4 van de 13
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Godinnengekte
René
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 26915
Geregistreerd: 27-04-2004

- C1 5 deurs
- C5 Break 1.8 16 V Ligne Prestige
Gepost: 12 januari 2019 10:02 AM
  [ # 46 ]

Natuurlijk moet dat kunnen. Als je niet wil lezen dat een Citroen slecht is, moet je in je schuurtje blijven zitten.
Een discussie is prima, maar die gaat nu over Waterman. En dat is niet de bedoeling. Dus stop ermee of we sluiten dit topic.
Overigens vind ik ze niet slecht, maar elk merk heeft zn pijnpunten.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Elektrisch rijden doe ik op de kermis!

Profiel  
 
IDealist
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1738
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 12 januari 2019 11:29 AM
  [ # 47 ]

Pokke was me net voor: ik ben het volledig met Pokke eens. En wat een gelijkenis: ook ik ben vanuit de Peugeot-scene in de Citrofilie terecht gekomen. Reed laatstelijk een 504 cabriolet. Had een tijdje parallel een ID Break die hartstikke welkom was op Peugeotevenementen en nog steeds! Soms trekt mijn ID de meeste bekijks. Het is juist een enorme plus als liefhebbers ook in staat zijn om met enige zelfreflectie in stat zijn hun hobby en passie op momenten ook te kunnen relativeren i.p.v. daar hun hele leven aan op te hangen. Dat maakt dogmatisch en is ook niet bevorderlijk voor de ambiance op een mooi forum als dit. En als meer dan een gewetensvolle en kritische reflectie heb ik de bijdrage van Waterman niet beschouwd. Bovendien heeft Waterman daarmee een prachtig discours op gang gebracht met bijdragen waarin we volgens mij allemaal wel wat herkennen. Laten we dat vooral voortzetten! (en oja: ik heb in mijn afwisselende automobiele verleden ook MB gereden, E250D Elegance ‘95. Een dijk van een wagen die mij misschein wel de meest comfortabele km’s heeft bezorgd ooit. Allen het onderhoud van 5.500 euro per jaar begon mij wat tegen te staan, en toen bij 378.000 km reeds de distributieketting knapte heb ik hem aan een paar welwillende Afrikanen overgedragen Mr. Green)

Citroen ID20 F Break ‘71, Citroen ID20 F Break Luxe ‘74 (under reconstruction), 2CV4 ‘74, Mehari ‘77

Profiel  
 
ramrod
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 330
Geregistreerd: 09-10-2014

Gepost: 12 januari 2019 11:36 AM
  [ # 48 ]

> Maar…  ik wil hier op het Citroen-Forum niet-lezen hoe slecht Citroens zijn

Wat een onzin , het is toch geen Noord Korea hier ...

Profiel  
 
Nielsje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3570
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 12 januari 2019 12:08 PM
  [ # 49 ]

De CX is m’n eerste Citroën. Ik geniet er elke dag van, als ze daar zo lekker rustig in de garage staat, te wachten. Rijdt prima en ook is ook betrouwbaar. Ik merk wel dat ik af en toe gewoon echt geen zin hem om er aan te werken. Gelukkig is het een hobby en kan ik er prima mee leven als ik er zo een maand niet naar om kijk. Ik heb er geen haast mee en gelukkig heb ik ook andere hobby’s op andere vlakken. Het is nog niet in me opgekomen om de CX te verkopen. Wel zou ik wel eens een andere youngtimer willen. De in mijn ogen vooral slechte kwaliteit van de interieur delen vind ik wel jammer. Het spul is zeldzaam, kwetsbaar. Dat maakt dat ik op de binnenkant toch wel een stukje zuiniger ben dan op de buitenkant en er soms niet van kan genieten zoals ik zou willen.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
IDealist
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1738
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 12 januari 2019 12:27 PM
  [ # 50 ]

@Ramrod: ik heb hier nog niemand zien schrijven dat Citroens slecht zijn. Bepaalde onderdelen van bepaalde Citroens zijn minder goed of noem ze slecht, maar dat geldt voor elk type auto. Ik vind de deurscharnieren van een DS 3x niks. Op een gemiddeld theedoosje zitten betere scharnieren. Maar ik vind een DS een geweldige auto! En als geheel is een DS natuurlijk ook een goede, nee, briljante auto!

Citroen ID20 F Break ‘71, Citroen ID20 F Break Luxe ‘74 (under reconstruction), 2CV4 ‘74, Mehari ‘77

Profiel  
 
MiGS
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 548
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 12 januari 2019 12:45 PM
  [ # 51 ]

Ik ben blij dat er op dit forum gewoon ruimte is voor dergelijke reflectie. In het hele leven draait het om keuzes maken. En nog zo’n cliché: tijden veranderen.

Waterman laat zien dat hij durft te twijfelen en weet dat mooi onder woorden te brengen. Er is een tijd in je leven dat je het er voor over hebt op een koude vloer te liggen om voor de zoveelste keer die ene rukreparatie te doen of om het volgende gat dicht te lassen, om met een bepaalde bolide te kunnen rijden. Als je daar op een gegeven moment geen behoefte meer aan hebt kun je twee dingen doen; alles uitbesteden of een andere klassieker kiezen.

Zo maakten en maken ze bij autofabrikanten ook keuzes: we maken het plaatwerk net wat dunner, scheelt kosten en gewicht, waardoor bijvoorbeeld ook de prestaties met een bepaald geïnstalleerd vermogen er op vooruit gaan (Mazda adverteerde er laatst nog mee, daar werden de gebruikte boutjes utigelicht). Prognose is niet dat zo’n ding eeuwig moet meegaan en dat er 50 jaar later nog mensen op staan te vloeken. Anderen maakten de keuze dat een pendelas prima voldoet en daar was en is ook een markt voor.

Persoonlijke voorkeuren kunnen zo verschuiven. Op dit moment hou ik van auto’s waar een bepaalde durf van de ontwerpers en de onderneming uit blijkt, en neem ik de ellende die ik daarmee over mezelf uitstort op de koop toe. Wie weet verandert dat een keer en kan ik over een tijdje een vergelijkbaar verhaal schrijven.

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
Croisette 25 RD
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 18-10-2007

Gepost: 12 januari 2019 01:30 PM
  [ # 52 ]
René schreef:

Als je niet wil lezen dat een Citroen slecht is, moet je in je schuurtje blijven zitten.

Ook goed. Kom ik net vandaan want daar staat mijn Citroen. Ik ben nu bezig een reservewielbak van een XM te restaureren. Die hebben niet het eeuwige leven, dat weten we allemaal. Maar ik doe het met liefde en plezier.

Nu gauw weer naar mijn schuur. De brunox zal wel droog zijn inmiddels…. Smile

Profiel  
 
René
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 26915
Geregistreerd: 27-04-2004

- C1 5 deurs
- C5 Break 1.8 16 V Ligne Prestige
Gepost: 12 januari 2019 08:18 PM
  [ # 53 ]

Ik ben bij te lezen dat de meesten hier denken wat ik persoonlijk denk.

Vroeger waren we Noord Korea en lieten inderdaad geen andere merken toe. Enige tijd geleden hebben we het licht gezien en ruimte gegeven aan onze “zuid Koreanen” die in bijvoorbeeld Jaguar, Mercedes, Peugeot, maar ook Opels rijden.

We hadden dit veel eerder moeten doen!


very good

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Elektrisch rijden doe ik op de kermis!

Profiel  
 
Han S
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3944
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 12 januari 2019 10:46 PM
  [ # 54 ]

Vroeger was niet alles beter René.

Profiel  
 
René
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 26915
Geregistreerd: 27-04-2004

- C1 5 deurs
- C5 Break 1.8 16 V Ligne Prestige
Gepost: 12 januari 2019 10:48 PM
  [ # 55 ]

Mijn conditie was vroeger een stuk beter Laughing

Maar daar wordt aan gewerkt.


Je hebt gelijk Wink

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Elektrisch rijden doe ik op de kermis!

Profiel  
 
Han S
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3944
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 12 januari 2019 11:26 PM
  [ # 56 ]

Als je de BMI rond 25 kunt krijgen heb je veel gewonnen. Pas je in iedere Citroen.

Profiel  
 
F.SvM
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8564
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
Gepost: 13 januari 2019 12:14 AM
  [ # 57 ]

very good:smt023

Kort om ,het gaat dus om een passie wie we delen.
En dat is sleutelen en auto rijden.
Wat het merk ook is.of zal worden.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Han S
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3944
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 13 januari 2019 01:03 AM
  [ # 58 ]

Nah, ik snap waterman wel. Op een gegeven moment heb je dat eeuwige sleutelen wel gehad en doe je alleen wat nodig is.

En aan zo’n oude auto moet veel onderhoud worden gepleegd, voordeel is dan weer dat ze niet zo ingewikkeld zijn.

Profiel  
 
waterman
> 30000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 39583
Geregistreerd: 26-02-2005

- C4 (2004-heden) C4 PureTech 110
- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
Gepost: 13 januari 2019 09:24 AM
  [ # 59 ]

Zo, even kijk je niet en hup, 2 pagina’s verder. Leuk om te zien dat dit topic leeft, jammer om te zien dat er door een admin moest worden ingegrepen omdat er écht lelijke dingen werden opgeschreven. Ach ja, dat gebeurd ook dus.

Hoe dan ook, het is niet ongebruikelijk dat een schrijver z’n eigen stuk moet verdedigen dus misschien moet ik dat ook maar doen dan? Laat duidelijk zijn dat ik gewoon achter m’n eigen schrijfsels sta. Een hekel aan citroën? Het tegendeel is waar. Zou ik een hekel hebben aan die gekke Fransen, dan zou ik toch niet steeds weer opnieuw proberen om te kijken of een nieuwe langdurige relatie zou werken? Het stuk tekst waar dit topic mee begon was het resultaat van een hernieuwde poging om oude liefde nieuw leven in te blazen. Niets meer, niets minder. Dat mensen daar iets van vinden is geweldig om te lezen. Dat iemand daar een verkeerde conclusie uit trekt is niet mijn probleem, het is erg goed om te lezen dat er zoveel mensen wél goed hebben gezien waar het nou eigenlijk over gaat: reflectie, terug kijken en vooruit kijken.

Nog even over de DS en haar kwaliteiten: Dat er nu een Mercedes-Benz in de garage staat, wil dat automatisch zeggen dat ik een DS een terrorauto vind? Nee. Het tegendeel is waar: Een DS of ID rijdt namelijk veel beter dan mijn 190c. Het is ongelooflijk hoe goed een D-type, ontwikkeld in de vroege jaren 50, rijp geworden in de vroege jaren 60, kan rijden. 160 km/h in de regen laat je met mijn mercedes écht wel uit je hoofd. Ten eerste omdat ie het niet haalt ( met de 80 pk motor is het bij 145/150 echt op) ten tweede omdat ie bij nat wegdek levensgevaarlijk kan worden. Niets daarvan bij het D-type. Geen auto uit die prijsklasse gemaakt in de periode 1955/1965 rijdt zo goed als een D-type. Snel, comfortabel, ruim en vooral prachtig ontwikkeld en ontworpen. Punt.

Waarom ik er dan geen meer heb kun je lezen aan het begin van dit topic.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
IDealist
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1738
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 13 januari 2019 10:46 AM
  [ # 60 ]

Mooi samengevat Waterman, ik had het niet beter kunnen verwoorden. very good

Citroen ID20 F Break ‘71, Citroen ID20 F Break Luxe ‘74 (under reconstruction), 2CV4 ‘74, Mehari ‘77

Profiel  
 
 
4 van de 13
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2019 | adverteren
Facebook