Ed P schreef:.......
Qua banden, all-season, richtinggevoelig en de achterbanden lijken ongelijk in hoogte te zijn versleten. Als ik bij de bandenspecialist ben geweest laat ik weten wat de conclusie was. Ik voel en zie geen “haaievinnen”.
Dat klinkt als cuppen.
Als dat wat verder gevorderd is, zijn er weinig opties.
Soms kan de band nog rond geslepen worden, maar bij all-seasons blijft er dan veelal te weinig profiel over om ze nog in de sneeuw te kunnen gebruiken.
En er zijn maar weinig bedrijven die dit (kunnen) doen.
Voor de toekomst: regelmatig voor <> achter wisselen. Daarmee voorkom je dat dit uit de hand loopt.
Groet,
JW












Totaal aantal Berichten: 1140
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Ik ben nog niet bij de bandenspecialist geweest maar ga dat komende week doen. Het lawaai wordt al erger en er komt onbalans bij. Ik heb het zaagtandprofiel, geen of nauwelijks ongelijke hoogte.
Optie 1, een bedrijf vinden waar ze kunnen trimmen, voor is de minimale diepte 4,5mm, achter 5,5mm. Achter duidelijk erger gecupt dan voor maar voor begint ook. De voorbanden kunnen dan waarschijnlijk nog een 30k mee, de achterbanden 40k misschien. (als ze niet weer gaan cuppen).
Optie 2, ik heb all weather banden en zit er nu aan te denken om gewoon nieuwe zomerbanden te kopen die dicht zijn op het zijprofiel, ik zou dan minder last van cuppen moeten hebben en ik zal ze regelmatig verwisselen van voor naar achter en andersom. Gezien de huidige winters vraag ik me zo langzamerhand af wat de meerwaarde van een winter-of all-weather band is.
Iemand tips welke band een goede optie is? Of tips voor een optie drie?