5 van de 9
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
Het Audiotopic.  (niet voor in de auto)
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4862
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 18 april 2020 10:58 PM
  [ # 61 ]
wimb schreef:
Han S schreef:

Heb ik nou iedereen weggejaagd?

Nee, overdonderd. Ik probeer me voor te stellen dat iemand dat met wire wrap allemaal intern heeft verbonden. Je weet dat ik visueel ingesteld ben. Laughing

Ik heb hem regelmatig open gehad en het is erg druk daar binnen, maar alles brede flatcables met multiconnectoren op de moederborden. Want omdat het steeds maar warm wordt en weer afkoelt, gaan solderingen wel moeilijk doen en dan kon je met een horlogemakersloup in een oog gaan speuren naar ‘eilandjes’ en die even doorsolderen, waarna het weer maanden goed ging.

Het is een modulair mengpaneel, dus allemaal losse ‘broodjes’en per acht modules een moederbord. Geen groot probleem en ik heb storingen altijd zelf kunnen oplossen. Kwam trouwens zelden voor.

Ik had een keer een vreemde storing, de master, dus de uitgang van de tafel stond te clippen en dan zag je goed op de computer, want de mix ging altijd naar de computer, waarna er een CD van werd gebrand en je zag gewoon dat het spul stond te clippen.

Monteur erbij en die ging een aantal IC’s vervangen. Het probleem was dat de storing niet continu was maar af en toe en je weet hoe lastig die storingen zijn. Hij deed het weer goed, maar na en week ofzo was het probleem weer terug.
En ik ben 35 jaar storingmonteur geweest in de installatietechniek, dus op een bepaalde manier denken is mij niet vreemd.

En toen lag ik ‘s nachts in bed na te denken en ineens had ik het: die monteur was gewoon dingen gaan vervangen, maar had alles wat aan die tafel hangt gewoon laten zitten. En als je een probleem hebt met een dergelijk apparaat, moet je eerst alles wat ermee te maken kan hebben loskoppelen en dan direct aan de uitgang gaan meten.

Er hingen nog twee DAT recorders aan de uitgang en een van die twee bleek regelmatig kortsluiting te hebben op de ingang. Die heb ik er af gekoppeld en het probleem is nooit meer opgetreden.

Mooi spul, als het goed werkt.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4862
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 04 juni 2020 06:43 PM
  [ # 62 ]

https://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/kabels/m1546734617-david-elrod-statement-gold-netkabel.html?fbclid=IwAR2B1P_BvQ-UmY1MEHc2eCHh6nxD4Q_8IX8MW-4dm6_mTrjE7ScgDdmkPgs

Koopje mensen, grijp je kans voor het te laat is.

Overigens kun je van mij gratis netsnoeren krijgen, heb er dozen vol van en die klinken exact hetzelfde.

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3223
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 05 juni 2020 08:07 AM
  [ # 63 ]

Sorry Han, maar geen goedkope zooi voor mij. Stikstofgekoelde, supergeleidende voedingskabels voor het beste resultaat. Met minder kan ik geen genoegen nemen. haha

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 05 juni 2020 09:39 AM
  [ # 64 ]

Je bent natuurlijk pas écht audiofiel als je de netbeheerder vraagt oftie het hele traject vanaf de centrale tot jouw audio-stopcontact stikstofgekoeld en supergeleidend uit wil laten voeren. Want zo’n netsnoer is leuk, maar: garbage in, garbage out… Mr. Green

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 05 juni 2020 10:41 AM
  [ # 65 ]

De échte audiofiel gebruikt ook niet de pitch-control van z’n draaitafel, maar laat het energiebedrijf op verzoek de netfrequentie aanpassen.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4862
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 05 juni 2020 05:00 PM
  [ # 66 ]

Maar een netsnoertje van 8000 euro is toch te geef?

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6255
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 06 juni 2020 11:57 AM
  [ # 67 ]

Het meest fascinerend aan de advertentie is dat hij deze netsnoeren aanbied vanwege een upgrade. Dat moet wel naar iets nog duurders zijn.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27806
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 06 juni 2020 06:45 PM
  [ # 68 ]

Waarschijnlijk zo’n gratis snoertje uit de doos van Han, dat kabeltje is namelijk veel makkelijker weg te werken, mooie upgrade dus!

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 06 juni 2020 07:03 PM
  [ # 69 ]
2d schreef:

De échte audiofiel gebruikt ook niet de pitch-control van z’n draaitafel, maar laat het energiebedrijf op verzoek de netfrequentie aanpassen.

Goh wist niet dat het kon, ik kocht een frequentieregelaar om de snelheid van mijn kolomboor aan te passen….cheese

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Ed P
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1186
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 06 juni 2020 11:34 PM
  [ # 70 ]

Ik proef uit de reacties dat jullie eigenlijk allemaal diep in je hart toch graag eens zo’n snoertje willen inzetten voor de voeding van jullie audio installatie. haha Het geluid moet beter worden toch? Anders doe je zo’n investering niet.

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3223
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 07 juni 2020 08:53 AM
  [ # 71 ]

Tuurlijk Ed, gewoon voor de gein. Van de meterkast naar de wcd’s voor mijn audio loopt gewoon installatiedraad van 2,5 kwadraat in buis gelegd. En dan ‘the last mile’ zo’n achterlijk duur kabeltje.
Dat is net zoiets als die oost-Europeanen die onder een afgeragde Lada een dikke uitlaat zetten om harder te gaan. Laughing

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
maestro12
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 07-04-2020

Gepost: 07 juni 2020 09:59 AM
  [ # 72 ]

Japanse audiofielen installeren eigen elektriciteitspalen

15 augustus 2016 om 22:59 uur - Tokio (Japan)
Eigen elektriciteitspalen voor audiopuristen.


Audiopuristen staan erom bekend dat ze nogal extreme en extravagante dingen doen in hun streven naar een nòg natuurgetrouwer geluid. Ze kopen hooftelefoons voor een bedrag waarvoor je ook een goede auto kunt aanschaffen en gebruiken belachelijk overgedimensioneerde kabels met weinig tot geen praktisch voordeel. De Wall Street Journal signaleert nu dat sommige Japanse luisteraars nog een stapje verder gaan.

Takeo Morita was bezorgd over het vervuilde lichtnet; dat zou de geluidskwalitit van zijn muziek kunnen aantasten. Daarom installeerde hij voor ruwweg € 10.000 een eigen elektriciteitspaal met een eigen transformator om meer elektriciteit rechtstreeks uit het net te halen. De 82-jarige jurist beschikte al over een Amerikaanse versterker van $ 60,000, Duitse luidsprekers uit de jaren ‘60 die ooit in een theater hadden gestaan, Japanse audiokabels met gouden en zilveren aders en nog veel meer kostbare apparatuur. Nu was gewone elektriciteit voor hem niet meer goed genoeg; ook die moest ‘puur’ zijn. Daarom liet hij de 12 meter hoge betonnen paal in zijn voortuin planten.

En hij is niet de enige: in Japan bestaat zelfs een tijdschrift dat geheel is gewijd aan het verkopen van audio-gerelateerde netspanningsuitrustingen, inclusief palen.

Bezorgdheid over elektriciteit is niet volledig uit de lucht gegrepen. Heel ernstige elektromagnetische interferentie zou hoorbare storingen kunnen opleveren. Maar dat wil nog niet zeggen dat elke variatie in de netspanning tot een aantasting van de audiokwaliteit zou leiden. Net als met waanzinnig dure luidsprekers of over-the-top kabels is het twijfelachtig dat je werkelijk een merkbare verbetering kunt waarnemen. Zoals audio-researcher Tsutomi Nakano zegt: “Het gaat meer over de kracht van de verbeelding.

Maar deze luisteraars willen er absoluut zeker van zijn dat ze het best mogelijk geluid krijgen, zelfs als dat betekent dat ze een permanente ontsiering voor hun huis moeten plaatsen.

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3223
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 07 juni 2020 11:14 AM
  [ # 73 ]

Mijnheer Morita snapt het in ieder geval: aanpakken bij de bron. Of het nog enig meetbaar/ hoorbaar verschil oplevert is weer een heel ander verhaal. Dat ben ik met de professor eens.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
Ed P
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1186
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 22 juli 2020 07:00 PM
  [ # 74 ]

Even een uitstapje naar audio voor wel in de auto, mijn XM heeft speakers waarvan de rubberen rand compleet gaar is, ik ga vervangende speakers zoeken, weet iemand of het 8 of 4 ohm speakers moeten zijn? Het betreft de speakers in de deuren.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4862
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 22 juli 2020 09:22 PM
  [ # 75 ]

Je kunt ook die randjes (laten)vernieuwen, kun je als je een beetje handig bent ook zelf.

Als het goed is staat de impedantie ergens op de speaker en anders neem je een multimetertje (geen 4 euro bij de Action) en ga je meten aan de speaker.

Een van de stekkertjes losnemen en meten. Een 4 Ohm speaker meet met de gelijkstroom van de multimeter iets van 3.2 Ohm en een 8 Ohm Speaker meet ergens rond 6 Ohm.

Profiel  
 
 
5 van de 9
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook