Remsysteem AMI Super
2CV kitcar rijder
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 15-12-2007

Gepost: 23 april 2008 12:16 AM

Momenteel ben ik bezig met het restaureren van een AMI Super chassis met motorblok. Dit om er later een kitcar van te bouwen.
Nu zit er aan de linker achter zijde een extra cilinder (dit als beveiliging) waar de remleiding van voor op uitkomt. Daarna gaat de leiding verder via een T stuk naar de achterwielen. Nu gaat het on de tweede remleiding welke weer terug naar voren gaat. Daar zitten de beide remleidingen op een blok waar alle remleidingen op uit komen.
Mijn vraag is nu wat is de functie van de tweede remleiding naar achter en het blok. Op het blok zit ook nog een schakelkontact.
Zie ook de foto’s.

[url]http://img388.imageshack.us/img388/4455/1010532kg5.th.jpg [/URL]

[url]http://img388.imageshack.us/img388/9979/1010566xr3.th.jpg [/URL]

Kan ik deze tweede remleiding en het blok ook weg laten zodat de remleidingen van voor en achter direct op de HRC zitten.


Groet

http://cars.nickw.nl
Bouw Cygnus kitcar (basis 2CV)
Restauratie Landrover Serie III Bj 1974
Restauratie MINI 1000 (1983)
Afbouw van een Charon 2CV kitcar

Profiel  
 
g.mulderoene
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 21-04-2008

Gepost: 28 april 2008 11:38 PM
  [ # 1 ]

Hallo,

ik heb even onder mijn ami super gekeken: 1 rechtstreekse leiding van de hoofdremcilinder naar een verdeelstuk midden onder de achteras.

Overigens wil ik deze ami super ook om bouwen naar een kit-car. Ik ben dus zeer geinteresseerd in je aanpak en overwegingen. Ik begrijp dat je ervaring hebt in het bouwen van een kitcar.

citrorijden4citrofun

Profiel  
 
2CV kitcar rijder
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 15-12-2007

Gepost: 29 april 2008 12:56 AM
  [ # 2 ]

Via een ander fotum heb ik deze http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=5764&postdays=0&postorder=asc&start=0 gekregen hierin wordt ook uitleg van deze remleidingen gegeven maar niet over de retour leiding.
Op dit forum wordt ook gesproken om alles weg telaten en de leidingen rechtstreeks aan te sluiten.

Daarnaast heb ik besloten om de retourleiding weg te laten en de andere rechtstreeks op de HRC aan te sluiten.

Zelf heb ik een aantal jaren geleden een kitcar “Cygnus” gebouw op basis van een eend. Momenteel ben ik een kitcar “Charon” aan het bouwen op basis van een Ami super met een 4 cilinder boxer motor.
Deze kitcar is niet voor mij zelf maar voor een kennis.

Op mijn internet site staan de foto’s van de projecten.

Groet

http://cars.nickw.nl
Bouw Cygnus kitcar (basis 2CV)
Restauratie Landrover Serie III Bj 1974
Restauratie MINI 1000 (1983)
Afbouw van een Charon 2CV kitcar

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2399
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 29 april 2008 02:10 AM
  [ # 3 ]

ik zou gewoon een 2cv achteras erop zetten, ben je meteen ook van de minder grote spoorbreedte van een ami achteras af….. en heb je de beter verkrijgbare 2cv wiellagers en remcilinders…......

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
g.mulderoene
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 21-04-2008

Gepost: 30 april 2008 10:12 PM
  [ # 4 ]

Hallo kitcar rijder,

leuke foto’s op je site. Ik zag dat je de veerpotten gedemonteerd hebt. Hoe gaat dat in z’n werk? Passen er dan ook veerpotten van een 2cv (wat soepeler) onder?

groet.

ps. Evan je mag dan geen tijd of geld hebben, maar spullen wel!

citrorijden4citrofun

Profiel  
 
Michiel van Ginkel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 29-05-2006

- Dyane 6 Commerciale
Gepost: 01 mei 2008 12:58 AM
  [ # 5 ]

jammer dat er geen ami-supers van gemaakt worden.
Die zijn bijna nog zeldzamer dan de kitcars tegenwoordig al zijn…

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook