2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
achteruit versnelling CX
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9857
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 25 april 2015 01:46 AM
  [ # 16 ]

Vaak wil het helpen als je eerst een andere versnelling inchakelt.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 25 april 2015 09:32 AM
  [ # 17 ]
CXreflex1980 schreef:

Hallo,
Maar achteruit wil soms niet gemakkelijk, moet er dan wat meer kracht op zetten om hem in te schakelen. Moet wel zeggen dat dit niet altijd is. Soms gaat het gewoon prima en heel soepel. Als het zwaar gaat trap ik meestal de koppeling nog even opnieuw in en dan lukt het meestal de 2e poging prima. Verder is het zo dat mijn vorige CX precies hetzelfde schakelgedrag had. Ik hoor verder ook geen gekraak of andere geluiden bij het schakelen. Is dit min of meer het normale gedrag van de achteruit versnelling bij een CX of zou er een probleem kunnen zijn?

Ik heb ook soms problemen met het “in achteruit” schakelen. Normaal schakelen bij mijn TRS gaat in de andere versnellingen ook soepel.

Wat jij doet is goed, door niet door te schakelen maar even in de vrij en koppeling intrappen.
Maar ook de manier van Jantje pas ik wel eens toe “even in een andere versnelling”.
Verder is mijn ervaring dat je het op gevoel moet doen, niet doordrukken bij weerstand. Even terug en dan gaat het vaak wel goed Wink

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 28 april 2015 11:00 PM
  [ # 18 ]

Die Castrol-olie is echt prima. Voor het slecht inleggen van de achteruit is het geen oplossing (oorzaak al genoemd), maar bij de voorwaartse versnellingen merk je bij koude motor wel degelijk verschil.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 28 april 2015 11:07 PM
  [ # 19 ]

Bij mij is er toen ook Castrol in gegaan.

Alleen ik vraag me toch altijd af…
Schakelt het beter omdat er verse olie in zit, of omdat er Castrol in zit? Had je niet hetzelfde bereikt met Kroon of Total olie?
Want tja, die oude olie zat er natuurlijk al jaren in…

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 28 april 2015 11:08 PM
  [ # 20 ]

Het zal in de eerste plaats met het soort olie te maken hebben.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
mcmlxxiv
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 22-08-2010

- CX Athéna
- 2CV AZ
- C4 (2004-heden) 2.0 16V VTR+ Coupé
Gepost: 29 april 2015 12:48 AM
  [ # 21 ]

Ik heb er naar volle tevredenheid Kroon inzitten. Wel even oppassen met de firma Kroon, want deze moet dus niet in je Reflex of Athena (of iedere andere bak met bronzen ringen). Zie deze post van ons aller Leontien.

Je suis ZEN dans ma Citroën Smile

Als dit is wat het is, dan is dit het wat het is.

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 10 mei 2015 07:47 PM
  [ # 22 ]
bogaard77 schreef:

http://www.castrol.com/en_nz/new-zealand/products/cars/axle-universal-oils/universal-plus-75w-90.html

Dit is een synthetische olie, mag die wel in onze ouwe versnellingsbakken? Hadden die niet koperen bussen die daar niet tegen konden (of niet tegen de vermenging met de altijd nog aanwezige rest minerale olie)?

Ja, iets met klokken en klepels - maar ik ga mijn GSA-bakolie ook eens verversen en verkloot dat liever niet whistle

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 10 mei 2015 07:52 PM
  [ # 23 ]

Mijn CX heeft gisteren toevallig deze olie in z’n bakkes gekregen.
Vervangen was wel nodig (zwarte olie), maar ik heb nog niet het idee dat het significant beter schakelt.
We kijken het effe een tijdje aan.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook