5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5
   
DS-TT film: fuseekogel vervangen Edit: let op de waarschuwing in de discussie
j.witkop
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 597
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 14 september 2020 11:41 PM
  [ # 61 ]
waterman schreef:

Hoe moeilijk kan nou toch zijn om gereedschap en onderdelen te maken die aan de oorspronkelijke maatvoering voldoen. Ik word hier echt moedeloos van.

Daarom heb ik een dop opgeofferd en op maat geslepen.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4289
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 14 september 2020 11:51 PM
  [ # 62 ]

Wat ik me afvraag: wat is de reden van die 400 Nm koppel? Als de kogel opgesloten zit zonder ruimte, dan is vast toch voldoende?

Profiel  
 
gjvdh
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 hydr. Pallas
- DS 5 Hybride
Gepost: 15 september 2020 09:22 AM
  [ # 63 ]
GW-tje schreef:

Ter vergelijk: de afschuifsterkte voor een M20-8 moer is globaal 0.75x640N/mm2=480N/mm2.
De moerhoogte is maximaal 16mm (DIN934)
Om hier de draad “af te stropen” is grofweg
213kN nodig. Dat is 21,7 ton. Ik weet dat er in
de rallysport flink van leer wordt getrokken, maar
wat was de draaddiameter van deze bewuste moer ook
alweer?

Mooi wel dit, belachelijk sterk dat draad.

Het ging er toch meer om dat de sluitmoer brak i.p.v. het draad eraf werd getrokken?

Profiel  
 
 
5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5
 
© Citroën-Forum 2003 - 2020 | adverteren
Facebook