1 van de 22
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Het dak van Celosses Pluriel
Celosse
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 237
Geregistreerd: 10-11-2019

Gepost: 10 november 2019 08:31 PM

Met veel aandacht de vele bijdragen gelezen betreffende het Pluriël vouwdak.
Sinds enkele dagen zijn wij in het bezit van een 2004 Pluriël in Duitsland gekocht, redelijke KM stand en in staat van nieuw maar toch de bekende schuifdakproblemen. Ter voorbereiding van het verkrijgen staat ze nu droog in de schuur en experimenteer ik wat met dat dak.
Alle onderdelen onder de afdekkap zien er als nieuw uit, geen roest of vuil, ook de beide dakrails zijn schoon en voelen glad aan. Toch gaat het dak slechts tot en met de tweede stand open en weer dicht.
Zijn er wat meer onderdelentekeningen te vinden alsook een electrisch schema van de dakbediening?

Afbeelding Bijlagen
07-11-2019_NEUMÜNSTER_#4.jpeg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Theo van den Akker
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 237
Geregistreerd: 13-10-2005

- C4 (2004-heden) 5-deurs
- C3 Pluriel 1.6 SensoDrive
Gepost: 10 november 2019 09:16 PM
  [ # 1 ]

Gefeliciteerd met de Pluriël. Tja, dat zal wel wat sleutelwerk worden, maar dan heb je ook een erg leuke en originele auto.
Probeer in eerste instantie eens het dak opnieuw te initialiseren. Ik stuur je wel een PB met de beschrijving

Echtpaar op foto: wij in ‘82 op een Snoek, onze trouwauto (19-GT-57)

Profiel  
 
Celosse
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 237
Geregistreerd: 10-11-2019

Gepost: 10 november 2019 09:46 PM
  [ # 2 ]

Ik wacht het even af!

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 10 november 2019 10:01 PM
  [ # 3 ]

Misschien dat ik wat kan vinden in de servicebox van Citroën, dat zal ik een deze dagen dan voor je opzoeken.
Stuur dan even een PM met je email adres en het type blok wat erin zit.

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9112
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 10 november 2019 10:10 PM
  [ # 4 ]

Bij het Pluriel Register is alle beschikbare technische informatie aanwezig. Meld je even aan via .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 11 november 2019 05:04 PM
  [ # 5 ]

Er zijn wat pdf-jes naar je onderweg.

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
Celosse
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 237
Geregistreerd: 10-11-2019

Gepost: 17 november 2019 08:00 AM
  [ # 6 ]

Op deze mooie zondagmorgen alle gegevens die mij van verschillende kanten zijn toegezonden, waarvoor mijn hartelijke dank, goed aan het doorlezen en trachten te begrijpen.
Echter, steeds kom ik de letters BSI tegen.
Ik weet nu wel wat die BSI doet, maar wat betekenen deze letters?

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9112
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 17 november 2019 08:11 AM
  [ # 7 ]

De BSI is in het Engels “body systems integration” en de kreet “built-in systems interface” komt ook wel langs, in het Frans “Boîtier de Servitude Intelligent”. In eenvoudige bewoording is het een centrale regeleenheid die de informatie-uitwisseling controleert en mogelijk maakt tussen de verschillende ecu’s die in de auto aanwezig zijn.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Celosse
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 237
Geregistreerd: 10-11-2019

Gepost: 17 november 2019 08:42 AM
  [ # 8 ]

En wat een ECU is, wist ik al uit de diverse afleveringen van Aircraft Crash Investigation!

Al die dingen zijn nieuw voor mij, als je altijd met Tractions en 2CV’s hebt gereden en gesleuteld.

Onze Mitsubishi Pajero Pinin uit 2004, die we nu vier maanden hebben en dan nu de Pluriël zijn onze eerste voertuigen met een ECU!

Afbeelding Bijlagen
IMG_7172.jpeg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Celosse
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 237
Geregistreerd: 10-11-2019

Gepost: 17 november 2019 09:40 AM
  [ # 9 ]

Voor zover ik het Pluriël dak nu begrepen heb, kan ik het zachte deel van het dak afnemen en het gehele mechanisme “droog” proefdraaien. Dan is ook duidelijk waar een en ander hapert of zelfs helemaal stopt! Of is dat niet juist gedacht?

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9112
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 17 november 2019 09:43 AM
  [ # 10 ]

Zonder dakdoek kan er niet getest worden. Alleen met een compleet gemonteerd dak.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Celosse
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 237
Geregistreerd: 10-11-2019

Gepost: 17 november 2019 10:19 AM
  [ # 11 ]

Lekker handig! Dan zie je immers veel minder.

En met alleen de “harde” delen, dus al het textiel weggesneden van een afgekeurd dak?

Ik krijg namelijk waarschijnlijk afkomende dakdelen van iemand die de dakproblemen zat is en er een vast dak in gaat lijmen.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9112
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 17 november 2019 10:23 AM
  [ # 12 ]

Ook niet. De interslides zitten namelijk in het dakdoek vast.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Celosse
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 237
Geregistreerd: 10-11-2019

Gepost: 17 november 2019 10:30 AM
  [ # 13 ]

Waarom makkelijk als het moeilijk kan?

Eerst woensdag naar de RDW, dan het BPM gezeur en dan een kenteken!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9112
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 17 november 2019 10:33 AM
  [ # 14 ]

BPM? Jouw Pluriel is van 2004, ouder dan 15 jaar betaal je niets meer.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Celosse
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 237
Geregistreerd: 10-11-2019

Gepost: 17 november 2019 10:44 AM
  [ # 15 ]

Ik hoop het, in Juli moest ik voor de Mitsubishi Pajero Pinin, ook uit 2004, nog 110 euro betalen!

Profiel  
 
 
1 van de 22
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook