7 van de 7
« Eerste  < Vorige 5 6 7
   
Trekhaak Pluriël
Celosse
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 237
Geregistreerd: 10-11-2019

Gepost: 01 januari 2020 07:38 AM
  [ # 91 ]

De laatste dag van 2019 ook gebruikt om de trekhaak van Riëlle, de 2004 Pluriel, af te monteren.

De bevestigingen aan de auto heb ik versterkt door aan de trekhaakplaten een stuk plat staal van 10mm dik te lassen waar de twee M8 boutjes van de kreukelbumperbevestiging doorheen geschroefd zijn.
Niet zo’n spectaculaire versteviging maar 2xM10 en 2xM8 bouten haaks op de M10 boutjes, gelast door een professional is een stuk sterker dan de oude bevestiging.
De twee platen op de 50mm pijp waartussen de vaste trekstang geklemd zit, vervangen door twee zelfgemaakte stalen platen van 12mm, door dezelfde professional aan twee kanten gelast.

De kogel komt nu ver genoeg naar achteren voor de fietsendrager en blijft met 80cm toch binnen de in het instructieboekje genoemde afstand van 81cm!

Netjes een extra stukje uit het plastic van de achterbumper gesneden om het af te maken.

Er zal nu wel een hoop kritiek op mij afkomen maar volgens mij en mijn deskundigen is dit een volledig aanvaardbare en veilige constructie.

Afbeelding Bijlagen
IMG_7300.jpegIMG_7301.jpeg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Celosse
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 237
Geregistreerd: 10-11-2019

Gepost: 28 maart 2020 02:13 PM
  [ # 92 ]

Op deze mooie lentedag eerst geprobeerd om de fietsendrager op de trekhaak van Riëlle, de 2004 Pluriel vast te zetten.

Ik vond echter de bevestiging met alleen een vastzetbout bovenop de kogel nogal onbetrouwbaar ogen maar misschien zit dat ook bij andere fietsendragers zo. Ik had hier alleen geen vergelijkingsmateriaal in de buurt.

Daarom het aanhangwagentje aangekoppeld met daarop de fiets en dat is eigenlijk een veel betere manier om een fiets of fietsen te vervoeren achter een auto.

Heerlijk om nu ook met het dak open te rijden.

Afbeelding Bijlagen
IMG_7534.jpeg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
 
7 van de 7
« Eerste  < Vorige 5 6 7
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook