7 van de 9
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende > 
   
mijn “nieuwe” cx 2.5 GTI handbak 1986
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 14 december 2018 01:04 PM
  [ # 91 ]
Rougefurio schreef:

Shalom74 schreef:

in Amerika is het gewoon nog gangbaar dat ze met r12 vullen dus is niet wereldwijd verboden hoor!
ken een aantal mensen met een cx in the usa en die vullen met r12 bij de garage
R12 is totaal niet meer te krijgen in nederland ook niet dat nog iemand dat heeft staan bestaat niet het is een mix(waar zelfs een aantal % r134a in zit) die de r12 wel kan vervangen .

Joost, bedoel je nu dat er in Amerika (dat inderdaad z’n eigen gang gaat…) een mix van R12 + nog een of meer andere stoffen wordt gebruikt?

ja is legaal nog steeds in usa
Amerika die sowiso niet mee met verbetering van het milieu

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 14 december 2018 01:05 PM
  [ # 92 ]
bogaard77 schreef:

Ik geloof dat Wim van der Laan een successvolle test had gedaan met LPG. Koelt als een dolle!

beetje gevaarlijk he als je lekkage krijgt dan ben je de sjaak natuurlijk

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 14 december 2018 01:20 PM
  [ # 93 ]

Wat denk je wat er in jouw koelkast zit?

Zeer waarschijnlijk ook R290 (propaan) of R600 (butaan).

LPG is een mengsel daarvan.

Zie verder https://lpg-apps.org/uploads/Modules/Library/lpg-as-a-refrigerant.pdf

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 14 december 2018 01:33 PM
  [ # 94 ]

maar mijn koelkast staat niet in een motor ruimte die warm wordt en lpg sloopt je compressor(is te schraal)
en vergeet niet dat bij buiten temperatuur van zo’n 25 graden de pers kant tot 19 bar kan oplopen met gecomprimeerd lpg lijkt me niet zo fijn . Maar moet iedereen voor zich zelf weten natuurlijk daarbij is het koudemiddel R134a niet brandbaar mocht je nu toch lpg gebruiken dan moet je ook je expansieventiel anders inregelen en dat luisterd heel precies is wel te doen want op de cx zit een regelbare. Nogmaals een ieder moet zelf natuurlijk weten wat hij doet met z’n aicosysteem

 

Profiel  
 
stienstra
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 10-11-2018

- CX citroen cx 2.5 GTI
Gepost: 14 december 2018 03:12 PM
  [ # 95 ]

is niet duur he, 26 euro voor een gti(turbo) luchtfilter ? knipoog, ha ha ..............

Profiel  
 
Rougefurio
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2462
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 14 december 2018 04:17 PM
  [ # 96 ]

Hmm, ik geloof er niets van. Als LPG zo’n geweldig koudemiddel voor airco’s zou zijn, zonder allerlei nadelen of gevaren, zou het al lang worden toegepast. Ik denk ook niet dat “iedereen zelf moet weten” wat hij in zijn airco stopt: bepaalde stoffen zullen gewoon verboden zijn, is het niet voor het milieu, dan wel voor de veiligheid.

Profiel  
 
Rougefurio
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2462
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 14 december 2018 06:48 PM
  [ # 97 ]

Dat ik er “niets” van geloof is wat kort door de bocht, maar uit de link van René (# 93) blijkt toch wel dat er haken en ogen aan het gebruik van LPG zitten, vooral brandgevaar. Je CX-airco even converteren naar LPG is al helemaal niet aan de orde. Misschien in toekomstige nieuwe auto’s?

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 15 december 2018 02:52 PM
  [ # 98 ]

anders hadden ze indd dat al toegepast in aircosystemen van auto’s helemaal mee eens
maar voor milieu is lpg minder schadelijk dan koudemiddel bv R134a

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 15 december 2018 05:33 PM
  [ # 99 ]

Goed. Het geneuzel over dat LPG in de cx airco zal ik maar even ontzenuwen voor iedereen er mee aan de haal gaat.
De oude van der Laan, wim, heeft in het verleden experimenten gedaan met het airco’s vullen met LPG. Het spul koelde als een gek, maar ook hij was zich bewust van de risico’s en dus werd dat experiment bij een CX diesel gedaan. Het werkte prima, maar omdat de druk enorm opliep ging er een aircoslang lek. Dat had als gevolg dat er LPG recht in het luchtfilter gezogen werd, de motor op hol sloeg en deze pas afsloeg toen de cx met z’n neus tegen de muur gezet was, vervolgens de 5e versnelling werd ingeschakeld en de koppeling werd losgelaten. 8 kromme stoterstangen en een illusie armer, experiment gestaakt en klaar.

Nu dit ontzenuwd is kunnen we weer over gaan tot de orde van de dag.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2090
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 15 december 2018 05:36 PM
  [ # 100 ]

Laughing

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 15 december 2018 07:26 PM
  [ # 101 ]
waterman schreef:

Goed. Het geneuzel over dat LPG in de cx airco zal ik maar even ontzenuwen voor iedereen er mee aan de haal gaat.
De oude van der Laan, wim, heeft in het verleden experimenten gedaan met het airco’s vullen met LPG. Het spul koelde als een gek, maar ook hij was zich bewust van de risico’s en dus werd dat experiment bij een CX diesel gedaan. Het werkte prima, maar omdat de druk enorm opliep ging er een aircoslang lek. Dat had als gevolg dat er LPG recht in het luchtfilter gezogen werd, de motor op hol sloeg en deze pas afsloeg toen de cx met z’n neus tegen de muur gezet was, vervolgens de 5e versnelling werd ingeschakeld en de koppeling werd losgelaten. 8 kromme stoterstangen en een illusie armer, experiment gestaakt en klaar.

Nu dit ontzenuwd is kunnen we weer over gaan tot de orde van de dag.

indd

Profiel  
 
stienstra
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 10-11-2018

- CX citroen cx 2.5 GTI
Gepost: 01 maart 2019 05:29 PM
  [ # 102 ]

YES! En ze mag weer buiten spelen.
Mooi rondje Hengelo gedaan, en wilde via een wasbox weer naar huis rijden, tja, wasbox wel bereikt, maar moet je wel geld mee nemen…..........
Maar goed, wat rijd ze nog lekker en goed, a.s dinsdag naar Borculo, stukje leiding laten maken retourleiding hydroliek, is nu niet lekvrij met een slangetje “gemaakt”

Profiel  
 
WebmasterGS
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 202
Geregistreerd: 01-03-2008

- CX 25 GTI AUT
Gepost: 02 maart 2019 09:00 AM
  [ # 103 ]

Ik weet wat je bedoeld, heb de eerste 100km er al weer op zitten na een grote beurt. En natuurlijk een wasbeurt om het stof (dikke laag) te verwijderen.

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 02 maart 2019 11:15 AM
  [ # 104 ]
stienstra schreef:

YES! En ze mag weer buiten spelen.
Mooi rondje Hengelo gedaan, en wilde via een wasbox weer naar huis rijden, tja, wasbox wel bereikt, maar moet je wel geld mee nemen…..........
Maar goed, wat rijd ze nog lekker en goed, a.s dinsdag naar Borculo, stukje leiding laten maken retourleiding hydroliek, is nu niet lekvrij met een slangetje “gemaakt”

 

yessssss lekker touren weer!!!

Profiel  
 
WebmasterGS
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 202
Geregistreerd: 01-03-2008

- CX 25 GTI AUT
Gepost: 02 maart 2019 04:32 PM
  [ # 105 ]

Morgen (zondag) de Remmen Los Rit met de CX club.

Profiel  
 
 
7 van de 9
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook