4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
   
Art’s BX 1.4 deauville . Na regen komt zonneschijn
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3111
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 20 RE break-familiale
- BX 1.4 deauville
- Ami 8 club
Gepost: 11 april 2019 10:01 PM
  [ # 46 ]

Andere injectiehuis bracht geen verbetering. nog steeds hetzelfde dus.

Pfffff ben dr echt ff zo klaar mee. ik heb helemaal geen tyd voor die onzin. En al helemaal geen zin.

Ik zal de bedrading naar de ecu nog eens nalopen en dan met name de stekkers. Maar als dat niets uithaalt stop ik er mee.
Dan pak ik mn verlies en gaat ie weg.

-Citroen AMI8(hobby vehikel)
-Citroen cx 20re break-familiale(hobby auto +gezins taxi)
-Citroen AX 1.1I First (dagelijkse auto)

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3111
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 20 RE break-familiale
- BX 1.4 deauville
- Ami 8 club
Gepost: 14 april 2019 11:28 PM
  [ # 47 ]

Vandaag met een spiegeltje en zaklamp de onderzijde van het inlaatspruitstuk eens bekeken.
De pakking ziet er daar niet fris meer uit, en er hangt ook een druppel koelvloeistof aan.
Zou er dan toch weer een vacuumlekkage aanwezig zijn? De symptonen lijken er wel op.
Morgen maar ff een bus remmenreiniger bij de action halen……..dan weten we meer

-Citroen AMI8(hobby vehikel)
-Citroen cx 20re break-familiale(hobby auto +gezins taxi)
-Citroen AX 1.1I First (dagelijkse auto)

Profiel  
 
Gepost: 15 april 2019 08:33 AM
  [ # 48 ]

Bij mijn TU3 ontbrak gewoon de pakking! Laughing

Profiel  
 
Runner24
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 20-11-2018

Gepost: 15 april 2019 01:00 PM
  [ # 49 ]

Ik begrijp dat je katalysator al had vervangen en de bx daarna een stuk beter rijd maar de problemen weer terug kwamen na een paar weken.
Het is misschien weer de kat die overleden is.
Ze zijn overigens nog nieuw te krijgen, wel imitatie dan maar een goede imitatie werkt ook perfect.
Je kan de kat ook laten reviseren, ff op g**gle kijken onder katalysator reviseren.
Veel succes en hopelijk rijd de bx binnenkort zonder problemen

Citroën c1 type1
Auto van de vrouw:.
Citroën c3 1.4 exclusief type1.
Mijn hobby/droom auto
Citroën xantia 1.8 16v(zwevend slagschip)

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3111
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 20 RE break-familiale
- BX 1.4 deauville
- Ami 8 club
Gepost: 15 april 2019 10:39 PM
  [ # 50 ]
René Jongejan schreef:

Bij mijn TU3 ontbrak gewoon de pakking! Laughing

 

Ik heb vanavond het inlaatspruitstuk er af gehaald en bij mij ontbreekt de pakking ook gewoon.
1 of andere beun heeft het met kit geprobeerd te dichten maar die kit was ook zo goed als verdwenen.

geen wonder dat alles daar lekt en vacuum zuigt. Ik snap ook niet dat wanneer iemand die het toch uit elkaar heeft liggen niet de moeite neemt om er ff 2 pakkingen tussenstopt van pak em beet 5 euro p.st . in mijn ogen ben je dan echt een superbeun! zelfde verhaal trouwens met de voetpakking van het injectiehuis. Zefde gore kit en geen pakking aanwezig.

Dat soort figuren mogen van mij een sleutelverbod krijgen.  Morgen krijg ik de nieuwe pakkingen binnen…....wordt vervolgd

 

-Citroen AMI8(hobby vehikel)
-Citroen cx 20re break-familiale(hobby auto +gezins taxi)
-Citroen AX 1.1I First (dagelijkse auto)

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3111
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 20 RE break-familiale
- BX 1.4 deauville
- Ami 8 club
Gepost: 15 april 2019 10:45 PM
  [ # 51 ]
Runner24 schreef:

Ik begrijp dat je katalysator al had vervangen en de bx daarna een stuk beter rijd maar de problemen weer terug kwamen na een paar weken.
Het is misschien weer de kat die overleden is.
Ze zijn overigens nog nieuw te krijgen, wel imitatie dan maar een goede imitatie werkt ook perfect.
Je kan de kat ook laten reviseren, ff op g**gle kijken onder katalysator reviseren.
Veel succes en hopelijk rijd de bx binnenkort zonder problemen


Nee zo is het niet helemaal gegaan. Tussendemper zat verstopt waardoor de bx niet harder ging dan 60 op t laatst.

Met nieuwe kat. en dempers is dit opgelost en dat is nog steeds zo. Heb nu met een andere storing te maken.nl. beroerd stationair lopen, rotte eierenlucht en een rookpluim achter de auto. Van een kapotte katalysator kan een auto idd gaan stinken, maar gaat er niet minder om lopen of rijden. Dit omdat er bij dit systeem nog geen 2e lambdasensor aanwezig is die de werking van de kat controleert.

-Citroen AMI8(hobby vehikel)
-Citroen cx 20re break-familiale(hobby auto +gezins taxi)
-Citroen AX 1.1I First (dagelijkse auto)

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3111
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 20 RE break-familiale
- BX 1.4 deauville
- Ami 8 club
Gepost: 17 april 2019 11:25 PM
  [ # 52 ]

Zoo de bx doet het weer!
Na het vervangen van de inlaat pakking was de storing nog steeds aan de gang, om gek van te worden.
Motor warm laten draaien om het koelsysteem te ontluchten,en een paar keer afgeslagen.
Ik had toen de foto’s voor marktplaats al gemaakt. Maar toen ik nog wat koelvloeistof wilde bijvullen en de radiateurdop in het rechter gootje heb gelegt viel deze en kwam naast het lhm vat terecht. Ik wilde deze pakken en raakt met mijn hand de kabelboom aan die daar door een gat in de wielkast verdwijnt. Plop, motor uit. Nogmaals de kabelboom heen en weer geduwd en toen hoorde ik samen met mijn beweging een relais klikken.
Vervolgens dus die wielkuip los gemaakt om daar de kabelboom te volgen. Om een lang verhaal wat korter te maken…Er zit daar dus een punt waar een stuk of 5 draden samen geknepen zitten in een knullig klemmetje met een soort krimpkous er omheen. Daar in was dus 1 dun groen draadje gebroken en blauw van binnen. De rest zag er ook niet echt fris meer uit.
Dit alles met een kroonsteen weer aan elkaar gefabriekt(had ff niets anders voorhanden) en toen de bx weer gestart. Liep meteen netjes en ook de stappenmotor voor stationair werkt weer.

-Citroen AMI8(hobby vehikel)
-Citroen cx 20re break-familiale(hobby auto +gezins taxi)
-Citroen AX 1.1I First (dagelijkse auto)

Profiel  
 
mrep
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 136
Geregistreerd: 27-10-2017

Gepost: 17 april 2019 11:31 PM
  [ # 53 ]

KIJK   !!!  en dat is leuk.  soms vind je het euvel, als je het eigenlijk op had gegeven.  gefeliciteerd.  ik heb iets soortgelijks gehad met mn xant hdi. 6 weken gezocht, iedereen had goede raad, alles was al vervangen, en toen er al een andere wagen voor de deur stond ( peugeot 405 van oude meneer )  vonden we het..

eind goed al goed ! 


mrep

hydropneumatic driving has its ups and downs….....

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3111
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 20 RE break-familiale
- BX 1.4 deauville
- Ami 8 club
Gepost: 17 april 2019 11:43 PM
  [ # 54 ]

Dankje! Gelukkig zit het soms ook mee. Nou maar hopen dat het ff was voorlopig. Ben nu wel ff uitgesleuteld aan de bx.
Alleen de linker veerpoot nogmaals vervangen dan, deze zit er pas onder maar helaas is het een niet zo fraai exemplaar. Hij kraakt als een oud spookschip.

-Citroen AMI8(hobby vehikel)
-Citroen cx 20re break-familiale(hobby auto +gezins taxi)
-Citroen AX 1.1I First (dagelijkse auto)

Profiel  
 
 
4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
 
© Citroën-Forum 2003 - 2019 | adverteren
Facebook