





















Totaal aantal Berichten: 3445
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Bij de betere automaterialenhandel ben ik steeds geslaagd.
Aardige jongens die vrijwel altijd hebben wat je zoekt:
Auto Wessel in Loosdrecht en Naarden.
Echte meedenkers met een grote collectie naslagmogelijkheden en vergelkijkingstabellen.
Ook een uitstekend adres voor ruilzaken als dynamo’s en startmotoren.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
haha, lampje gevonden… de truc: het gele bolletje is een los kapje over een standaard 17mm model…. peertje opgeborgen in handschoenenkastje, wanneer vervanging nodig is, gewoon kapje overzetten… tevens een verklikker voor de lichten gekocht, nu uitdokteren hoe het in vredesnaam te installeren…. had ik toch voor electriker moeten studeren?? ach, dit werkje bewaren we voor komende week…
Vandaag langs de grachten geparkeerd, doodeng en gruwelijk lastig… enige schade aan een fiets veroorzaakt, het achterspatbord ingedeukt, precies op een plek waar een sticker zit, een sticker van een Citroën Veiligheids Dag… tja, dat verzin je toch niet….
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela
Bon, het was weer eens raak vandaag (ik ben uiteindelijk toch wel een magneet voor problemen, zo blijkt maar weer…
Even naar de DHZ-specialist voor wat ontvetter en spanningsmeter e.d., wat materiaal voor het inbouwen van de lichtverklikker noem maar op. Op weg terug wachten en voorrang verlegen, schuift er een Astra achterop, gelukkig heel langzaam, maar toch. De schade: licht vervormde achterbumper, er zit een bobbel in, en om de een of andere reden doet de radio het plots niet meer nu de tijd niet om er naar te kijken, moet vannacht wat werk verrichten dus nu nog even een paar uurtjes uileknappen, maar om te zeggen dat ik nu ontspannen mijn nest opzoek… neu, nie ech…
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela














































Totaal aantal Berichten: 43376
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Da’s minder… gelukkig schoof die slopel bij jou achterop. Nu wordt het gewoon een verzekeringsklusje. Da’s dan nog een beetje mazzel
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
verdraaid daar zeg je wat…. de schade was zo miniem dat ze mij in eerste instantie niet opviel, en het beetje schade en zijn wagen was ok amper te zien, dus we zijn na uitwisselen van verontschuldigingen en in zijn geval een excuus voor het waarom (er liggen als tijdelijk wegdek van die metalen platen, hij ‘slipte’) gewoon door gereden…. stom, had inderdaad toch om zijn nummer moeten vragen in ieder geval… nou ja…. deze overleven we wel…
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Da’s niet leuk. Maar inderdaad, verzekeringswerk.
Verdorie, niet iets waar je op zit te wachten, nee.
toch even gekeken of ik kon ontdekken waarom de radio opeens niet meer werkt, maar helaas… ik kan simpelweg geen touw vastknopen aan al dat electronische gedoe…. maar goed, van de week heeft Huisman hopelijk tijd om naar d’r te kijken en te achterhalen waarom ze naar links trekt, misschien dat ie dat mysterie ook kan verhelpen….
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela
oww ja, kleine update, de laatste stand van zaken qua verbruik (met enkel Excellium van Total) en grotendeels stadsverkeer: 1 liter op 12 km… Ik had mezelf al voorgehouden dat ik met de 1op9 van de eerste paar dagen gelukkig moest prijzen, nooit gedacht dat ik dit eruit kon halen…
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela
Net nog even eten wezen halen en erachter gekomen dat niet alleen de Radio, maar ook de verlichting in het interieur (kaartlees lampje en hemel verlichting) het niet meer doen, dus toch een zekeringetje overleden waarschijnlijk, heb gelukkig wat reserve zekeringen (van die fijne ouwerwetse glazen buisjes) dus morgen even kijken welke zekering het is en vervangen…. als iemand enig idee heeft welke zekering het is (ze zijn niet gelabeld) hoor ik het graag…
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela
MonsieurGrat schreef:oww ja, kleine update, de laatste stand van zaken qua verbruik (met enkel Excellium van Total) en grotendeels stadsverkeer: 1 liter op 12 km… Ik had mezelf al voorgehouden dat ik met de 1op9 van de eerste paar dagen gelukkig moest prijzen, nooit gedacht dat ik dit eruit kon halen…
Dat is erg zuinig. Ik haal soms niet eens 1 op 9. Maar dat is dan wel met automaat, veel files en 150 km/u als de snelweg het wel toelaat.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Wat een pech kun je hebben
ik heb ff nagezocht welke zekering je moet hebben en het is die aan de groene draad en je achteruitrijdlampem zitten ook op deze zekering, mogelijk maken deze sluiting waardoor je zekering kapot gaat.
Verder is een verbruik van 1 op 12 natuurlijk geweldig ik zou er voor tekenen, die van mij loopt 1 op 10 maar ik heb dan wel een 2000 carburateurmotor.
Mark
CX 2000 pallas ‘78
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Hè wat vervelend zo’n aanrijdinkje. Balen…
Maar één keer heb ik 1:12 gehaald en dat was door bijna alleen maar over buitenwegen te rijden. Dus geen stad en geen snelweg. Meestal zit ik tussen 1:9 en 1:10.
Mark Gielen schreef:ik heb ff nagezocht welke zekering je moet hebben en het is die aan de groene draad en je achteruitrijdlampem zitten ook op deze zekering, mogelijk maken deze sluiting waardoor je zekering kapot gaat.
bedankt voor de tip, groene draad…
Ahh, acjhteruitrijdlampen, morgen meteen checken of die het nog doen, verdorrie, helemaal niet aangedacht… stom eigenlijk…
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela
voor wat betreft het verbruik. stond zelf ook heet raar te kijken toen ik het zag, nu maar hopen dat ik dat vol kan houden… moet ik zeggen dat ik ook wel erg veel op lage toeren blijf, redelijk snel doorschakel, redelijk volgens “het nieuwe rijden” zeg maar.. de meeste klassiekers zijn daar niet zo van gediend, maar ik krijg de indruk dat een CX als deze het best kan hebben. de tijd zal het leren.
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela














































Totaal aantal Berichten: 43376
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
1 op 12? Weet je zeker dat je snelheidmeter en kilometerteller wel goed aangeven? Trouwens, niet té laag in de toeren in een hoge versnelling blijven hoor. van 40 km/h in z’n 4 accelereren houden je motorsteunen, aandrijfassen en baklagers echt niet
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste