DS World nu ook in Parijs


DS World nu ook in Parijs

Op 27 november 2013 laat Citroën ons kennismaken met zijn nieuwe paradepaardje: DS WORLD PARIS. Deze showroom is een wereld op zich, waar naast verkoop en expositie van de modellen ook de geschiedenis van de DS-lijn aan bod komt. En dit op 33 rue François 1er, in het hartje van de Parijse ‘Triangle d’Or’ en dichtbij de avenue des Champs-Elysées.

Citroën liet zich bij de DS-lijn inspireren door het beste op het gebied van de Franse luxe en daar hoort een passende, emblematische locatie bij in de Parijse hoofdstad. Achter een monumentale art-decogevel gaan drie verdiepingen vol ervaringen schuil, waar de modellen, het talent en de erfenis van DS in de schijnwerpers worden gezet. Deze showroom van de DS-lijn is uniek in Europa en vormt een extra verleidingstroef voor Citroën. Het is ook een verkooppunt dat de ambitie koestert om nieuwe klanten aan te trekken door exclusieve en gepersonaliseerde diensten op maat aan te bieden én door de mooiste modellen van de lijn voor te stellen. Dit is wereldwijd de tweede locatie die in het teken staat van het DS-universum, na die van Shanghai die in maart 2013 de deuren opende.

De roem van DS begint met de Citroën DS die in oktober 1955 gelanceerd werd tijdens de autosalon in het Grand Palais. Zijn design en technologie zetten het automobiellandschap uit die tijd op zijn kop. Het erfgoed van de DS-lijn wordt getoond op de eerste verdieping van DS WORLD PARIS. Alle nieuwsgierige en gepassioneerde bezoekers kunnen hier het historische succesverhaal van de DS van Citroën ontdekken. Het begint met een bijzondere Citroën DS 19 uit 1956.

Het verhaal gaat in het heden verder met de Citroën DS3, DS3 Cabrio, DS4 en DS5, die de DS-lijn vormen en die zich laat inspireren door de cultuur van de Franse luxe. De mooiste modellen van de DS-lijn zullen het hele jaar door te zien zijn. Voor de opening kunnen de bezoekers een model ontdekken van de exclusieve editie DS3 DS WORLD PARIS en ook de jongste telg van de DS-lijn: de Citroën DS3 Cabrio. Op de onderste verdieping worden de Citroën DS4 en DS5 voorgesteld met een “Faubourg Addict” afwerking die de DS-signatuur volledig tot zijn recht laat komen. De toekomst van de lijn wordt geïllustreerd met de concept car Wild Rubis.

In DS WORLD PARIS krijgen klanten persoonlijk advies en worden specifieke diensten aangeboden, zoals de levering van hun nieuwe auto aan huis (voor het gebied Parijs en omstreken) of het ophalen van hun auto voor onderhoud. Alle DS-klanten kunnen ook profiteren van diverse services gedurende een jaar en ontvangen uitnodigingen voor speciale evenementen via de club Citroën DS Privilège. Zo kun je Parijs bezoeken aan boord van een originele Citroën DS 23 met chauffeur, of dit legendarische model huren.

CL 13.123.004

“DS WORLD PARIS is een plek die volledig in het teken staat van de essentie van DS, namelijk een visie op Franse luxe. Elk detail, elke ruimte werd bedacht en ontworpen zoals bij een haute couture-collectie”, aldus Julien Faux, directeur van DS WORLD PARIS. Het evenwicht tussen de kleuren, het licht en de lijnen werd zorgvuldig uitgewerkt om zachtheid en rust te brengen, een harmonie om de tentoongestelde auto’s nog beter tot hun recht te laten komen. Verfijning is er ook in de keuze van het meubilair, met de presentatie van de Sofa DS die werd ontworpen door de DS-designer van Citroën. Er werd bijzondere aandacht geschonken aan de keuze van de materialen. De DS-signatuur is terug te vinden op de muren die deels gelakt zijn en deels herinneren aan lederen bekleding. Een muur stelt ook de soorten leder en het gereedschap voor die gebruikt werden voor de modellen uit de DS-lijn. Een perfecte illustratie van de knowhow van Citroën op dit gebied.

CL 13.123.010

In DS WORLD PARIS is ook een subtiele geur waar te nemen die rond de bezoeker hangt wanneer hij naar binnen stapt. Scentys, expert in parfumverspreiding, ontwierp met Antoine Lie, een beroemd parfumeur, een uitzonderlijke geur die volop de DS-atmosfeer uitstraalt. Een combinatie van gember en kardemom, irispoeder en transparante muskus, op een achtergrond van cederhout uit China en vetiverwortel uit Haïti. “Cousu Mots” is de naam van de high fashion achtergrondmuziek die speciaal voor DS WORLD PARIS werd ontwikkeld door Sixième Son. Het DS-geluid is “een geluid dat je als het ware kunt aanraken”. Een mix die het midden houdt tussen jazz en klassieke tijdloze nummers - een knappe mix van elektro en experimentele muziek - en uitnodigt om te genieten van een loungeachtige sfeer. De soundtrack bevat ook jingles, geluidseffecten en interviews met beroemdheden die Citroën rijden. Plezier verzekerd bij het achterhalen van de stemmen van mensen die al te zien waren in reclamespotjes van Citroën DS.

Al met al een leuke en bezienswaardige bestemming om eens langs te gaan wanneer je weer eens in Parijs mocht verzeilen! Je kunt hier reageren op dit artikel.

bron: persbericht Citroën Nederland, redactie: 2d

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook