6 van de 47
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
Niet-de-Nultwee van Penny Lane
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9835
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 25 juli 2021 04:41 PM
  [ # 76 ]

Dat hout heeft veel weg van wat er in mijn C5 zat.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6241
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 26 juli 2021 07:12 AM
  [ # 77 ]

Met het verschil dat dit wel echt fineer is en geen printje.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 26 juli 2021 10:01 AM
  [ # 78 ]

Esdoorn fineer, volgens de bestickering. Er moeten drie hele kleine plekjes op de hoeken, waar de meeste techneuten beginnen om dat spul los te maken, even aangestipt worden met het één of ander. Maar daar hebben ze in de gitaarbouw wel weer goeie trucs voor, dus dat komt goed.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 26 juli 2021 11:57 AM
  [ # 79 ]
Penny Lane schreef:

Zeker de bekleding van de bestuurdersstoel wordt sleets. Dat is bij BMW’s nou eenmaal ook vaker zo dan bij andere merken.


Heeft dat niet te maken met de lichaamsbouw van de gemiddelde (nieuwe)BMW-rijder?

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 26 juli 2021 05:00 PM
  [ # 80 ]

Mwah. Bij de 02-serie lag de stoffen bekleding van de wat luxere versies ook doorgaans na een jaar of 8 wel uit elkaar en dat had puur te maken met de gekozen materialen en de manier van verwerken. In dit geval is het ook wel voor een groot deel het type materiaal en de vorm van de stoelen denk ik. Maar ik heb iets dergelijks laatst ook bij een vergelijkbaar oude Audi A3 gezien (8L2) met leren bekleding: op de linksbuitenste bolster van de rugleuning was dat (toch al niet zo dikke) leer dun genoeg geworden dat de stiksels het opgaven. Keurig langs de stippellijn open gekomen. Het lijkt me echt een combi van materiaal, type stoel en leeftijd.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 30 juli 2021 06:57 PM
  [ # 81 ]

Airbag-lampje aan. Vermoedelijk, vanwege de omstandigheden op dat moment, door wankel contact of andere storing in de sensormat in de bijrijdersstoel of in de bekabeling daarvan. Leuk natuurlijk, maar zeker weten is wat anders en dat stomme lampje kan alleen uit door de airbag-comprutser een reset te geven met daarvoor bestemd gereedschap. Dus nou ja, daar maar weer naar op zoek dan dus Confused

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 31 juli 2021 05:16 AM
  [ # 82 ]

Toen ik met het handschoenenkastje van de Ibiza aan het klooien was, heb ik per ongeluk het contact aangezet terwijl de passagiersairbag was ontkoppeld. Hierdoor schoot de plofzakcomputer in de stress en het lampje kon alleen uit door een reset.
Gelukkig is een OBD-reader met VAG-extensies heel gangbaar en voor iets van 40 euro had ik er een. Dat ding heeft al lang en breed zijn geld opgebracht.
Nu is BMW zeg maar niet zo mijn ding, maar zo’n reader met bimmerextensies lijkt me ook redelijk gangbaar en dus betaalbaar.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 31 juli 2021 11:12 AM
  [ # 83 ]

Dat is ook zo, er is van alles voor in de handel. Maar de kwestie is even om uit te vogelen waar je een fatsoenlijke prijs/kwaliteit verhouding mee hebt en welke tool op mijn auto doet wat ik ermee wil. En natuurlijk is het de vraag of je je dan niet meteen in de complete scantool voor zo’n BMW moet verdiepen in plaats van alleen voor de airbags. Kortom, er loopt een onderzoekje naar welke tool ik het beste kan scoren en als die eenmaal binnen is moet dit ook weer in no-time op te lossen zijn.

Omdat je bij het minste of geringste aan reparaties aan de on-board systemen langs een airbag of daarmee samenhangend onderdeel moet & dus de kans op het moeten uitzetten van die controlelamp niet per sé gering is, is een tool om dat te kunnen doen wel gewoon het minimum noodzakelijke apparaat.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 02 augustus 2021 12:42 PM
  [ # 84 ]

Ik heb een kabel binnen. Er is een pakketje software bij, maar dat is overduidelijk sof-ware: het werkt voor geen meter. Niets klopt met de handleidingen, niets werkt. Kortom, de gebruikelijke onzin. Ik kan dus nu niet eens controleren of die kabel nou defect is of de software (ik denk het laatste in ieder geval). Bijna drie uur met die rommel zitten kloten, voor de kat z’n viool hmz

Ik heb er in ieder geval alweer op een vreselijke manier genoeg van. Diagnosesoftware aan de praat hacken is iets waar ik echt nul verstand van heb, dus ik ga vanmiddag wel wat anders lopen doen.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 02 augustus 2021 08:39 PM
  [ # 85 ]

Na het een en ander aan spitten op de BMW-fora blijkt dat die meegeleverde software een paar noodzakelijke hacks niet meegekregen heeft en dat je die zelf nog even inbouwen mag. Het werkt nu in ieder geval wel: de storingen waren 1) geen signaal van de gordelspanner bijrijderszijde en 2) geen voeding op een systeem, niet aangegeven welke. De eerste kan slijtage zijn, maar in combi met de tweede en met de omstandigheden waarbij de storing optrad zou het goed slecht contact in de stekker onder de bijrijdersstoel kunnen zijn geweest. Gezien het feit dat de auto in het najaar geregeld gebruikt werd om bloemschikmateriaal in het bos te gaan halen en dat ‘t er dus wel eens lekker klam in geweest is geloof ik best dat zo’n stekker, hoe degelijk die ook is in zo’n BMW, een keer kan gaan muiten.

Geen van beide storingen was op het moment van meten nog aan de orde, dus ik heb de storingen gewist. Dat heeft nog gewerkt ook: de lamp is voorlopig weer uit.

Inmiddels heb ik andere software binnen via dit forum (waarvoor dank!) zodat ik eens kan gaan kijken of ik er nu ook een goed en redelijk betrouwbaar werkend diagnose-systeem mee in elkaar kan fietsen. Dat heb je toch wel een keer nodig op een gegeven moment, dus dan nu meteen maar.

Dat was wel een paar uur vechten met software dus, om die lamp uit te krijgen, maar het gaat er nu hard op af dat dat de volgende keer geen probleem meer is en dat werkt wel zo ontspannen.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6052
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 03 augustus 2021 10:16 AM
  [ # 86 ]
Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 03 augustus 2021 10:58 AM
  [ # 87 ]

Maar toch dank voor het meedenken! very good

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 05 augustus 2021 03:38 PM
  [ # 88 ]

Zo lang als ik de auto heb vond ik het al een gedoe om de olie te peilen. Peilstok eruit, schoonvegen, peilstok erin, peilstok eruit, aflezen, klaar… Zou je denken. Toch? Ja, behalve dus dat dat hier niet werkte. Die peilstok, daar kon je echt geen peil op aflezen. Dan voel je je op een bepaald moment knap stom. Dus toch maar eens de verschillende BMW-fora diagonaal doorgelezen op zoek naar meer slachtoffers van olie waar geen peil op te trekken valt. Wat blijkt: het plastic uiteindje van die peilstok, met de correcte merken en zo ontworpen dat je de boel niet versmeert bij het in/uitschuiven van die peilstok, was weg! Dan kun je dus toch al nauwelijks zien wat het peil nou eigenlijk is, maar je hebt ook nog verkeerde merken (want dat zijn geen merktekens maar de ingeperste bevestigings/aangietsporen van dat plastic uiteindje).

Dat schiet niet op natuurlijk en omdat ook deze BMW doet wat BMW’s nou eenmaal doen, een beetje olie verbruiken dus, wil je dat toch anders hebben. Er zit weliswaar een controlelamp met twee aanduidingen in (geel: minimum peil bereikt, uiterlijk binnen 50km bijvullen; rood: geen oliedruk meer, NU of nog liever 10 minuten geleden stoppen) dus er is een backup, maar zo af en toe gewoon even naar je oliepeil kunnen kijken en dat gedoe met lampjes voor kunnen zijn is wel zo lekker.

Dus heb ik maar weer eens ruimhartig de poeplap getrokken en 21 euro bij de dealer uitgegeven aan een nieuwe peilstok. Dat was ook nog een van de goedkopere opties. En dat werkt meteen véél beter. Geen gesmeer meer met die stok en een keurig duidelijk afleesbaar oliepeil in plaats van allerhande dom, onduidelijk en moeilijk getuur naar een dik stuk ijzerdraad waar je niks aan kunt zien en áls je wat ziet klopt er niks van. Het gevaar dat je er teveel in mikt is nu ook geweken, omdat de peilmerken nu wél kloppen. Een heel prettige verbetering met nul werk en weinig kosten Cool

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9835
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 05 augustus 2021 05:52 PM
  [ # 89 ]

Soms kan het zo simpel zijn….

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 18 augustus 2021 10:49 AM
  [ # 90 ]

Maar!

Zo’n nieuwe peilstok wordt onverpakt geleverd. Gewoon de magazijnstickers als vlaggetjes eraan en that’s it. OK, prima, dat scheelt een boel microplastics in m’n volgende haring, maar het heeft ook wat nadelen…

Die stickers moeten er uiteraard af. Daarna blijft er een boel lijm over. Die poets je er ook af. En dan steek je die peilstok in z’n buisje, klaar. Denk je dan.

14 dagen later zit-ie dan min of meer vastgeroest in het peilstokbuisje hmz Daar komt dus helemaal niet veel oliedamp. Condens krijg je er uiteraard gewoon wél en die peilstok ligt door alle bochten in het buisje op meerdere plekken tegen de binnenkant van die peilstokbuis. En dan gaat-ie veel harder (vast)roesten dan je zou verwachten! Ik heb de roest er maar af geschuurd en het ding een lik lagervet meegegeven. Dat gaat vast beter. Maar daar had dus eigenlijk voor het mooie een RVS peilstok in gemoeten. Of dat je ‘m bij levering ergens in verpakt waar je dan de labels op kwijt kunt, zodat het vetlaagje er niet af gaat bij het plaatsen.

Whatever. Het is alweer klaar en het olieverbruik valt in werkelijkheid alleszins mee.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
6 van de 47
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook