Hallo beste mensen,
Mijn naam is Otto Fauth en ben nieuw op het forum.
Sinds maart 2022 in het bezit van een DS4 uit 2012 met Km stand 118.000
Het gaat hier om de 200 PK versie.
Na de zomervakantie niets dan problemen gehad.
Waterpomp, Multi riem, turbo vervangen, kleppendeksel vervangen, thermostaat huis vervangen en het gaat maar door.
De turbo was op en ik had een olie en vloeistof lekkage.
Nu word mijn kachel niet meer warm.
De slangen aan de onderkant blijven koud en bovenin heet.
Op het moment gaat mijn motormanagement lampje een aantal keer branden en krijg ik een aantal storingen, Deze storingen zitten er dan allemaal tegelijk erin.
P000B
P2263
P0098
P065A
P2600
De volgende ochtend is het lampje dan weer uit en qua rijden maakt het geen enkel verschil.
Ik durf niet meer naar de garage want ik ben nu 3500 euro verder en loop er op leeg.
Is er misschien iemand die dit probleem herkent en mij kan helpen of adviseren.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Groet Otto Fauth.
Totaal aantal Berichten: 10174
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Om gerichte reacties te krijgen is het wel nuttig om het motortype te vermelden.
En al die werkzaamheden na de zomer; waar waren die voor nodig?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Hallo Jantje 1948 heb het aangepast,
dank voor je reactie
Kachel: Vergeten de kachel te ontluchten bij het vervangen van de thermostaat ? Er zit speciaal een ontluchtnippel tegen het schutbord.
Over die fouten: Waar heb je dat werk laten doen ?
P2263 is een probleem met de boost meting. Dwz dat de ecu geen goed druk informatie krijgt over de turbo.
P0098 wil zeggen dat de lucht temperatuur in de inlaat niet gemeten kan worden
P065A : Fout in de prestaties van de dynamo.
P2600: Dat wil zeggen dat er een fout is in de aansturing van de waterpomp.
Nu is het probleem: Wat is de oorzaak, en wat zijn de gevolgen.
Stel je dynamo werkt niet goed en als gevolg zwabbert je noordspanning: Dan krijg je allerlei rare effecten.
Maar het kan ook goed zijn dat er bij het monteren/demonteren een probleem met een kabel is opgetreden.
Daar moet je toch echt mee naar een garage die een goede diagnostiek kan doen.
Wat ze dan vaak doen: Fouten wissen en meteen kijken welke het eerste terug komt en zo verder.
To err is human, not to err is divine.