3 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Trekhaak Pluriël
Celosse
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 237
Geregistreerd: 10-11-2019

Gepost: 19 november 2019 08:17 PM
  [ # 31 ]

Als ik er met die 13 delige contactdoos niet uitkom, dan gewoon een 7 polige aansluiting.

Dat is voldoende voor een fietsendrager die geen behoefte heeft aan 12 volt permanent, mistachterlicht of achteruitrijlamp!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43019
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 19 november 2019 08:49 PM
  [ # 32 ]
Celosse schreef:

Het is alleen een puzzel om een en ander electrisch aan te sluiten..

nee joh, gewoon een origineel setje halen bij de dealer. Dat is plug & play. Kan de dealer die trekhaak gelijk aanmelden in ‘t systeem.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 19 november 2019 09:04 PM
  [ # 33 ]

De betreffende Pluriel is uit 2004 en dus nog met CAN-VAN, er valt niets aan te melden volgens mij.
Althans bij de mijne uit 2003 hoefde dat niet.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Celosse
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 237
Geregistreerd: 10-11-2019

Gepost: 19 november 2019 09:23 PM
  [ # 34 ]

De eerste uitdaging is aan de Pluriel te bekijken in hoeverre die C3 trekhaak afwijkt van een origineel Pluriel exemplaar.

Zo op het eerste gezicht is er geen verschil te zien, ook die vreemde plaat over de uitlaatpijp.

Donderdag, als het RDW bezoek achter de rug is, de achterbumper er weer af en de hele dag lekker spelen met het oude ijzer.

Profiel  
 
Celosse
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 237
Geregistreerd: 10-11-2019

Gepost: 20 november 2019 06:04 AM
  [ # 35 ]

Mijn grootste zorg is echter het feit dat zo’n trekhaak op de Pluriel en dus ook op de “gewone” C3 met slechts 2 M10 bouten per kant vastgeschroefd zit.
Zie hierbij de foto van deze bevestiging aan de linkerkant met twee van die M10 bouten, wel 8.8 treksterkte, vastgeschroefd zit.

Als voorbeeld mijn Mitsubishi Pajero Pinin waarbij een soortgelijke trekhaak aan elke kant met vier M12 bouten vastzit!

Afbeelding Bijlagen
IMG_7171.jpeg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 20 november 2019 07:57 AM
  [ # 36 ]

Er zal ook wel een fors verschil in toegestaan trekgewicht zijn. Pajero is een heel andere wagen natuurlijk.

Heeft weinig nut om een trekhaak met grotere bouten te bevestigen dan de rest van de constructie aan kan.

Profiel  
 
Celosse
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 237
Geregistreerd: 10-11-2019

Gepost: 20 november 2019 08:06 AM
  [ # 37 ]

Inderdaad heeft de Pajero Pinin een groter trekgewicht, 1500kg.

Maar slechts twee 10mm boutjes per kant lijkt mij erg weinig, zelfs met een fietsendrager en twee fietsen erop.

Misschien zijn er ook C3 en Pluriel trekhaken die behalve de twee genoemde boutjes ook een bevestiging aan de flens van de kreukelbumper alsook aan de stalen kreukelbumperbalk hebben?

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 20 november 2019 09:03 AM
  [ # 38 ]

De Pluriel mag geremd maar 850 kg trekken.
Ter zake kundige ingenieurs zullen bepaald hebben dat 4 stuks M10 8.8 bouten daarvoor voldoende zijn.

Die bouten worden eigenlijk alleen maar op afschuiving belast.
Maar als je het niet vertrouwt, dan gebruik je toch gewoon 10.9 bouten?

Overigens ben ik nog geen trekhaken tegen gekomen, die op andere punten aan de koets vastzitten.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Celosse
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 237
Geregistreerd: 10-11-2019

Gepost: 20 november 2019 09:27 AM
  [ # 39 ]

Het gaat niet om de afschuifbelasting maar de belasting op de bouten door hefboomwerking als een fietsendrager met twee fietsen achterop staat te wippen! Dat is een flinke hefboom, fietsendrager plus kogelstang plus overig ijzerwerk. Als die vier boutjes echt goed vastzitten is er geen breukgevaar maar wel als ze zich loswerken!
Sinds er stadiondaken, parkeergarages en bruggen instorten vertrouw ik de theoretische rekenmethoden van de dames en heren Ingenieurs niet zo erg meer!

In ieder geval over een uurtje richting Groningen naar de RDW.

Wordt vervolgt!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 20 november 2019 09:29 AM
  [ # 40 ]
Celosse schreef:

Als die vier boutjes echt goed vastzitten is er geen breukgevaar maar wel als ze zich loswerken!

Dan gebruik je toch wat borgmiddel?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 20 november 2019 09:31 AM
  [ # 41 ]
Celosse schreef:

Sinds er stadiondaken, parkeergarages en bruggen instorten vertrouw ik de theoretische rekenmethoden van de dames en heren Ingenieurs niet zo erg meer!

Dan zou ik in jouw geval de hele auto niet meer vertrouwen en de Pluriel zo spoedig mogelijk verkopen! Laughing

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Celosse
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 237
Geregistreerd: 10-11-2019

Gepost: 20 november 2019 09:52 AM
  [ # 42 ]

Ik denk het niet!

Maar dat van die hefboomwerking is wel iets om over na te denken!

Kijk maar eens naar bijgaande foto met de twee gaten voor die M 10 boutjes en denk op die kogel een fietsenrek met twee fietsen!

Afbeelding Bijlagen
IMG_7185.jpeg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 20 november 2019 09:55 AM
  [ # 43 ]

Er is ook nog zoiets als een maximale kogeldruk. Wink

Je moet er dus ook geen e-bikes achterop hangen.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43019
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 20 november 2019 10:58 AM
  [ # 44 ]

Op zo’n pluriel mag dan ook slechts 40 kg.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Celosse
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 237
Geregistreerd: 10-11-2019

Gepost: 20 november 2019 04:09 PM
  [ # 45 ]

Riëlle, onze Pluriel 2004 is vanmiddag door de RDW ambtenaar gewogen en goed gevonden. Na aangifte en betaling BPM krijgt ze een NL kenteken!
Onze eerste 110 kilometer met haar zitten erop. Koud weer en zeer dichte mist, dus lekker binnendoor naar Stad gereden via Winschoten, Zuidbroek, Slochteren en Denemarken. Omdat iedereen denkt dat het op de A7 vast wel veiliger is kom je op zo’n binnendoorroute nooit iemand tegen en het gaat in de mist net zo snel!

Morgenochtend verder met de trekhaak. Achterbumper er weer af en alles goed opmeten.

Profiel  
 
 
3 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook