Voornamelijk vanwege de nog grotere sleutelonvriendelijkheid van de V6. Ik vind het allemaal al spannend genoeg. Wink En die turbo motor is heerlijk bij de les.

Hilko16TZI schreef:

De Avantime heb ik ook altijd schitterend gevonden, maar te complex. Zeker met de V6, waar je echt helemaal nergens bij kan zonder de halve auto te demonteren. Wat dat betreft begrijp ik de keuze voor de 2.0T helemaal.

Dat dus. Mr. Green En het complexe valt, mijn inziens, nog wel mee. Hij is qua techniek voor een groot deel gebaseerd op de Espace 3. Nog geen gek gedoe met die startkaart, elektronische handrem etc. Die hadden de Vel Satis en Espace 4 uit die tijd al wel, met de kinderziektes die erbij hoorde. Er zit overigens alsnog genoeg spannends aan wat stuk kan gaan, dat zal ik dan ook weer niet ontkennen.

IDealist schreef:

Daarbij reed ik afgelopen maanden op mijn woon-werkritje in mijn oranje eend dagelijks 2x langs een gifgroene Espace in Bennekom. Die er in het half duister op snelheid en enige afstand toch echt heel goed uitziet. Dus ik dacht: effe lezen. En dan blijkt dat DIE dus van jou is Timo. Wat leuk!

Ha, wat grappig. Dat was de groene Espace dus inderdaad. Schijnbaar een drukke weg, want ik heb best wat berichten ontvangen van mensen die mijn Espace daar herkende. Zo ben ik helaas ook achter de schade aan de bumper gekomen, iemand stuurde een foto door die hem toevallig ook herkende en toen zag ik het en ben ik direct verhaal gaan halen.

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
1/6 BX 14 1989 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
 
9 van de 9
« Eerste  < Vorige 7 8 9
 
© Citroën-Forum 2003 - 2020 | adverteren
Facebook