1 van de 56
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

Gespot & gepost AX
Beheer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 68

Gepost: 15 april 2004 11:56 PM

Onder elk model vind je een “Gespot & Gepost” topic zoals dit,
post hier naar hartelust berichtjes over Citroëns die je gezien hebt!
Meer uitleg? Hier klikken!

Profiel  

bx19gt
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 200

Gepost: 27 september 2004 10:41 PM
  [ # 1 ]

Zojuist gespot op de Dillenbrugstraat in Breda; een witte AX SPORT met kenteken SH-82-BD.

Iemand van hier?

ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 16 x BX

Profiel  

Rob GT
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 505

- Saxo vts 1.4
Gepost: 27 september 2004 11:30 PM
  [ # 2 ]

Deze is van denny, volgens mij niet actief hier?

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 29 september 2004 12:47 AM
  [ # 3 ]

Zo zeg !! Shocked

Renz zat ook al te kwijlen naar die foto Twisted Evil

€ 1.870,00
Beschrijving: Zoek je een onwijs gave, sportieve, kleine sportwagen met klasse?
Dan is deze “Black Devil” iets voor jou! Zie ook de specificaties:

Bouwjaar 1991
Cilinder inhoud 1400 cc
KM stand 120.000
Kleur zwart
Centrale deurvergrendeling met afstandbediening op de lichten
Zeer verlaagd! (Zie foto)
Lichtmetalen velgen
Splinternieuwe banden (+ 2 reserve)
Sportgrill (vergroomd)
DTM ruitenwisser voor en achter
Open luchtfilter K&N (origineel luchtfilter ook aanwezig)
Sportkoppeling
Dieselversnellingsbak met korte overbrenging Shocked

Nieuwe distributieriem en V-snaar en accu
Recent vervangen trommel- en schijfremmen
Sportuitlaat “Big Bore” van Peco 101 mm met RVS DTM eindstuk
Maakt zeer veel racegeluid van afstand
Side-skirts
Dakspoiler
Pittige auto die rijdt als een kart Laughing  (*dus niet meer als een Citroen)
Driepuntsgordels
Kuipstoel zwart apart bijgeleverd
Lichte kuipstoelen in auto aanwezig
Elektrische ramen
Hoofdsteunen op de achterbank
Audio-apparatuur kan apart worden afgenomen

Een hele gave bolide voor een echte liefhebber van kleine, snelle en degelijke sportwagens!!! Geen kras of deuk te ontdekken!!

http://www.marktplaats.nl/markt/autos/citroen/46292.htm?zoek=ax

Profiel  

winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2255

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 29 september 2004 07:18 PM
  [ # 4 ]

Ha! Wordt dat de opvolger van je BX turbodiesel?  Laughing  Jammer dat je ‘m moest verkopen. Misschien al eens gedacht aan een Peugeot 205 diesel? Is hetzelfde blok als in je turbodiesel, maar dan zonder turbo (die is trouwens ook geleverd). Enne, vrekkenauto numero Uno schijnt de Citroen AX te zijn. In het vrekkenklassement van Autoweek boekt de AX hoge scores. En met een AX diesel schijn je met gemak 1: 20 te rijden…  En daar had Citroen toendertijd geen directe inspuiting en eco-turbo voor nodig…  Cool

Die paar keer dat ik in een AX heb gereden is overigens goed bevallen, ik mis alleen wat ruimte. Dus ik blijf lekker bij mijn BX.  Wink

Profiel  

Bassman
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1170

Gepost: 29 september 2004 10:19 PM
  [ # 5 ]

Het is een klein stoer bommetje, Bram. Cool  Maar denk je dat je daar comfortabel kilometers mee kunt maken, wanneer je de xant wegdoet wegens de voor jou niet zo geschikte stoelen en de stoelen in je BX TZD je “chauffeurs-sofa” noemt? Het lijkt me dat je na 1 dag sturen bij de “peut” loopt. Confused

Hans

Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville

Profiel  

ZX-Cruiser
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2968

Gepost: 29 september 2004 11:07 PM
  [ # 6 ]
Bassman schreef:

............. Maar denk je dat je daar comfortabel kilometers .............

Met die AX in ieder geval niet? Very Happy

Profiel  

Rob GT
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 505

- Saxo vts 1.4
Gepost: 01 oktober 2004 12:52 AM
  [ # 7 ]

Tja, sinds wanneer is een kart comfortabel??

Met een sportkoppeling valt trouwens niet te rijden…
Maar goed, hij ziet er wel leuk uit… dus maak eens een proefrit zou ik zeggen!

(hij is trouwens best duur voor een type 1 GT. Al heeft ie wel een paar leuke opties)

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 01 oktober 2004 01:01 AM
  [ # 8 ]
Bassman schreef:

Het is een klein stoer bommetje, Bram. Cool  Maar denk je dat je daar comfortabel kilometers mee kunt maken, wanneer je de xant wegdoet wegens de voor jou niet zo geschikte stoelen en de stoelen in je BX TZD je “chauffeurs-sofa” noemt? Het lijkt me dat je na 1 dag sturen bij de “peut” loopt. Confused

Nee hoor…..zou niks voor mij zijn….ik had hem hier puur geplaatst voor de snelle jongens op het forum. Smile

Inderdaad zou een AX 1.4 diesel of Peugeot 205 D best wat voor me zijn.

Alleen…........vind maar eens een goede. Confused
(en dan liefst nog in de buurt ook)

Enne…...een TZD-stoel heb ik al op het oog…..dus als het een AX zou worden…..dan laat ik die erin zetten…...het gebruik van 1 op 22 trekt me wel aan. Wink

Overigens wist ik al dat deze kleine Citroën’s net als de Peugeot 105 en 205 ...nogal eens Remproblemen hebben….(vastzittende remklauwen e.d.).....maar DAT is voor mij geen probleem.

Ik was bang om tijdens een lange rit met de BX ergens *plat* te komen staan…...dat was voor mij ook een reden om hem weg te doen. Confused

Profiel  

winnetou
> 2000 berichten

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 01 oktober 2004 12:59 PM
  [ # 9 ]

Tja, het probleem met kleine auto’s is vooral dat ze nogal aan de prijzige kant zijn. Jij maakt als koerier best een hoop kilometers, dus een beetje comfort is eigenlijk wel een vereiste. Als je dan bang bent voor het HP systeem, is een ZX (turbo)diesel dan misschien geen optie voor je? Die zitten qua prijs zo onderhand ook wel op de prijsbodem van de occasionmarkt….  En de wegligging en comfort van een ZX zijn erg goed!! Alleen zal het qua wegenbelasting niet veel uitmaken, de ZX is zelfs iets zwaarder dan de BX, geloof ik…  Confused

En als je niet perse citroen hoeft te rijden, en erg goedkoop uit wil zijn, denk dan misschien eens aan een goede gebruikte Peugeot 309. Hartstikke impopulair vanwege de vormgeving, en dit model is inmiddels ook al een dagje ouder, maar de techniek is niets mis mee.

Profiel  

> 5000 berichten

Gepost: 01 oktober 2004 03:43 PM
  [ # 10 ]
winnetou schreef:

Tja, het probleem met kleine auto’s is vooral dat ze nogal aan de prijzige kant zijn. Jij maakt als koerier best een hoop kilometers, dus een beetje comfort is eigenlijk wel een vereiste. Als je dan bang bent voor het HP systeem, is een ZX (turbo)diesel dan misschien geen optie voor je? Die zitten qua prijs zo onderhand ook wel op de prijsbodem van de occasionmarkt….  En de wegligging en comfort van een ZX zijn erg goed!! Alleen zal het qua wegenbelasting niet veel uitmaken, de ZX is zelfs iets zwaarder dan de BX, geloof ik…  Confused

En als je niet perse citroën hoeft te rijden, en erg goedkoop uit wil zijn, denk dan misschien eens aan een goede gebruikte Peugeot 309. Hartstikke impopulair vanwege de vormgeving, en dit model is inmiddels ook al een dagje ouder, maar de techniek is niets mis mee.

Precies Winnetou…..daar zat ik ook al naar te kijken…..alleen zijn die 309’s van zo rond 1992 of ouder, zonder stuurbekrachtiging geleverd…(net als de ZX 1905-D trouwens) en dat *trek* ik dus niet..alleen de luxe TD (zowel ZX als 309) heeft het geloof ik wel.

Maar waar je ook zoekt…(ben al 2 dagen bezig met o.a. Marktplaats afstruinen)....niet te vinden. Confused

Nu heb ik gelukkig de hele volgende week de Xantia-D van mijn zoon ter beschikking, dus kan ik volgende week ook nog even zoeken. Wink

Toch vind ik die AX 1.1 met een 5-bak ook best een lekker karretje…..zuinig….rijdt prima…...vering is ook best uit te houden.
(alleen die lage instap, waardoor je je hoofd stoot aan de bovenkant van de deurpost, is wat lastig) Confused

Profiel  

gti_styling84
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1352

Gepost: 01 oktober 2004 03:58 PM
  [ # 11 ]

Bram ? Is een Xantia HDI niks voor jou ?  Smile

Profiel  

winnetou
> 2000 berichten

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 01 oktober 2004 05:50 PM
  [ # 12 ]

Xantia heeft ‘ie al gehad, was te duur.  Wink

Profiel  

gti_styling84
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1352

Gepost: 01 oktober 2004 05:52 PM
  [ # 13 ]
Profiel  

Handjes
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1598

- 2CV 2cv6 Special
- C4 (2004-heden) C4 Coupé VTR+
- C5 Break 2.0 16V Exclusive
Gepost: 01 oktober 2004 05:53 PM
  [ # 14 ]

Is een BX turbodiesel niet wat voor je? Stuurbekrachtiging, enorm zuinig, gunstig wegenbelastingtarief (net zo zwaar als een 309 en ZX diesel), etc. Er stond nog een hele mooie op marktplaats onlangs…

Profiel  

> 5000 berichten

Gepost: 01 oktober 2004 06:17 PM
  [ # 15 ]
Handjes schreef:

Is een BX turbodiesel niet wat voor je? Stuurbekrachtiging, enorm zuinig, gunstig wegenbelastingtarief (net zo zwaar als een 309 en ZX diesel), etc.

Er stond nog een hele mooie op marktplaats onlangs…

Dat meen je niet !  Twisted Evil

Dat was die van mij. Rolling Eyes

Profiel  

1 van de 56
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2020 | adverteren
Facebook