20 van de 20
« Eerste  < Vorige 18 19 20
   
Project Zuid-Afrikaanse Pallas; Rotte deuren restaureren
Stef Sep
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1207
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 23 november 2021 12:37 PM
  [ # 286 ]

Mijn hydrauliekpomp bleef een beetje lekken, ook wanneer de auto stil staat. Dat moest volgens mij de afdichting van de messing (of brons?) ring op het lager zijn in de pomp. Dus gisteravond pomp losgehaald, open gemaakt op de werkbank, ring gelappt op 1200 schuurpapier op een stuk marmer, Het lager ook meteen maar, boel weer mooi schoongemaakt, 7 plunjers er weer ingepield, alles terukkestoken, zit die spanveer tussen as en die messing ring, draai ik de hoofdas stuk + die messing ring + de veer….Ben maar even gestopt. Gelukkig heb ik nog 2 pompen in het archief. Vanavond weer verder.

Every Twenty Minute Job Is One Broken Bolt Away From Becoming A Three Day Ordeal.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7127
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
- CX 25 Prestige
Gepost: 23 november 2021 12:47 PM
  [ # 287 ]

Every Twenty Minute Job Is One Broken Bolt Away From Becoming A Three Day Ordeal.Laughing

Profiel  
 
bogaard77
> 24000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 24770
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 23 november 2021 01:49 PM
  [ # 288 ]

ze lekken ook op de buitenschaal. Dun rubber ringetje. En ze lekken soms omdat het pomphuis van alu gescheurd is.
Ik heb 1 keer een chyparse pomp gekocht met een RVS huis. klaar.
Of je monteert een CX pomp want die lekken nooit en pompen 5 x zo hard als de DS pomp.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Stef Sep
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1207
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 24 november 2021 07:01 AM
  [ # 289 ]

Bij mij lekte hij omdat het vorig jaar de allereerste keer was dat ik een hydraukiekpomp had geprobeerd te reviseren, en ik een fout had gemaakt daarin. Eergisteren maakte ik precies diezelfde fout, maar nu had ik het gelukkig wel door. Veer niet gecentreerd en daardoor de gelappthe contactvlakken tussen ring en lager niet vlak meer. Ik heb al eens een citrotech pomp gekocht met geen enkele problemen. CX pompen zijn hier niet, BX ook niet.

Gisteravond met behulp van archiefpomp de boel weer 80% in elkaar gekregen met gladde, onbeschadigde onderdelen. De borgring is echt ver heen. Daar heb ik een nieuwe voor nodig, die natuurlijk ook niet te krijgen zijn hier…

Afhangend van corona komen we eind dec naar Nederland, dan koop ik meteen een handvol borgringen bij Citrotech. (+ nog een berg onderdelen)

 

Profiel  
 
Stef Sep
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1207
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 25 november 2021 08:32 AM
  [ # 290 ]

Gisteravond de hydrauliekpomp met onbeschadigde reserveonderdelen teruggebouwd en weer even gereden. Hij liep maar op 3 cylinders, dus een voor een bougiekapels losgetrokken, bij uittrekken bougiekabel 2 was er geen verschil, dus die deed niet mee. Losgehaald, was wat zwart aangeslagen, even schoongemaakt en toen deed hij weer vrolijk mee. Daarna nog een proefrit gemaakt, deze keer wel heerlijk! Hij staat dus nog wat rijk, ook een zwarte streep op de stoep bij de uitlaat. Ik kan ook wel erg snel de choke eraf halen nu. Zat te denken wat er nu anders is; Ik heb lekgaatje onderaan inlaatspruitstuk gebruikt als vacuum voor cruise control. Hier komt dus minder lucht naar binnen. Zeker bij stationair kan ik me voorstellen dat dat invloed heeft op mengsel. Carburateur even nastellen dus..

Profiel  
 
Stef Sep
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1207
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 26 november 2021 03:33 PM
  [ # 291 ]

Okeeeeee, vandaag al het papierwerk gaan inleveren + anderhalf x het minimum Zuid-Afrikaans maandsalaris voor visum voor mijn vrouw zodat we met kerst weer eens in Nederland kunnen zijn, de kinderen en opaelkaar weer eens in het echt kunnen zien, en ik weer naar het een-na-mooiste bedrijf van Nederland kan gaan (=Citrotech) voor een indrukwekkende verlanglijst onderdelen: Lijkt t erop dat we toch maar in Zuid-Afrika blijven deze vakantie…. Ik zal dus moeten roeien met de DS onderdelen die ik heb…
Maar even met goede muziek een stukje gaan rijden en tanken; 1 op 7; indicatie dat ie inderdaad toch te rijk staat. Ik denk dat ik mezelf maar ga verwennen met een lambda sonde om de carburateur goed af te stellen. Gelukkig staat er weer een leuke DS-TT cursus op de agenda.

Profiel  
 
wimb
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2951
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 28 november 2021 05:59 AM
  [ # 292 ]
Stef Sep schreef:

Lijkt t erop dat we toch maar in Zuid-Afrika blijven deze vakantie….

Ik volg het Coronamaatregelengezwalk niet heel actief, maar als ik het goed gehoord heb dan blijft KLM stug doorvliegen op zuidelijk Afrika. En hoef je na aankomst op Schiphol alleen maar een verplichte zelftest te doen en iets vijf dagen in quarantaine te blijven. Dat is toch wel te overzien? Ik weet natuurlijk niet wat Zuid Afrika aan inreiseisen stelt.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
Stef Sep
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1207
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 29 november 2021 06:12 AM
  [ # 293 ]

Het lijkt mee te vallen inderdaad. We kijken het nog even aan. Gisteren kreeg ik het op mijn heupen en heb de rechtervoordeur eraf gehaald, roesthoekjes weggeslepen, nieuwe stukjes ingelast. Nu nog een paar stukjes in de rechterachterdeur vervangen, hoekje in de achterklep vervangen, dak eraf (Aluminium is aan het delamineren) rest van het plaatwerk ook eraf en alles naar de spuiter. De komende weken dus niet met de DS

Profiel  
 
Stef Sep
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1207
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 02 december 2021 05:27 AM
  [ # 294 ]

Rechtsvoor heb ik kunnen redden, maar gisteren middag rechtsachter losgehaald en die is erg rot; Onder nog wel te redden, maar het verband is er helemaal uit door de scheuren bovenin. Op het filmpje niet te zien hoe los de deur is, maar heeft dus de stevigheid van nat karton. Eerst maar eens kijken of een van de twee sloop DSsen nog een redelijke rechter achterdeur heeft

 

Profiel  
 
 
20 van de 20
« Eerste  < Vorige 18 19 20
 
© Citroën-Forum 2003 - 2021 | adverteren
Facebook