





















Totaal aantal Berichten: 3909
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
2 vragen:
waar heb je die bestelt ?
en die is toch alleen voor diesels ??
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Besteld bij de ANWB, en nee, niet alleen voor diesels, alhoewel bij Diesels een roetfilters veelal een vereiste zijn.
hier of hier vindt je o.a. wat meer info.. auto’s die tenminste 30 jaar oud zijn en als klassieker erkent worden (in Duitsland gaat het om specifieke typen kenteken, voor niet duitse auto’s hangt het af van de wetgeving in het land waar ze geregistreerd staan) zijn vrijgesteld…
ik laat het weten zodra ik wat weet over hoe dat voor een 2400 GTI serie 1 zit..
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Hier staat het vrij duidelijk, als jouw auto ouder is dan 30 jaar mag je overal rijden en hoef je niets te kopen wel moet je als je parkeert ff een kopie van je kenteken achter de ruit leggen.
Mark
CX 2000 pallas ‘78
ah, nou, lekker dan, ik kan technisch dus zonder sticker, eerste inschrijving 17-1-1980, nu dis 30 jaar geleden, dat had het joch bij de ANWB ook wel effe mogen zeggen… relaxed….
dank voor de link, da’s een stuk handiger dan de twee die ik had gevonden…
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela
Gelukkig is mijn CX automaat toch al geen Autobahntijger. Want bijvoorbeeld een weekendje Keulen, dat zou er toch nog wel ‘ns van kunnen komen. Gelukkig mag de nog meer vervuilende SM daar wel de stad in.
Wel een beetje boel tekst trouwens in de titel. Had ik ook een keer en toen kreeg ik het vriendelijke verzoek wat korters te verzinnen…..
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Tja, ik was een paar maanden geleden met de (vorige) XM in Düsseldorf. Netjes een umwelt sticker geregeld. Maar in de parkeergarage van het hotel, in de binnenstad, stonden veel Nederlandse auto’s waarvan ik de enige was met zo’n sticker. Knijpt de duitse polizei soms een oogje toe bij buitenlanders…?
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Ik koop ook nooit zo’n ding. Op mijn CX moet het officieel wel maar als ie geparkeerd staat weet de Duitse Politie toch niet wat het bouwjaar is.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Robin… de titel was tot een paar dagen geleden nog drie keer zo lang , misschien warende heren mods al lang en breed blijd dat ik dat inkorte.. van de andere kant, zoals misschien inmiddels is opgevallen, ben ik niet direct kort van stof.. overronde volzinnen en te lange epistels zijn nu eenmaal hoe ik schrijf, meestal in ieder geval.
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela
Nou, wat betreft bloemrijk schrijven, vind je in mij een medestander. In de titel kan het korter en daarmee krachtiger naar mijn smaak. Da’s denk ik ook de kunst van het schrijven. Er staat info bij die niet relevant is. De kern is, dat het een CX is. Het type staat ergens links in de kantlijn van elke post. Daarbij zitten we hier bij de CX-en. Overbodige info dus. Dat de aanrijding de aanleiding voor schade is, is slechts kort relevant. Het tijdstip nu zeker niet meer. Deze breedschrijver zou de titel pakkender maken:
Monsieur Grat’s Colette, toch meer schade dan aan de bumper ? Achter de comma houdt je dan steeds de belevenissen bij. Op het type-overzicht is je onderbuurman van DS3 dan ook leesbaar. Of je overschrijft die bewust. Dan kan ik er nog wel om lachen ook. DS3, niet mijn ding….
En nu weer over de auto. Zijn er vorderingen met hetgeen in de titel van het topic staat. Per peebee kan ik mijn belevenissen met je delen bij het herstel van 3 Troentjes.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Voor wat betreft de titel, fair point, uiteindelijk denk ik vooral een kwestie van smaak en stijl, om maar te zwijgen over gewoonte… echter, is inderdaad wel weer eens tijd voor een aanpaasing…
VWB de vorderingen omtrent schade: komende maandag gaat ze naar Dokter Huisman, eerste prioriteit, uitvinden waarom ze wijkt, daarbij zal ongetwijfeld tevens aan het lichtkomen hoe ze er van achteren structureel aan toe is. De visuele schade blijft even van mindere prioriteit. Nog niet de kans gehad de spatlappen te verwijderen, simpelweg te weinig tijd. moet ook nog even kijken hoe of dat dan moet (ze zal wel even op de krik moeten of in de hoogste stand) hopelijk kan ik morgen ochtend hier nog even wat tijd aan besteden….
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela


































Totaal aantal Berichten: 15731
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Nooit onder de auto werken in zijn hoogste stand!!! Als hij ineens naar beneden komt ben je er geweest. Altijd even een steuntje plaatsen.
ik dacht zo dat een krik als steun inn deze zou moeten volstaan, hoef ook niet echt onder de auto te komen, zolang de bouten boven de band zitten, kan ik er vanaf de zijkant bij..
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Een krik is ook maar een krik. Zo’n hydraulische krik kan net zo gaan lekken als je auto. Net op het moment dat je het niet wilt. Steunen! Altijd steunen!
hydraulische krik? Ik dacht dat de standaard krik voor banden wisselen gewoon ouwerwets mechanisch is? Of mis ik nu je punt?
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela
Robin Visser schreef:Nou, wat betreft bloemrijk schrijven, vind je in mij een medestander.
Dat is wel duidelijk, gezien het feit dat je over een titel een halve a4 vol kan schrijven. Maar ga zo door heren, ik vermaak mij wel met het lezen ervan.
WB de steun, idd nooit alleen op de kriksteun vertrouwen. Kan me nog een mooie DS herinneren waarvan het steunpunt afbrak, krik dwars door de kokerbalk en auto natuurlijk op de grond. Je zal er maar onder liggen!