2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Ebk’s nieuwe trax, dashboard vragen
engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 973
Geregistreerd: 09-03-2005

- Traction Avant 11BL
Gepost: 27 mei 2019 10:11 PM
  [ # 16 ]

Ik heb snel even onder het luikje gekeken in de kofferbak, maar daar zit een koperen banjoaansluiting.Dus ik ga er vanuit dat daar geen rubber meer zit. Ik zal van de week even verder onder de auto kijken.

PS Zie nu in het onderdelenboek dat er direct na het eerste buisje vanaf de tank ook nog een klein stukje slang hoort te zitten. Als het er zit ga ik het direct vervangen.

Profiel  
 
Gepost: 27 mei 2019 10:47 PM
  [ # 17 ]

Als ik het me goed herinner zit er een stukje slang tussen de banjobout en de leiding die door het binnenscherm gaat en een tweede stukje daar waar de leiding die langs het binnenscherm naar voren/beneden loopt en de leiding onder de auto.

Profiel  
 
kfc_ice
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 326
Geregistreerd: 02-08-2007

- Traction Avant 11 BN
- C4 (2004-heden) 1.4-16v Ligne Prestige
Gepost: 30 mei 2019 12:28 PM
  [ # 18 ]

Er zit op de achterzijde inderdaad nog flexibele brandstofleidingen.
Er loopt onder de TA een koperen buis van vooraan naar achteraan.
Deze gaat over naar een flexibele leiding om de koperen buis rond het achterspatbord te verbinden.
En dan het bekende haakse flexibele leiding net boven de benzinetank.

Eigen bezit: C4 1.4(‘07), Traction 11B (‘53), Saxo VTS 1.4(‘02)(verkocht)
Familie bezit: ZX d1.9(‘95), Berlingo d1.6(‘10), C3 d1.6(‘09), C3 d1.9(‘11)
Schoon-Familie bezit: Mehari (‘73), 2PK (‘58), 2PK (‘60), 2PK (‘86), 2PK-besteleend (‘73) Vele 2PK chassis + onderdelen.

Profiel  
 
Aard
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 156
Geregistreerd: 22-01-2009

Gepost: 30 mei 2019 01:16 PM
  [ # 19 ]

PS Zie nu in het onderdelenboek dat er direct na het eerste buisje vanaf de tank ook nog een klein stukje slang hoort te zitten. Als het er zit ga ik het direct vervangen.

Dit is het slangetje dat de leiding in de wielkast thv de spatbordpunt doorverbindt met de lange leiding onder de bodem. Verder zit er alleen nog het door jou reeds vervangen stukje slang tussen leiding en benzinepomp.

Het haakse slangetje dat in de reactie van kfc-ice wordt genoemd zit alleen op de koffermodellen ipv de bajonetaansluiting zoals jouw Traction die heeft.

Profiel  
 
engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 973
Geregistreerd: 09-03-2005

- Traction Avant 11BL
Gepost: 02 juni 2019 08:40 PM
  [ # 20 ]

Vandaag het slangetje gecontroleerd, dat was nog helemaal prima. Heb ik laten zitten.
Minder prima was het rubber van het glaasje op de ‘moderne’ imitatie pomp dat toch nog lekte. Schoongemaakt en e.e.a. iets vaster aangedraaid. Eens kijken of het goed blijft gaan, anders ga ik een oude SEV pomp reviseren.

Verder een nieuwe Michelin X op een van de achterwielen vervangen. Zat een nare scheur in de zijkant van het loopvlak. Ik laat’m gelijk morgen even balanceren. (balanceer apparaat op werk is stuk confused )

Ook olie en bakolie ververst, handrem gesteld en wat spullen onder de motorkap vandaan gesloopt die er niet horen.

En zo wordt het stukje bij beetje steeds meer mijn auto cool grin

Profiel  
 
engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 973
Geregistreerd: 09-03-2005

- Traction Avant 11BL
Gepost: 02 juni 2019 10:22 PM
  [ # 21 ]

Nog een mooi detail: de binnenkant van de olieaftapplug

Profiel  
 
marcopr69
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 209
Geregistreerd: 14-05-2016

- 2CV AZU
- Xantia 2.0 16v millesième break
Gepost: 03 juni 2019 09:33 PM
  [ # 22 ]

Je t’aime.

Profiel  
 
engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 973
Geregistreerd: 09-03-2005

- Traction Avant 11BL
Gepost: 09 juni 2019 03:41 PM
  [ # 23 ]

Omdat die stomme imitatiepomp bleef lekken heb ik afgelopen week een oude Guiot pomp voorzien van een revisie setje. Uiteraard eerst even de buitenkant schoongemaakt in de glasparel straalkast. cheese
‘s kijken hoe lang deze gaat werken. En anders heb ik nog een mooie SEV voor revisie staan.

(Normaal ben ik niet zo van de slangenklemmen, maar op zondag eerste pinksterdag kon ik geen 7mm slang krijgen. Laughing )

Deze band dus vervangen, leek me niet zo betrouwbaar.

 

Profiel  
 
engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 973
Geregistreerd: 09-03-2005

- Traction Avant 11BL
Gepost: 25 juni 2019 10:04 PM
  [ # 24 ]

Zoals zoveel traxen is ook bij mijn exemplaar in het verleden e.e.a. in het dashboard geschroefd. Weet iemand wat de originele lay out hoort te zijn van dit jaar? Het is een auto van de eerste maanden (feb/mrt) 1950. Ik kan geen foto’s/plaatjes vinden online.

Ikzelf heb het idee dat er eigenlijk alleen het contactslot (midden) en start (D) en choke (S) er horen te zitten.

En horen dit al ovale knoppen te zijn of horen bij dit jaar nog de ronde knoppen? En welke zit boven?

Op mijn dashboard zijn er later een Marchal eierwekker clignoteur (boven contactslot), stuurslot (onder raamopener) en twee ovale trekschakelaars geplaatst (een achter het stuur). En ter linkerzijde van het stuur nog wat trekschakelaars en aan het stuur een vervroegerhandle).

Binnenkort een wat lichtere foto…

Profiel  
 
Gepost: 26 juni 2019 08:47 AM
  [ # 25 ]

Mijn 49er (volgens de papieren, maar een heel aantal kenmerken zeggen 50, dus ga ik uit van modeljaar 50) heeft een gelijkaardige layout. Contactslot midden onder, daarboven de eierwekker, rechtsonder daarvan de starter (D) met daarboven de choke (S), beide ovale knoppen. Linksonder van het contactslot zit bij mij de originele vervroeger (draaiknop dus) en daarboven een klein zwart trekschakelaartje waarmee de dashboardverlichting (bij ingeschakelde verlichting) kan worden uit- en aangezet. Links van de klokkenwinkel heb ik dan nog twee gaten, in het ene zit de schakelaar voor de mistlampen, in het andere zat ooit de pomp voor de (aftermarket) ruitensproeier. Let wel, het gaat hier om een in Vorst gebouwde auto, dus het kan zomaar weer anders zijn. Zal straks ook nog even een foto maken.

Profiel  
 
Gepost: 26 juni 2019 10:11 AM
  [ # 26 ]

Te lang getreuzeld om het originele bericht nog te kunnen wijzigen, dus hierbij de foto van mijn knoppenboeltje.

Profiel  
 
engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 973
Geregistreerd: 09-03-2005

- Traction Avant 11BL
Gepost: 26 juni 2019 07:33 PM
  [ # 27 ]

Ha dank!. Grappig om te zien dat jij dan al wel de voorontsteking, sierstrips en de chevrons hebt.

Profiel  
 
Aard
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 156
Geregistreerd: 22-01-2009

Gepost: 26 juni 2019 09:30 PM
  [ # 28 ]

Jouw dashboard hoort een ovale start- en chokeknop te hebben, maar dan rechtop ofwel verticaal ipv de horizontale uitvoering die er nu op zit.
Verder is de vervroegingsknop voor de ontsteking in februari 1950 gekomen. Hierboven hoort een schakelaartje zoals die van graddus of een metalen drukknopje te zitten voor de   tellerverlichting. Ik zou eens aan de achterzijde van het dashboard voelen of hier niet toevallig een gaatje is dichtgemaakt, want dit schakelaartje zou die al horen te hebben.
De alu strips en chevrons zijn op de Franse Tractions vanaf juli 1950 tot juni 1952 geplaatst….
Ook de Traction van Graddus hoort mijns inziens verticale start- en chokeknop te hebben.

Profiel  
 
engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 973
Geregistreerd: 09-03-2005

- Traction Avant 11BL
Gepost: 26 juni 2019 09:51 PM
  [ # 29 ]

Dank Aard. Heb ik even geluk: de verticale (imitatie) D + S knoppen zijn in de uitverkoop bij de groothandel cool grin

Zal morgen even bij de auto kijken of mijn auto al de kmteller verlichting schakelaar heeft. En of er een gat zit voor de voorontstekingsknop. Mijn auto heeft nog de 35 fpai carburateur, ik begreep dat de knop gelijk kwam met de “nieuwe” 32 pbic carburateur.

Profiel  
 
Aard
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 156
Geregistreerd: 22-01-2009

Gepost: 26 juni 2019 09:51 PM
  [ # 30 ]

Hierbij een fotootje van een dashboard uit mei 1950. Het asbakje is een accessoire. Ook het handschoenenkasjes heeft een verticale knop.
Het knopje boven de vervroegingsknop is van 1952 en hoort eigenlijk een drukknopje te zijn.

Afbeelding Bijlagen
image.jpeg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook