3 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
De Peugeot 106 Sport van Lucas: Carterpan opnieuw afgedicht.
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 30 mei 2022 07:50 PM
  [ # 31 ]

Ergens logisch dat het dan pas werkt: zo’n 1.1 verplaatst beneden de 3000 toeren vast niet genoeg lucht om het benauwd te krijgen met zo’n vernauwing in z’n aanzuigbuis. Maar wel lekker dát het ook werkt natuurlijk. Bij zo’n 1.1 is elke winst meegenomen Very Happy

Had je misschien toch eigenlijk die kop nog moeten flowen toen je ‘m er toch af had? Rolling Eyes

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6255
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 30 mei 2022 07:59 PM
  [ # 32 ]

Er staat overigens wel een nadeel tegenover; bij gas los, valt hij in eerste instantie wat minder soepel terug in toeren dan met de venturi.

Flowen van een kop is helemaal niet zo’n gek idee, maar of dat op een 1.1 de moeite is als er ook meer cc’s te scoren zijn…... Voor nu ben ik al lang blij dat er geen olie meer uit zeikt. Randapparatuurtuning kan eventueel meeverhuizen naar een andere motor. En voor de motor aan de beurt is moeten eerst remmen en het onderstel zijn verbeterd.

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6255
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 01 juni 2022 02:44 PM
  [ # 33 ]

Ik heb er toch maar even een nieuw luchtfilter in gezet. Ook voor de gemoedsrust is dat prettig.

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6255
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 06 juni 2022 06:58 AM
  [ # 34 ]

Gisteren ben ik in de weer geweest met het een en ander aan viezigheid. Om te beginnen de zitting van de achterbank. Ik dacht dat die wel schoon was, maar toen hij naast de auto lag zag je pas wat een biohazard het was:

Eerst maar eens weken in de Biotex, gatverdamme!

Dan een lang programma in de wasmachine en de bekleding is weer fris. Weer monteren op het schuimblok is altijd een beetje gekloot. Hier zit het nog niet helemaal lekker, maar na er een paar keer op geland te zijn alsof je er op gaat zitten had de stof zich ‘gezet’ en zat het goed:

Dan is er nog een storing aan de centrale vergrendeling. Als je de bestuurdersdeur op slot doet, gaat de passagiersdeur mee, maar de achterklep niet. Doe je het passagiersslot open of dicht, dan gaat ook alleen die ene deur op of van het slot. Zoekende naar een oorzaak kwamen ook draadbreuken in het draadbundeltje aan de achterklep in het vizier. Hier had duidelijk al eens iemand lopen kloten. Als je het zo doet, blijf er dan liever van af.

Het nodige isolatietape, krimpkous, werk met de soldeerbout en wikkeltape later is het weer deugdelijk:

En dan kan de rubber tule ook weer gewoon terug op z’n plek:

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3223
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 06 juni 2022 07:50 AM
  [ # 35 ]

Is het je shock doc dag? Laughing
Bij onze beunmeeting was het verschil in voorstoelen en achterbank al heel duidelijk te zien aan het einde van de dag.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6255
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 06 juni 2022 01:53 PM
  [ # 36 ]

Hopelijk heb ik de meeste ranzigheid nu wel gehad Very Happy

Wie er niet genoeg van kan krijgen kan ik op Youtube Stauffer Garage aanraden.

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6255
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 07 juni 2022 03:28 PM
  [ # 37 ]

PU bussen in je wielophanging, ook zo’n onderwerp waar veel mensen een mening over hebben. Voor mijn gevoel wegen de voordelen voor deze auto ruimschoots op tegen de nadelen dus ik dacht ik ga het maar eens proberen. Powerflex is het beste met een RVS bus en groeven die het vet binnenboord moeten houden. Polycraft.ua is erg goedkoop, maar de afwerkingskwaliteit vind ik wat matig. Een goede middenweg leek mij Strongflex en daar heb ik dan ook voor gekozen. Strongflex gebruikt een gegalvaniseerde stalen bus en heeft niet de slimme groeven die Powerflex wel heeft. Gelukkig is de prijs daar ook naar, met ongeveer 120 euro inclusief verzendkosten voor de rubbers voor de draagarmen en de onderste motorsteun een mooie middenweg:



Voor wie nu nog meer wil weten over hoe die bussen zich tot elkaar verhouden:

verder lezen kan bij de bron

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 07 juni 2022 05:17 PM
  [ # 38 ]

Ik kan je tevens van harte de 59FIFTY van New Era aanraden.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6255
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 07 juni 2022 06:17 PM
  [ # 39 ]

Ach ja, dat kan er ook nog wel bij Very Happy

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6255
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 24 juni 2022 05:34 PM
  [ # 40 ]

Okee, de lekke einddemper. Zoals het gaat bij die dingen was het korte pijpie dat aansluit op de tussenpijp verrot. Hier alleen roestig, aan de andere kant echt door. Voor wat het waard is, het was een Bosal:

Ter vervanging heb ik er een Walker onder gehangen:

En als je toch bezig bent meteen ook maar een nieuwe klem en nieuwe rubbers. Het linker rubber is een van de oude, je ziet dat die toch aardig is uitgezakt.

En als het er dan onder hangt zie je er niks van. Het klinkt beschaaf sportief. De 1.1 heeft alleen een katalysator en einddemper. De 1.4 en groter heeft er nog een tussendemper tussen.

En om de uitlaat helemaal af te stylen ook maar een nieuwe lambdasensor:

Met de Beta 960/22EP lambdasensorsleutel was hij zo gewisseld:

En dan nog wat irritaties aan de deuren verhelpen, om te beginnen nieuwe deurvangers. Dat maakt voor de kwaliteitsindruk een wereld van verschil. Eindelijk verlost van die ¡KNAK! (¡¡¡¡¡HET IS GEEN CX!!!!!):

Dan was er nog een niet werkende luidspreker in de linker deur. Dat kon inclusief kabelsalade van de akelig krijsende extra tweeters allemaal de bak in:

Ik heb een paar eenvoudige coaxiale Inphase speakers gemonteerd met Kevlar conus. Klinkt meer dan prima voor het geld.

Deurpaneel er op en bijna klaar:

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6255
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 02 juli 2022 05:26 PM
  [ # 41 ]

Een ander stuur, dat kan ook geen kwaad. Het originele was niet alleen sleets,

maar het scherm zat ook los om de kern, erg irritant:

Op de sloop heb ik laatst een net lederen stuurtje gevonden, veel netter zo:

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6255
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 02 juli 2022 05:37 PM
  [ # 42 ]

Vorige week heb ik ook het monopointhuis schoongemaakt. Hij liep stationair nogal rommelig en die dingen kunnen behoorlijk smerig worden. In dit geval bleek al doende dat ook hier iemand aan het prutsen is geweest.

De uitgangssituatie, nogal wat bruine koek:

Ik haal dan onder andere de injector er uit, spuit die schoon en verwijder de gaskleppotmeter. De rest gaat in delen in de ultrasoon en komt daar brandschoon uit.

Hier kun je zien dat ook de gasklep weer mooi schoon is. De pakking is heel gebleven dus een nieuwe maken was niet nodig.

De voetpakking was nergens te bekennen. Een onverlaat had een flinke klodder vloeibare pakking op de inlaat gekwakt en geprobeerd daar de boel mee af te dichten. Had kunnen werken als hij de moeite had genomen het over het hele pasvlak uit te smeren. Enfin, ik heb het er af gepoetst en zoals het hier hoort een pakking van pakkingpapier gemaakt. Als alles dan weer in elkaar zit zie je maar weinig van deze noeste arbeid.

Levert het dan iets op? Jazeker! De stationairloop is nu mooi stabiel en hij houd niet meer in. Hij sleurt er lekker aan als je het gas vloert, voor zover een 1.1 kan sleuren dan he, wel realistisch blijven…....

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6255
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 07 juli 2022 07:30 PM
  [ # 43 ]

Goed, vandaag de koppeling, niets te laat, want gisteren begon het druklager echt heel erg akelig te rammelen.

Eerst maar eens ruimte maken:

Even doorspoelen en dan ligt de bak er naast:

Even soppen en hij is zo schoon als je ‘m met normale middelen kunt krijgen. Na deze foto heb ik ‘m nog voorzien van nieuwe keerringen voor de aandrijfassen, een nieuw koperen ringetje op de aftapplug, een nieuwe hevel en nieuwe geleidebus met prise as keerring. Zo kan het wel weer twee ton mee.

De koppeling zit er volgens zeggen nog niet zo lang in, ik heb een factuur die aan zou moeten tonen dat hij vrij recent is vervangen. Oordeel zelf zou ik zeggen:



Goed, snel weg met die ouwe rommel en een set van Sachs er in:

Dan uit de onderste motorsteun het gare rubber en de PU bus er in, dat ging makkelijk.

Dan aan de onderkant alles weer dichtbouwen, rechts een nieuwe SKF as, want de oude rammelde stevig:

Ook een nieuwe koppelingskabel, want de mantel van de oude was beschadigd en het kan sowieso geen kwaad zo’n ding eens te vervangen na twee ton. Een aparte loop, zo onder de bak door.

Voor de sleutel met knopjes kwamen vandaag een nieuwe sleutelbehuizing en knoopcel binnen. Die doet ‘t weer, wel zo handig. Helaas werkt de CV in de achterklep maar half, hij gaat wel van het slot, maar niet op slot. Dat vereist nog wat onderzoek. Aan de sleutel ligt het in ieder geval niet meer.

En die nieuwe koppeling, dat is een verademing, hij gaat heerlijk soepel.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 07 juli 2022 07:48 PM
  [ # 44 ]

Aha, de draadbundel naar de achterklep wordt gammel? Vanwege die half-werkende CV bedoel ik?

Wel weer lekker veel opfriswerk gedaan dus, ben je zometeen een van de eersten met een gerestaureerde 106…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6063
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 07 juli 2022 07:54 PM
  [ # 45 ]

Als dat een vrij recente koppeling was, dan kon de vorige eigenaar niet met een koppeling overweg.

Profiel  
 
 
3 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook