4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
   
Hydractief 2 computer uitlezen en resetten
Juriaan
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 287
Geregistreerd: 08-06-2006

Gepost: 16 november 2022 03:48 PM
  [ # 46 ]

Het blijkt dat ook Jan van Gompel in Eindhoven de computer niet kan uitlezen; helaas!
Iemand nog een adresje waar ik de veercomputer kan laten uitlezen? Liefst regio limburg of noord brabant.

DS & Xantia break excl lpg 2.0

Profiel  
 
JW
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1286
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 16 november 2022 05:33 PM
  [ # 47 ]

Even voor het goede begrip: hebben ze dat uitgeprobeerd en vastgesteld?
If so, waarmee hebben ze dat dan geprobeerd?

Of hebben ze je dat verteld?

Groet,
JW

Profiel  
 
Juriaan
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 287
Geregistreerd: 08-06-2006

Gepost: 16 november 2022 05:55 PM
  [ # 48 ]

Telefonisch contact; Xantia konden ze niet uitlezen.
Ik kon er wel mee langskomen en ze konden kijken of ze het konden vinden; dat was mogelijk.
Maar hoe gaan ze dan resetten?

DS & Xantia break excl lpg 2.0

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3404
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 16 november 2022 07:48 PM
  [ # 49 ]

Met een doodgewone Lexia is het ding uit te lezen (en resetten).
Maar… je moet wel een 18 polige connector hebben. En die worden schaars.
Lucas Unger heeft er een, ex van mij.
Er zullen er nog wel meer zijn.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Juriaan
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 287
Geregistreerd: 08-06-2006

Gepost: 16 november 2022 07:50 PM
  [ # 50 ]

De doodgewone Lexia lukt me zelf helaas niet; geen laptop, ik hou me dus aanbevolen voor iemand die me kan helpen.

DS & Xantia break excl lpg 2.0

Profiel  
 
JW
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1286
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 16 november 2022 10:37 PM
  [ # 51 ]

@ JanSr,

Hoe kom je aan die 18 polige stekker?

De Xantia 2 heeft de standaard 16 polige stekker. Net zoals de C5 die heeft.

Groet,
JW

Afbeelding Bijlagen
X2_Stekker_(600_x_517).jpgX2_stekker_2_(600_x_499).jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Juriaan
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 287
Geregistreerd: 08-06-2006

Gepost: 17 november 2022 07:21 AM
  [ # 52 ]

Volgens mij niet! De ‘normale’ 18 polige stekker van nu lijkt erg op die van de Xantia maar past niet! De schuine kanten zijn minder schuin! Ik krijg die van mijn obd meter er niet in. (die paste wel in mijn 2003 Berlingo)

DS & Xantia break excl lpg 2.0

Profiel  
 
JW
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1286
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 17 november 2022 11:04 AM
  [ # 53 ]

De verwarring ontstond toen JanSr sprak over een-18 polige stekker, het is een 16-polige.
Die zit ook in de C5 en andere modellen.

Kijkend op het eerder geposte plaatje, lijkt het of de schuine kanten daar sterker schuin weglopen dat op de OBD stekker die ik heb.
Dan zou ik juist denken dat ‘ie wel zou moeten passen, waar loopt dat dan vast?
Zit de vergrendeling tussen pin 12 en 13 misschien iets anders?

De pinbezetting is wel overeenkomstig de latere uitvoering, daar zou dan geen probleem mee mogen zijn.

Groet,
JW

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25062
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 17 november 2022 11:26 AM
  [ # 54 ]

OBD is 16 pins en sinds de wetgeving gestandaardiseerd in EOBD.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
JW
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1286
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 17 november 2022 01:49 PM
  [ # 55 ]

Even afgezien van het al-dan-niet fysiek passen van de stekker, zie ik nu dat er een iets andere pinbezetting is bij de Xantia dan bij de C5.

Die op 1, 4, 5 en 16, de voeding en de massa zijn dezelfde.

Maar bij de Xantia zit de “HA vering” op pin 14 terwijl hij bij de C5 op pin 12 zit.
Volgens de beschrijving is dat “diagnose bedrading K4 (ESP-Hydraulische vering)”
Op pin 14 zit daar “Circuit CAN IS Low ISO-busaansluiting”.
En bij de Xantia zit op pin 12 alleen “ABS”.

Of dat betekent dat je om die reden de vering niet zou kunnen uitlezen met Lexia, weet ik niet.
Als je Lexia gaat gebruiken moet je zorgen dat er de juiste VIN komt te staan, daarmee wordt de Lexia gebruiksklaar gemaakt voor die specifieke auto.
Ik zou dan denken dat de Lexia software ervoor zorgt dat die pin-info op de juiste wijze doorgekoppeld wordt, maar of dat inderdaad zó werkt…..

Groet,
JW

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3404
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 23 november 2022 11:09 AM
  [ # 56 ]

De OBD stekkers van de hedendaagse modellen lijken niet op de XM stekker. Die is rechthoekig en veel groter.

Deze moet je hebben:
https://nl.aliexpress.com/i/33043712757.html

Die stekkers zijn ook nog eens slecht passend. Ze gaan te stroef in het gat. Als je hem niet helemaal in het gat krijgt, werkt het niet.
De plastic klem kan je er het beste meteen afslopen.

Ik heb de mijne gewoon een mm afgeschuurd.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
JW
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1286
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 23 november 2022 12:50 PM
  [ # 57 ]

Dat is de 30-polige stekker. Daarvoor bestaat een verloop, ik heb ook zo’n verloopkabeltje-met-stekkers.
Maar hier hebben we het over de 16-polige, zie hierboven, de latere dus die in deze Xantia 2 geïnstalleerd is.

Groet,
JW

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7150
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 23 november 2022 11:32 PM
  [ # 58 ]

@JW in mijn xantia uit 1999 ging ook de 30 polige stekker zoals JanSr noemt…..
Lijkt me dat Juriaan zelf ffff een fotootje moet maken van zijn stekker situatie onder het dashboard.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
JW
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1286
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 23 november 2022 11:43 PM
  [ # 59 ]

Is die stekker die ik op jouw foto zie echt een 30-polige?

Ik heb hier zo’n 30-polige, die ziet er heel anders uit, met z’n “schuifvergrendeling”
En als ik mijn 16-polige op de manier hou zoals op jouw foto, ziet ‘ie er net zo uit…

Groet,
JW

Afbeelding Bijlagen
IMG_20221123_234951219_(600_x_450).jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3404
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 25 november 2022 10:34 AM
  [ # 60 ]

Dat is het ding waarmee ik al mijn XM’s heb uitgelezen.
Het kan goed zijn dat ik het aantal polen mis had.
Maar dit is hem:
https://nl.aliexpress.com/i/33043712757.html

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
 
4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2022 | adverteren
Facebook