2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
De GTi Turbo 2 Van TRXke
Gepost: 11 oktober 2022 12:56 PM
  [ # 16 ]

Nog wat getest:
De verbinding met pin 1 en de TD pool op het grote blauwe relais is intact.
Tijdens het starten krijg ik geen + op pin 4 en 9 van de injectie ecu (iemand op het Duitse forum zei mij dat er ook + moet komen op pin 9 van de injectie ecu, dat kan ik zelf niet zo opmaken uit het schema…)

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
Gepost: 11 oktober 2022 08:35 PM
  [ # 17 ]

Nog wat verder gemeten.

Met contact aan meet ik geen + op nr 15 van het blauwe relais (dit lijkt mij de schakelspoel te zijn) er is wel constante + op nr30.
Met contact aan de blauwe relais uit en in pluggen geeft ook geen klik (het relais schakelt dus niet).
Op de AEI+ meet ik op nr11 ook geen + met contact op wat als ik het schema goed begrijp wel zou moeten.
Een ander contactslot geeft geen verandering.

Kleine kanttekening er zit een extra antidiefstalsleutel op, dat moet ik eens beter bekijken maar daarvoor moet het stuur eraf en de plastik kap onder het stuur weggehaald worden (maar ik krijg nu de deur niet ver genoeg open , de auto moet eerst verplaatst worden)
Hoewel ik wel zeker weet dat die sleutel op “aan” staat maar het geheel lijkt wel niet zo fris meer…

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 11 oktober 2022 08:48 PM
  [ # 18 ]

Het antidiefstal systeem is niet het fabriekssysteem lijkt me?

Het fabriekssysteem laat de startmotor gewoon ronddraaien maar dan motor slaat niet aan.
Lijkt me niet onmogelijk dat een aftermarked systeem iets vergelijkbaars doet. Het houd mogelijk wel in dat er aan de bedrading is gerommeld…

Profiel  
 
Gepost: 12 oktober 2022 09:03 PM
  [ # 19 ]

Dat is inderdaad geen fabriekssysteem en is ingebouwd door de laatste officiele eigenaar nadat het codeklavier de geest heeft gegeven.
Er is ongelooflijk gerommeld aan de bedrading maar dat neemt niet weg dat de wagen wel draaide toen ik ging kijken om hem te kopen…
Maar ik had toen al wel beslist dat de bedrading vervangen moet worden, ondertussen heb ik de komplete injectie-/ontsteking-/verlichting-/koelfan- bedrading al klaar liggen.
Maar dat gaat er pas in als het voorfront is vervangen en is gespoten nu heeft dat geen nut, maar de wagen moet wel starten om te kunnen verplaatsen.

Het zou in de zekeringenkast kunnen zitten omdat daar verbindingen zitten, eerst dat maar eens bekijken en een andere zekeringskast plaatsen.
Gelukkig heb ik dit allemaal liggen en komt het nu ook nog van pas…

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 12 oktober 2022 09:53 PM
  [ # 20 ]

Bij mijn CX was het ook een rare zoektocht. Totdat hij het opeens toch deed. Little electric gremlins huh Succes, wordt ongetwijfeld weer een mooie en betrouwbare CX.

Profiel  
 
Gepost: 24 oktober 2022 07:51 PM
  [ # 21 ]

Zekeringkast en contactslot vervangen maar helaas nog niet starten…

Verder meten gaf als resultaat dat er geen verbinding was tussen de AEI+ en de TD aansluiting op het blauwe relais.
De oorzaak kon ik niet vinden maar dat is haast zeker een draadbreuk ergens, dus heb ik een nieuwe kabel aangelegd.
Starten nee hoor, dus nog verder meten gaf aan dat het startsignaal van het contactslot niet doorkwam op nr50 van het blauwe relais.
Oorzaak zat in een dubbele stekker op het linker voorscherm, pogingen om de stekker contact te laten geven brachten niets op dan maar een stekker knippen uit een reeds verknipte kabelboom die ik liggen heb en deze in de wagen gesoldereerd.

En waarempel het ding start en loopt clap

De komplete kabelboom vervangen stond al op het programma maar dat lijkt zeker niet overbodig want ik vond meerdere beschadigingen veroorzaakt door wrijving, niet echt verwonderlijk na meer dan 540000km zou ik denken.

Maar wat draait die motor mooi zeg love1

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 24 oktober 2022 07:56 PM
  [ # 22 ]

Resultaat - dat geeft moed. Gefeliciteerd. nice day

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 25 oktober 2022 03:40 PM
  [ # 23 ]
Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3874
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 28 oktober 2022 12:45 PM
  [ # 24 ]

Precies dat heb ik ook gehad bij diezelfde stekker, met een brakke verbinding. Met toen als oplossing om de bekabeling door te solderen zonder stekker. cheese )

Mooi dat je het gevonden hebt !!
Een draaiende motor is dan wel erg gaaf voor nu.

suc6 verder met dit project. We houden het beloop in de gaten.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Gepost: 28 oktober 2022 08:06 PM
  [ # 25 ]

Ja solderen daar had ik nog niet aan gedacht, in principe kan dat wel want die stekkers hoef je eigenlijk nooit uit elkaar te halen…
Ik had het idee al wel om de vervangende kabelboom te voorzien van “Bosch stekkers” zoals deze:
https://www.rdae.nl/multistekkers/bosch-junior-timer-stekkers/

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
Gepost: 08 januari 2023 08:52 PM
  [ # 26 ]

Ondertussen niets meer gedaan aan de auto omdat ik met de motor van de andere GTiT opnieuw gestart ben.

Wel ben ik aan het nadenken over de kleur van deze CX omdat de wagen toch helemaal opnieuw moet gespoten worden,en aangezien Rouge Florentin niet de originele kleur is ben ik aan het denken wat te doen.
De originele kleur van deze CX is Gris Perle dus als ik het goed wil doen, moet de auto terug in Gris Perle.
Maar gezien de km stand zal de waarde van de wagen nooit zo hoog zijn dan een exemplaar met bijvoorbeeld -200000km, ondanks het werk dat ik er ga insteken.

Persoonlijk vind ik een serie 2 berline het mooist in Gris Meteor, en ik overweeg nu wel sterk om deze gewoon in Gris Meteor te spuiten (wat ik overigens zelf zou doen)

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 08 januari 2023 09:05 PM
  [ # 27 ]

Goede keuze, een kleur waar jezelf blij van wordt.

Profiel  
 
Jeroen Simons
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1310
Geregistreerd: 27-03-2011

- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 09 januari 2023 05:39 PM
  [ # 28 ]

Juist, je moet het zelf mooi vinden. Hoe past de kleur bij de kleur van het interieur? Wrappen? Dan kun je uitproberen wat mooi is.
Nog meer inspiratie? Zie bij de GS zonder grenzen.
http://www.citroenet.org.uk/publicity-brochures/1971-gs-europe/drapeaux.html

VrGrJ
Citroein, dat rijdt pas fijn
bye2

Profiel  
 
Gepost: 09 januari 2023 08:31 PM
  [ # 29 ]

De auto is standaard uitgevoerd met een VIP- interieur en werd geleverd in alle verkrijgbare kleuren, maw het maakt niet uit voor het interieur.
Ik heb 19jaar lang een serie2 gehad met origineel VIP interieur in de carrosserie kleur Gris Meteor, voor mij de mooiste combinatie.

Een GTi Turbo 2 zie je wel niet vaak in Gris Meteor, Jim (cx25gtit2 hier op het forum) heeft er 1 en een goede vriend van mij hier in België heeft er ook 1.
Zelf vind ik het erg sjiek en om eerlijk te zijn heb ik persoonlijk niet veel met Rouge Forentin maar echt lelijk is het nu ook weer niet.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
JW
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1978
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 09 januari 2023 11:07 PM
  [ # 30 ]

Ik had ooit een BX 19 TZI in Gris Meteor, ik vond dat heel chique.
Helaas heb ik die BX maar twee jaar gehad, hij werd door een achterop rijder TL gereden Rolling Eyes

Groet,
JW

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook