24 van de 61
« Eerste  < Vorige 22 23 24 25 26 Volgende >  Laatste »
   
Het BMWerk van Penny Lane!
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 14 juni 2021 08:17 PM
  [ # 346 ]

Ik moest ook al aan de befaamde Roadkill® Zip-Tie Cable Spreader denken bij het eerste bericht over de kabels. Mr. Green
Werkt prima en is best netjes. Maar origineel is wel het mooiste, natuurlijk.

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11615
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 19 juni 2021 02:51 PM
  [ # 347 ]

Omdat de motorkap van de 1602 van de zolder van een oude paardenstal komt en dus langere tijd in de zure dampen heeft gelegen, is het een min of meer continue strijd om die kap goed te houden. Dat lukt al een jaar of 15 prima overigens, maar er komen wel steeds meer steeds uitdagender plekjes aan die kap. Komt nog eens bij dat, door het ontwerp van dat mooie haaiensnuitje, zo’n kap aan de kwetsbare kant is wat schade betreft. En wat doe je dan als er op Marktplaats voor 8 tientjes een keurig harde en verregaand strakke kap van een 1502 in Mintgrün wordt aangeboden??

Juist: dan ga je die spoorslags halen. Motorkappen zijn momenteel nieuw slecht of gewoon niet leverbaar en bovendien pittig aan de prijs (reken op 1.500 euro of meer) als ze er wél zijn, dus dan is een knalharde kap met een licht deukje in de felsrand van de hoek RV iets wat je voor dergelijk geld gewoon lekker op voorraad moet zetten. Ergens in de komende 5 jaar zal-ie vast aan de beurt komen voor montage en tot die tijd heb ik alle mogelijke gelegenheid om dat hoekje weer in model te masseren. Veel meer dan wat licht percussief onderhoud zal daar ook niet bij komen kijken, want de deuk zit volledig beneden de balk die in de omtrek van de kap zit. Wat véél interessanter is, is dat de hoeken van de kap tegen de A-stijl werkelijk in keurige topconditie zijn: juist de plekken die je heel moelijk strak in lijn uitgestukt kunt krijgen als dat van je af gaat.

Bonus: alle sluit- en aanslagrubbers zijn in uitstekende conditie en dat is bij de kap die nu op de auto ligt inmiddels ook anders aan het worden. Het spul wordt immers wel gewoon oud en die kap ligt al 15 jaar of zoiets op minstens z’n tweede auto. En dat na een langere periode van sub-optimale opslag. En dan zitten de stickers met de zekering- en bandenspanningstabellen er ook nog in, terwijl die op de huidige motorkap ontbreken. Nou zijn die niet duur of moeilijk te vinden, maar deze hoef je alleen maar even af te plakken voordat je de goeie kleur er op spuit. En dan zijn het ook nog originele, die wél precies op de goeie maat en in exact het goeie lettertype zijn. Nog beter!

Voorlopig ga ik kijken dat ik het ding ergens veilig vast aan de muur hang om ‘m uit de weg te hebben en dan zie ik op een later moment wel eens dat ik ‘m op verhergebruik ga voorbereiden. Daarvoor moet er dus een klein deukje uit en er moeten dan gaatjes in voor de montageklemmen van de taillelijst, want die lijst heeft een 1502 niet. En natuurlijk moet er dan een niet onaanzienlijke lading conserveermiddel in de holle delen. Maar geen moeilijk gedoe dus.

Afijn. Je zult altijd zien dat je dan nu zo’n kap nooit meer nodig hebt, maar ook als je dát voor 8 joeten geregeld kunt hebben doe je goeie zaken Cool

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 19 juni 2021 06:46 PM
  [ # 348 ]

Dat is nog eens een mooi mazzeltje Smile

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11615
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 19 juni 2021 10:49 PM
  [ # 349 ]

Dat kun je wel zeggen! Het lijkt er heel veel op dat die kap op een gegeven moment een keer helemaal klaar gemaakt is om op een 1502 te worden gezet. Oorspronkelijk is die kap Golf (lichtgeel, vergelijkbaar met Jaune Cédrat) geweest, maar hij is helemaal opnieuw strak gemaakt en overgespoten in Mintgrün.


1502 in ‘Golf’-geel (070)

Daarna is-ie blijkbaar in opslag weer beschadigd geraakt door het van hot naar her slepen van een na herstel nooit meer gebruikte motorkap, waardoor behalve verscheidene krassen ook dat knikje RV erin gekomen is. Vreemde toestand, maar mooi meegenomen eigenlijk. Net als de dealer-servicelabels die in de kap zaten en die er netjes met (inmiddels opgeloste) Bison®-kit terug in geplakt waren (en die dus nu netjes bewaard worden).


1502 in Mintgrün (079)

Nou stelt dat deukje RV echt geen moer voor. Ik heb er uit verveling een paar klappen met een plaatwerkhamertje op gegeven en er is al bijna niks meer van over. 20 jaar geleden, toen ik m’n Verona-rode 1502 kocht, zouden we dat zoals het nu is lekker zo gelaten hebben en ‘m vers in de lak terug op de auto gelegd hebben Cool Maar nu kan die kap in ieder geval zonder al te storende deuken aan de muur. De rest zien we dan later wel een keer. Van de week dus even twee lange stellinghaken en een eindje platstaf halen, dan zal ik eens een rekje beunen waar die kap met de paravent-sleuven aan kan hangen. Gewicht zit er niet zo veel in, dus dat kan-ie denk ik wel hebben.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7691
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 20 juni 2021 08:38 AM
  [ # 350 ]

Lekker bezig man.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4704
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 20 juni 2021 02:26 PM
  [ # 351 ]

Mooi ding! Niet op de plek leggen waar voorheen een stuurhuis lag, hè?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 20 juni 2021 03:09 PM
  [ # 352 ]

haha slecht mens die Nielsje…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11615
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 20 juni 2021 03:28 PM
  [ # 353 ]

O daar heb ik al heel andere plannen mee qua opbergen. Ik ga daar een soort van systeempje voor beunen en dan komt-ie ergens te hangen waar-ie 1) tamelijk stabiel/bevingsbestendig hangt en 2) lang niet zulke grote problemen veroorzaakt als-ie alsnog van de muur komt. Het is namelijk niet alsof ik die gein zomaar herhaal Mr. Green

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11615
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 21 juni 2021 02:36 PM
  [ # 354 ]

Ik heb het meeste beslag van de kap af geschroefd omdat dat gemakkelijk elders veilig opgeborgen kan worden en daarna heb ik van 6mm rond staf en een meter 25x4mm platstaf een kapstokje gemaakt om de motorkap mee aan de wand te hangen. En dat ziet er dan zo uit:

Dat hangt prima zeevast zo, met de haken door de paraventroosters net een beetje zijdelings op spanning en met een spijkertje aan de onderkant om ‘m zo strak mogelijk weg te hangen. Je kunt het hele ding er redelijk makkelijk in je eentje op & af pakken, ook omdat het werkbankje in die hoek uit praktikabels bestaat waar je dus op je gemakje veilig overheen sjouwen kunt. En dan hangt-ie ook nog ver genoeg van de DS weg om daar alleen op te kunnen vallen als het ding eerst een eind leert vliegen.

Het achterste sluitrubber heb ik grotendeels overgezet in de motorkap die nu op de 1602 ligt, want dat rubber was wel knap matig geworden. Grotendeels, omdat er ergens in de plooi een plek te dun was geworden om nog een keer herplaatsen te overleven. Gelukkig was er van het oude rubber genoeg over om er een splice in te maken. Zou me niet verbazen als er zo nog wat minder lawaai en smerige dampen de cabine in komen, want dat lange rubber overdwars onder de kap moet de paraventbak scheiden van de motorruimte.

Afijn, dit is allemaal weer opgeruimd en de werkbank is nu weer vrij toegankelijk. Het ding hangt niet in de weg en het ziet er nog geinig uit ook zo. Dus aan alle kanten positief resultaat!

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 21 juni 2021 02:38 PM
  [ # 355 ]

Ik vind het een kunstwerk, “modern art”. Laughing

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11615
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 21 juni 2021 02:41 PM
  [ # 356 ]

En je kunt er met koelkastmagneetjes allerhande werkschetsjes en materiaallijstjes aan hangen. Ook niet heel onhandig.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7691
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 21 juni 2021 03:44 PM
  [ # 357 ]

Ik neem aan dat er een enorm zeldzaam en kostbaar onderdeel onder ligt waar ‘ie op kan lazeren?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11615
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 21 juni 2021 05:07 PM
  [ # 358 ]

Nergens voor nodig. Dat is die kap zélf al.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 22 juni 2021 07:19 AM
  [ # 359 ]

Hangt dat 2 CV-achterscherm eigenlijk net zo stevig? Wink

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11615
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 22 juni 2021 08:43 AM
  [ # 360 ]

Zolang zo’n 2CV-scherm niet eerst om een baksteen gewikkeld is, is de kans dat je daar schade mee aanricht ongeveer nul.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
24 van de 61
« Eerste  < Vorige 22 23 24 25 26 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook