Mwa, pas geleden was ik in Marokko. Ze hebben daar niet veel behalve hun handen en inventiviteit om die tig jaar oude brikken daar op de weg te houden. Da’s op zich wel goed denk ik om oude Fransosen aan de praat te houden. En daar is genoeg gelegenheid om op te oefenen in Afrika. Zijn er zat van. Maar ze zullen waarschijnlijk wel niet eerste generatie hier zijn. Mooi dat ze goed werk doen aan onze geliefde dames.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
idd zeker niet eerste generatie, volgens mij op zijn minst tweede, waarschijnlijk zelfs derde
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela
Wow, ik heb zojuist de eerste info van de vorige eigenaar gekregen over de geschiedenis van Collette, het blijkt dat mijn meisje een wilde 5 jaar achter de rug heeft, waarin ze buiten korte afstanden voor woon/werk verker 3 keer in de week, deel heeft genomen aan verschillende klassieker rallyes:
Sahr-Lohr-Lux Rallye
Eiffel-Ardennenklassik
Grenzlandrallye
en anderen
Hiervoor is van alles gedaan om haar geschikt te maken en door de Fiva keuring te krijgen:
Installatie van achteruitrijschijnwerper (de gaten hiervoor zijn nog aanwezig)
Extra lumelle voor de bijrijder (tripmaster aan KM-tellerkabel nog aanwezig)
vervanging enkelbandspoelie voor waterpomp door dubbelands exemplaar
Onderhoud is uiterst intensief geweest: Vervangen door de vorige eigenaar zijn: Motorsteunen, bobine en bougiekabels, grootlicht is via relais geschakeld om oververhitting van schakelaar te voorkomen,
nieuwe voorbanden en reserve wiel, nieuwe accu, Dynamo gereviseerd en voorzien van nieuwe spanningswisselaar.elk jaar gecheckt op roest van onderstel (onderstel is volledig gaf en ongelast) en waar nodig tectyl bij gewerkt. Nieuwe veerbollen
Dibert heeft de grote beurten altijd uitgevoerd, vorige eigenaar zelf de kleine beurten, ze heeft tweemal per jaar een beurt gehad.
De vorige eigenaar heeft tevens de wagen over gespoten omdat de lak nogal poreus was, door de hitte vloeide de lak echter niet mmoi, met de slecht ogende afwerking tot gevolg, de goede man heeft het darbij gelaten, want als rallye auto was een concours conditie niet vereist, en daarnaast was de wagen toch bestickerd.
De kilometer stand schijnt origineel te zijn, ik ging ervan uit dat ze minstens 1 keer klokje rond was geweest, maar dat schijnt dus niet zo te zijn (nog geen 86000km in 30 jaar!!!!)
ik zal later even wat foto’s posten die ik van de goede man heb ontvangen.
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Dat zijn leuke dingen.

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Mooie geschiedenis!
En goed nieuws want iemand die dat soort dingen met z’n auto doet, onderhoudt haar ook goed…
Ik hoop, dat het meer puzzeltochten waren dan op snelheid gericht…..
Robin, gezien het onderhoud en de rallyes, denk ik dat dit nog best agressieve rallyes zijn geweest… maar het onderhoud is denk ik ruim afdoende geweest om dit te ondervangen…
Voor wat betreft zaterdag.. helaas gaat het me niet lukken naar het zuiden af te zakken, ik moet zaterdag middag werken
Zo, vrijdag toch nog even nar het zuiden afzakken, zaterdag gaat niet lukken, maar vrijdag gaan we even bij vrind Van Gompel langs, die een klimrekje voor me klaarzet.
En nu opzoek naar een extra lumelle en een achteruitrijschijnwerper.. leuk voor gelegenheden om die rallyeachtergrond wat op te spelen.
Mocht iemand hiervoor nog iemand weten, of een goede plek om te kijken, lumelle hoeft niet volledig functioneel te zijn, zolang de snelheids en toerenteller maar meewerken. de rest gaat de bijrijder sowieso geen fluit aan.

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Bedoel je lunule?
Ik heb een hele stapel zien liggen bij Garage Hydraulique in Raamsdonksveer. Als je toch naar het zuiden gaat…
Lijkt me wel grappig, een CX dash met aan beide zijden een lunule…
idd, verdraaid, blijf dingen verkeerd horen/lezen qua namen..
Hydraulique.. nou,morgen maar eens even gaan bellen…

Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Leuk om te weten man! En die kilometerstand verbaasd mij niets, vroeger reed men lang zoveel niet als nu. Ik heb meerdere wagens van 20 jaar en ouder gehad met minder dan een ton op de teller. Ik heb het vermoeden dat mijn CX met 90k ook nog niet over de kop is geweest.
Hoe slecht is de lak eigenlijk? Valt hier echt niets meer aan te doen?
Idd. da’s dan ook wel weer zo…
Die lak, tja, ik ga eens proberen wat er gebeurd als ik die met de polijstmachine en een pot commander onderhanden neem, maar ik zie het triest in, daarnaast is er natuurlijk wel een beetje roest aan de onderranden van de deuren en voorschermen, dus ze moet tzt sowieso gestript worden om deze bij te werken (misschien gewoon hele vervangen, Dibert schijnt die op voorraad te hebben en dan moet ze dus toch over gespoten worden…. maar het valt wel heer erg op die lak, vooral op de motorkap, is het net of het niet gespoten maar gerold is… niet heel storend, ze is per slot van rekening oud, maar mooi is anders…
Ow weet iemand trouwens of die achteruitschijnwerpers nog te vinden zijn, zuiver for de goede sier op evenementen toch komisch… en met de achtergrond in gedachte denk ik dat die extra verstralers voorop toch gewoon op hun plek blijven… opeens kloppen ze gewoon…

Totaal aantal Berichten: 2214
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Tja,
da’s natuurlijk superleuk zop’m geschiedenis en die deuren als het maar een beetje roest is zou ik deze gewoon goed in orde maken aangezien je de kans hebt dat vervangde deuren ook weer gaan roesten.
en die lampen lekker laten zitten nu, ik moet zeggen moest er ff aan wennen toen ik jouw avatar zag maar nu klopt het gewoon, verder zou het natuurlijk super zijn als er nog foto’s van die rally’s waren met stickers etc.
Mark
CX 2000 pallas ‘78
Bon om te beginnen een paar foto’s, die ik vandaag van de vorige eigenaar heb ontvangen:
Voor wat betreft de roest in de deuern en voorschermen, als er volgend jaar financieel de ruimte is om haar onderhanden te laten nemen denk ik dat we eerst maar eens strippen om te zien hoe erg de roest is, is het mooi weg re werken, dan doen we dat, anders vervangend plaatwerk…
van de week nog even met Dibert gaan bellen, hij heeft schijnbaar toen ze bij hem terug kwam van de vorige eigenaar nog een hoop papier werk erbij gekregen, zou mooi zijn als ie dat nog heeft, daarnaast heeft de vorige eigenaar haar ook bij Dibert gekocht, dus wie weet kan Dibert daar ook weer wat meer helderheid in brengen