4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
   
Zwarte CX GTi Turbo 2
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27805
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 20 februari 2023 08:09 PM
  [ # 46 ]

Niets nieuws, maar dat je door matig onderhoud later altijd de prijs betaald, of in vele gevallen de volgende eigenaar.

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2399
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 21 februari 2023 08:25 PM
  [ # 47 ]

Hoe dan ook, bij de vorige apk 2 jaar geleden zijn de nippels los geweest om de remklauwen door te spoelen, en nu is er een afgebroken. Pech kun je hebben. Gelukkig kreeg ik ‘m eruit onder schade aan de remklauw, dus das dubbel mooi. Over het algemeen ben ik erg tevreden over de staat van de auto en komt ‘t weinig voor dat bouten vastgeroest zitten.

Vandaag nog 2 remslangen vervangen, alles ging mooi los Wink
De CO waarde bleek rond de 4,5 te schommelen en was niet bij te regelen op de luchtmassameter. Dus de enige andere turbo2 luchtmassameter (zonder dekseltje) die ik nog had gemonteerd met als verschil dat hij erg hoog stationair bleek te lopen. Na dit afgesteld te hebben bleek de CO waarde een factor 10 kleiner.
Donderdag poging tot afmelden.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 21 februari 2023 09:08 PM
  [ # 48 ]

Goed bezig!!!

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2399
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 23 februari 2023 05:55 PM
  [ # 49 ]

Goedgekeurd zonder opmerkingen, lekker weer 2 jaar sturen.
Wel de co schroef een volle slag uitgedraaid, ivm minder soepel verloop in t lage toerengebied. Dat was daarmee ook opgelost.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7520
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 23 februari 2023 07:15 PM
  [ # 50 ]

very good

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2399
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 10 april 2024 10:07 AM
  [ # 51 ]

Lange tijd niks aan de cx gedaan, hij blijft maar rijden.
Gisteren echter ineens oplichtende lampjes: stop en laag hydrualiekniveau. Halve motorruimte onder de LHM. Eerste verdachte: de hydrauliekpomp. Een goed moment om de (ooit erin gebeunde BX?) pomp te vervangen door een CX hydrauliekpomp.
Na de opspanbeugel in ere hersteld te hebben (was eea aangelast om de andere pomp op spanning te kunnen zetten) en alles gemonteerd te hebben: lekkage niet over. De drukregelaar bleek niet de juiste kunststof kap te hebben, waardoor de retourleiding een lekkage, door schuren tegen de steun van de drukregelaar, had opgelopen. Goed moment om deze “modificatie” ook ongedaan te maken. Dus een andere kap+ veer etc van een cx drukregelaar gepakt en gemonteerd, slang hersteld.
Lekkage opgelost. Het hydraulieksysteem komt ook meteen veel sneller op druk, winst!

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
 
4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook