5 van de 6
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 Volgende > 
   
motor revisie 2.0
heinrich
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 246
Geregistreerd: 05-08-2008

Gepost: 28 oktober 2018 05:43 PM
  [ # 61 ]
Erict schreef:

Kijk hier eens:

http://www.citroen-ds-id.com/index.html?ds/DS_Manuals.html

Wellicht staan je missende delen hier tussen.


die ken ik al.staat de NL versie niet tussen. zou graag mijn NL versie compleet willen hebben.

Profiel  
 
heinrich
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 246
Geregistreerd: 05-08-2008

Gepost: 17 januari 2019 09:48 AM
  [ # 62 ]

on Flickr
https://flic.kr/s/aHsmx5oiJH

1D1D0A6C-A0AD-4878-A78C-85825FE0BEE9[removed][removed]

IMG_1030[removed][removed]

IMG_1540[removed][removed]

zo eindelijk lukt het mij om foto’s te plaatsen Smile

ben weer ff verder gegaan met de revisie. ik heb ondertussen een Honda CX500 gekocht waar ik een cafe racer van wil maken, dus ff wat afleiding en variatie….

back on topic… het vlot nu wel weer , ben nu op zoek hoe ik de oliepomp kan checken, ik kan hier niet echt iets over terug vinden hoe ik een gedemonteerde pomp kan nameten of testen wie o wie?

Profiel  
 
olga
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 236
Geregistreerd: 18-10-2011

Gepost: 17 januari 2019 10:08 AM
  [ # 63 ]

Wellicht kun je een gerenommeerd motorrevisiebedrijf de pomp laten beoordelen.

Rinus

Profiel  
 
heinrich
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 246
Geregistreerd: 05-08-2008

Gepost: 17 januari 2019 10:47 AM
  [ # 64 ]
olga schreef:

Wellicht kun je een gerenommeerd motorrevisiebedrijf de pomp laten beoordelen.

ik wil het zelf doen…

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3522
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 17 januari 2019 01:12 PM
  [ # 65 ]

Je zou het volgende kunnen meten:
- Tandflankspeling van de 2 pomptandwielen. Die wil je onder de 0.05 hebben. Meestal is de slijtage niet het gevolg van de tandwielen maar door het inlopen van de assen in het huis. 
- Speling tussen tandwielen en het huis: Idem, zo klein mogelijk.
Dan: Krassen op het tandwieloppervlakte en idem op het huis.
Wat je wilt is zo weinig mogelijk “lekkage”.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3522
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 17 januari 2019 01:12 PM
  [ # 66 ]

Je zou het volgende kunnen meten:
- Tandflankspeling van de 2 pomptandwielen. Die wil je onder de 0.05 hebben. Meestal is de slijtage niet het gevolg van de tandwielen maar door het inlopen van de assen in het huis. 
- Speling tussen tandwielen en het huis: Idem, zo klein mogelijk.
Dan: Krassen op het tandwieloppervlakte en idem op het huis.
Wat je wilt is zo weinig mogelijk “lekkage”.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3522
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 17 januari 2019 01:12 PM
  [ # 67 ]

Je zou het volgende kunnen meten:
- Tandflankspeling van de 2 pomptandwielen. Die wil je onder de 0.05 hebben. Meestal is de slijtage niet het gevolg van de tandwielen maar door het inlopen van de assen in het huis. 
- Speling tussen tandwielen en het huis: Idem, zo klein mogelijk.
Dan: Krassen op het tandwieloppervlakte en idem op het huis.
Wat je wilt is zo weinig mogelijk “lekkage”.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
heinrich
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 246
Geregistreerd: 05-08-2008

Gepost: 17 januari 2019 08:16 PM
  [ # 68 ]

ok,

is de opbrengst ook nog te meten/testen op een niet al te moeilijke manier?

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3522
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 17 januari 2019 08:22 PM
  [ # 69 ]

Niet dat ik weet: Je moet de pomp inbouwen en dan het debiet meten bij een zekere tegendruk, dat is al moeilijk genoeg.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
heinrich
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 246
Geregistreerd: 05-08-2008

Gepost: 18 januari 2019 08:42 AM
  [ # 70 ]

IMG_1543[removed][removed]
IMG_1546[removed][removed]


Bedoel je de krassen op de rotor en rotorring? die zorgen voor lekkage?

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 18 januari 2019 10:29 AM
  [ # 71 ]

IMG_1543

Ik heb het pasvlak incl pomp elementen van deze foto in de draaibank vlak en op gelijke hoogte gedraaid, dan zijn de groeven er uit en is de door slijtage ontstane axiale speling verdwenen. Daarna perfecte opbrengst van de pomp.
Kritiek kan zijn dat er zo helemaal geen axiale speling meer is voor de pomp tandwielen. Maar omdat het alu huis meer uitzet dan de ijzeren tandwielen, is er op temperatuur wel speling. In elk geval werkt het perfect zo

Verder ook nog 2 extra groeven in het pomp huis gedraaid voor een o-ring, zodat je geen lekkage meer hebt langs de as.

Bij 2 revisies gedaan en beide motoren hebben inmiddels al heel veel km gelopen

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
heinrich
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 246
Geregistreerd: 05-08-2008

Gepost: 18 januari 2019 10:56 AM
  [ # 72 ]

ziet er goed uit! had dit al eerder gepost gezien. ik heb alleen geen draaibank… ff kijken of ik iemand kan vinden.

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3522
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 18 januari 2019 11:14 AM
  [ # 73 ]

Egbert maakt de juiste keuze: Je kunt dat ook bij een revisiebedrijf laten doen, of eventueel zelf op een glasplaat maar dan moet je wel een echt vaste hand hebben zodat je niet rond slijpt.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
j.witkop
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 18 januari 2019 12:08 PM
  [ # 74 ]
Citroensmgz schreef:

Egbert maakt de juiste keuze: Je kunt dat ook bij een revisiebedrijf laten doen, of eventueel zelf op een glasplaat maar dan moet je wel een echt vaste hand hebben zodat je niet rond slijpt.

dat heeft bij mij altijd goed gewerkt. Steeds 1 richting schuren en steeds op op dezelfde plaats vasthouden, niet heen en weer geeft t beste resultat.
en, een aanrecht gaat ook prima, als de wederhelft even weg is.

Profiel  
 
heinrich
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 246
Geregistreerd: 05-08-2008

Gepost: 04 februari 2019 09:40 PM
  [ # 75 ]

nou ik denk dat de Olie pomp niet meer te redden is ...

IMG_1593 by Hendrik Hanswijk, van, on Flickr

IMG_1594 by Hendrik Hanswijk, van, on Flickr

de vlakke kant zou je nog kunnen afdraaien zoals voorgesteld, maar de ander zijde niet natuurlijk.
of zie ik dat verkeerd?

de tuimelaaras is ook aardig ingesleten, tijd voor een andere?

volgende maand weer naar Reims dus ben alleen lijstje aan t maken Wink

Profiel  
 
 
5 van de 6
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook