15 van de 21
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
   
waterman’s Volvo 164: 2 kleppen minder..
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9384
Geregistreerd: 21-04-2006

- C4 (2004-heden) 1.6 16v
Gepost: 20 mei 2022 12:13 PM
  [ # 211 ]

Je zou toch mogen verwachten dat ze er eerst een paar testen alvorens ze op de markt te brengen!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive.

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7501
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 20 mei 2022 01:23 PM
  [ # 212 ]

Nee joh, dat kost allemaal maar tijd en geld.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4619
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 20 mei 2022 01:43 PM
  [ # 213 ]

Ik had iets soortgelijks met de zender voor de oliedrukmeter van de Jag. Het is een eerste serie XJ6 van 1969 en de nieuwe zender gaf de verkeerde waarde aan.

Blijken er drie verschillende te zijn, maar ook de andere twee waren niet goed, blijkt er in de mijne de zender te moeten zitten van de oude MK2, tis maar dat jut weet.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42252
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 CGI T
Gepost: 20 mei 2022 04:44 PM
  [ # 214 ]

Vandaag de leverancier van de nieuwe tankvlotter gemaild en gesproken. Het ding kan terug en volgens hem was ik de eerste die deze klacht kwam melden. Even leek het weer of het 1996 was en ik met het zoveelste lekke gereviseerde stuurhuis aan de balie bij Chyparse in Soesterberg stond en te horen kreeg “ Joh, da’s echt de eerste die terugkomt”… waarop ik dan steevast antwoordde “deze week bedoel je”

Anyway, na wat gesteggel kan ie terug en komt de poen retour. Daarmee had ik echter geen werkende benzinemeter. Dus na het werk toch nog eens naar de oude gaan kijken. Ja, die was stuk:

De wikkeling was gewoon doorgesleten. Maar waarom dan niet gewoon een nieuwe wikkeling er om? Nou, gewoon eens proberen, hier een eerste test:

Wikkelen ging prima, de gebruikte draad was niet wat ik zocht. Schuur omgekeerd en een stuk metaaldraad gevonden wat om een spoeltje zat. Geen foto meer gemaakt, maarrrrrrr….

https://youtu.be/t6pIZvMUmFU

Het werkt !

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11227
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 20 mei 2022 05:33 PM
  [ # 215 ]

Mooi werk! Heb je dat ding uit de vrije hand gewikkeld of heb je daar een soort van systeem voor georganiseerd?

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42252
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 CGI T
Gepost: 20 mei 2022 05:35 PM
  [ # 216 ]

Gewoon uit den losse polsch. Doch heb ik voordien de vrijdagmiddagborrel wel overgeslagen…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11227
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 20 mei 2022 05:36 PM
  [ # 217 ]

En nu een dubbele verdiend Cool Skål!

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42252
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 CGI T
Gepost: 20 mei 2022 05:47 PM
  [ # 218 ]

Los van de tankvlotter hebben Boog en ik ook de spanningsregelaar voor het instrumentenpaneel aangepast. Origineel is dat een beetje gek ding: er gaat 12 volt in er komt 5.1 volt uit. Maar het is geen trafo: er zit een bimetaal in en dat zorgt er voor dat er een getimede onderbreking ontstaat. Aan-uit-aan-uit… dat gaat vrij vlot en door de fluctuaties ontstaat er 5 volt op de uitgang. Dat was natuurlijk kapot. De hittedraad om het bimetaaltje was opgerookt..

Zo’n ding kost NOS een dikke meijer. Gaan we niet doen, want er is iets moderners: de L7805CV lineaire spanningsregelaar. Die hebben we in de bestaande behuizing gebouwd.

En klaar..

 

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
klever33
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 224
Geregistreerd: 13-12-2019

Gepost: 20 mei 2022 06:38 PM
  [ # 219 ]

Goed en mooi opgelost !

Overigens dat draadgewonden tankvlotters uit de aftermarkt , lees geproduceerd in een goedkoop land en niet duur mogen zijn op onze markt, zulke grote afwijkingen vertonen is in de truckwereld al jaren bekend.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4498
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 20 mei 2022 06:51 PM
  [ # 220 ]

Ja, keurig! Hier word ik wel blij van!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5888
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
Gepost: 20 mei 2022 10:05 PM
  [ # 221 ]

Tjonge. Een soort van systeem, dat is wat het is! Mooi werk weer!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42252
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 CGI T
Gepost: 24 mei 2022 08:09 AM
  [ # 222 ]

De inbouw van de overdrive is natuurlijk niet compleet zonder de originele overdrive schakelaar aan de stuurkolom, dus die moest er nog “even” in. Die schakelaar was zo gevonden, NOS bij het clubmagazijn:

Voor montage moest er een steun komen, die heb ik zelf gemaakt. En de stuurkolomkap moest worden aangepast. Maar, het zit:

Omdat ik nu toch met het interieur bezig was heb ik doorgepakt. Punt 1 was het ranzige tapijt op de tunnel. Een doorn in m’n oog..

En ook dat lullige optionele tunnelbakje waar de optionele klok in zat. (ja een klok was écht een optie in 1969). Ik heb geen klok nodig en dat bakje kon ik missen als kiespijn. Er uit met die meuk. Een nieuw stuk tapijt vond ik NOS, ook weer in het clubmagazijn:

Nieuw tapijt, met een nieuwe versnelligspookhoes:

En door met het dashboard. De ontiegelijk lelijke accessoire toerenteller moest ook weg omdat de nieuwe GT-tellerset al een toerenteller heeft:

Dat betekende dus een gat en daarom moest er een nieuw dashboardpaneel komen. Met veel moeite gescoord bij een liefhebber uit een schade auto:

En dan is dit het eindresultaat:

 

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5086
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 24 mei 2022 08:17 AM
  [ # 223 ]

Hoe werkt dat met zo’n aparte overdrive-schakelaar?


[edit]Ik heb namelijk werkelijk geen flauw idee en wil natuurlijk wel graag leren[/edit]

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42252
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 CGI T
Gepost: 24 mei 2022 08:20 AM
  [ # 224 ]

U roept, wij zoeken

 

 

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9384
Geregistreerd: 21-04-2006

- C4 (2004-heden) 1.6 16v
Gepost: 24 mei 2022 08:24 AM
  [ # 225 ]

Bij de MG C die ik had werd de overdrive elektrisch bediend middels een schuifknopje boven op de pook.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive.

Profiel  
 
 
15 van de 21
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2022 | adverteren
Facebook