Aanmelden Nieuwsbrief

Meld je aan voor de nieuwsbrief!



Categorieën

GS/GSA - Leuke GSA opknapper


Leuke GSA opknapper
Prijs : NOTK
Datum

: 2019-07-31 02:12:06

Naam : Maurice
Email : stuur adverteerder een email
Telefoon :
Woonplaats : Rotterdam
Bekeken : 545

» Omschrijving

Auto is helaas afgekeurd, dus zonder APK, maar rijd uiteraard wel. Verslag afgelopen jaren: https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/210297/P750 Grote apk punten: Voetenbak rechtsvoor, 2 gaatjes. Achterzijde ongeveer bij de achterbank een gaatje Onder de kofferbak, op de plek waar het slangetje van de waterafvoer van de benzinedop uitkomt, een gat van *gok* 10x10cm, is dun materiaal en netjes recht weggeroest, goed te doen. 1 rem/hydrauliekleiding slecht, apk punt, deze zit in de bocht onder de bak en komt vanaf achter, verdwijnt ergens tussen het blok. Misschien is het goed te herstellen, of deels te vernieuwen. Kleine apk punten: Accu staat niet goed vast, ik denk een kwestie van het plaatje iets opvullen met wat ringen Koplamp zit los (?) nog nooit eerder gehoord, maar de plastic stelschroefjes hebben iets speling, denk simpel op te lossen met een nieuw beugeltje of iets bijbuigen van het metalen veertje. Lekzak links voor lek op het punt waar de slang naar het LHM vat zit, ik denk goed te lijmen want hij is niet door, eventueel stuk krimpkous of iets dergelijks eromheen. ‘vastzetten stuurhoezen’ stond er ook bij, 1 van de stuurhoezen die verdwijnen vanaf de stuuras ergens bij de bak, schiet soms los, geen idee hoe dit hoort te zitten. CO te hoog. Kortom, er is wat werk aan. De auto is jarenlang goed behandeld met een dikke laag anti roest, dat is te zien aan de algehele staat (exclusief deuren, die mogen wat liefde, inclusief 1 nieuwe deur), alles staat in principe goed in de troep. Echter de voetenbak heeft veel te lijden gehad omdat het onder de beschermlaag is gaan rotten. Jaren terug heb ik er al een plaatje in laten lassen bij een willekeurige garage, maar nu is het weer slecht. Ik heb vorige week ontslag genomen bij m’n huidige werk, en begin in oktober bij een ander bedrijf. Hierdoor moet ik de lease auto over een paar weken inleveren en ben ik aangewezen op eigen vervoer voor dagelijks verkeer of lange afstanden. Tevens heb ik een 2cv met een rot chassis, hier wil ik binnenkort een nieuw chassis onder plaatsen zodat die ook weer rijdbaar is en APK krijgt. De Daihatsu die ik nog heb staan, die minder rot en lastig te herstellen is, gaat er tzt ook uit, zodat ik alle aandacht kan vestigen op één auto. Dagelijks vervoer word iets moderns. Gezien de hoeveelheid tijd die ik niet meer heb (koophuis, vrouw, etc), de sleutelplek die ik niet meer naast de deur heb, en de aanwezige 2cv… ...Heb ik een moeilijke keuze gemaakt maar de GSA mag naar een nieuwe liefhebber. Ik heb niet de tijd rust en ruimte om haar te gunnen wat ze verdiend. De auto is dus afgekeurd op bovenstaande punten. Motor is eruit geweest, en onder de 10.000km en 2 jaar geleden het volgende gedaan: - Nieuwe koppeling - Blok drooggemaakt - Cilinderkoppen deel revisie - nieuwe keerringen, klepseals, distributieriemen en rollen - Bij het vervangen van de oliedruksensor is het blok defect geraakt, hierna is een ruilmotor geplaatst van een liefhebber die een ongeval had gehad. De cilinderkoppen heb ik overgezet op de ‘nieuwe’ motor en het geheel lijkt nu lekvrij, wel wat zweten. Er zit een tik in maar de auto rijd er goed mee en het is weg als het warm is. - Bollen vervangen ca 5 jaar geleden. - 2 jaar geleden nieuwe Michelin XZX, 4000km oud. - voorremblokkken vervangen - achterremschijven en blokken vervangen - Carburateur opnieuw verpakt en ultrasoon gereinigd, voor het mooie nog even vlakken voor volledige luchtdichtheid tussen carb en spruitstuk. - Ruit mechaniek bijrijdersdeur vervangen. - Nieuwe accu Varta 60Ah, circa jaar oud. Vorige week: Nieuwe vulslang tussen vulpijp en benzinetank. - En vast nog wel meer kleine dingetjes die ik vergeten ben.. Ik heb nog een aantal onderdelen waaronder een spruitstuk met carburateur (‘as is’, dus zelf opknappen), nieuw achterlicht, satellieten, een reserve achterdeur, een zak pakkingen en rubbertjes, en wat ik nog meer tegenkom. Ik heb liever een liefhebber die haar opknapt, dan iemand voor onderdelen, want daar is ze in principe te goed voor…

» Foto's

2 

© Citroën-Forum 2003 - 2019 | adverteren
Facebook