5 van de 14
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »

De gele Banaan is niet meer. Wie zoekt nog een Subframe?
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1136

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 14 maart 2011 11:49 AM
  [ # 61 ]

Volgens mij had Puffel eens iets met hard geworden vet in de homokineet, waardoor zijn wagen begon te schudden. Uiteidenlijk na aanbrengen van nieuw vet was het opgelost.

Profiel  

CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 794

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 14 maart 2011 12:53 PM
  [ # 62 ]

Ik meende ook ooit zoiets gelezen te hebben. En met die New Old Stock weet je natuurlijk nooit hoe oud het vet is.

Ik heb ook al gedacht dat het wellicht teveel vet is in één van de assen, ik ben namelijk niet echt zuinig geweest met het vet….

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  

CEE-IKS
> 700 berichten

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
Gepost: 17 maart 2011 01:11 AM
  [ # 63 ]

Daar zijn we weer, na een dagje de onderkant van de CX gezien te hebben:-) Probleem is opgelost! Eerst de auto op bokken gezet, en eens gekeken wat er gebeurt als de auto met de wielen van de grond draait in de 3e en 4e versnelling. Duidelijk was meteen dat de lange as niet mooi rond draaide. As er onderuit gehaald en eerst naar het vet gekeken. Dat was prima. Toen de tripoide uit elkaar gehaald. Hier kwam de aap uit de mouw….. De tripoide van de ‘gereviseerde’ as was compleet uitgesleten…. 

Dat verwacht je natuurlijk niet. Wat een rommel die as. uiteindelijk de beste kogels en mijn oude tripoide genomen en hiervan een prima as kunnen maken.
Probleem opgelost!

Op naar Athene met de Athena! Komend weekend eerst even een rondje nederland doen om het zaakje te testen!

Profiel  

Franq
> 700 berichten
Totaal aantal Berichten: 745

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 17 maart 2011 10:08 AM
  [ # 64 ]

Ik was er gisteren bij. Wat een baggeras! Er waren allemaal kommen uitgesleten. Ik weet niet waar de as vandaan komt, maar de verkoper krijgt een dikke negatieve beoordeling van mij.

Ik heb even mogen rijden in de auto: wat een heerlijkheid! Soepel schakelen, lekker doortrekken en wát een comfort met de nieuwe bollen en hydrauliek! Als de mijne ook zo gaat rijden dan ben ik de koning(in) te rijk! Volgens mij is de Athéna klaar voor Athene…

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  

CEE-IKS
> 700 berichten

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
Gepost: 21 maart 2011 03:58 PM
  [ # 65 ]

Zo de eerste echte rit hebben we achter de rug! Afgelopen weekend op en neer van Den Haag naar Eindhoven en vice versa gereden.
Probleemloos.
Alles functioneert prima, auto loopt goed, koeling is in orde, vering is perfect, koppeling en schakelen gaat bijzonder soepel.

Ik kan eigenlijk wel zeggen dat de auto dus vakantieklaar is!

Nog een kleinigheidje is dat de nokkenaskeering aan de kant van de hydrauliekpomp wat lekt.
Deze heb ik vervangen, maar blijkbaar is dit niet helemaal goed gegaan. Deze week ga ik dat nog even loshalen en kijken wat er aan de hand is.

Als dat klaar is dan ga ik er vanuit dat we klaar voor de reis zijn.
Behoudens wat klein poetswerk en een piepende ventilator die nog gesmeerd moet worden, kunnen we richting Athene. In totaal gaan we door 14 landen, dus het zal nog best een hele rit gaan worden!

Profiel  

CEE-IKS
> 700 berichten

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
Gepost: 27 maart 2011 04:09 AM
  [ # 66 ]

Vandaag was het weer CX testdag! De cd wisselaar was er mee gestopt, dus op naar een andere. Aangekomen in Amsterdam kwam er ineens stoom onder de motorkap vandaan. Bleek de bovenste koelslang te zijn gescheurd. Net achter de klem. En nu het koelsysteem weer normaal druk opbouwt is het logisch dat deze de geest gegeven heeft, gezien de staat van die slang die niet heel goed meer was!

Slang ingekort en systeem bijgevuld. Nu werkt het weer!

Tevens allerlei klusjes gedaan waar het meestal niet van komt… De eerder gemelde olie lekkage op de nokkenas is ook weg Smile  steeds iets meer vertrouwen dus!

Profiel  

Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1126

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 27 maart 2011 10:29 AM
  [ # 67 ]

Mooi dat hij het weer goed doet.

Na zoveel inzet verdien je echt een probleemloze reis.

Ooit, 1984 en ‘85 heb ik die reis ook gemaakt in mijn CX Reflex Break.

Vrijdag vertrekken wij…

Veel plezier.

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  

Franq
> 700 berichten

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 27 maart 2011 11:11 AM
  [ # 68 ]

Waar die testritten al niet goed voor zijn!

Profiel  

CEE-IKS
> 700 berichten

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
Gepost: 27 maart 2011 11:35 PM
  [ # 69 ]
Visa GTI 115 schreef:

Mooi dat hij het weer goed doet.

Na zoveel inzet verdien je echt een probleemloze reis.

Ooit, 1984 en ‘85 heb ik die reis ook gemaakt in mijn CX Reflex Break.

Vrijdag vertrekken wij…

Veel plezier.

Dankjewel! Ik ga er vanuit dat er weinig grote zaken misgaan. En kleine dingen lossen we gewoon op!

Jullie ook een goede reis, en je weet maar nooit of we elkaar tegenkomen in Griekenland! Gewoon toeteren hè! Normaal gesproken vertrekken wij zondag of maandag!

Profiel  

Franq
> 700 berichten

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 27 maart 2011 11:43 PM
  [ # 70 ]

Volgende week toch? Eerst nog een borrel bij St Joris hoop ik… Wink

Profiel  

Gepost: 28 maart 2011 01:14 AM
  [ # 71 ]
CEE-IKS schreef:

Vergeef me als dit wellicht bijdehand klinkt, maar zou je de hele slang niet gewoon ‘preventief’ vervangen door een nieuwe? (waarbij preventief dus eigenlijk het juiste woord niet meer is)

De rest van de slang zal toch ook niet zo fris meer zijn als ze spontaan scheurt?

Je kunt er eenvoudig bij en ze zijn (hoera!!) weer nieuw te koop bij der Basis: Koelwaterslang

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  

CEE-IKS
> 700 berichten

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
Gepost: 28 maart 2011 10:38 AM
  [ # 72 ]
La Léo schreef:
CEE-IKS schreef:

Vergeef me als dit wellicht bijdehand klinkt, maar zou je de hele slang niet gewoon ‘preventief’ vervangen door een nieuwe? (waarbij preventief dus eigenlijk het juiste woord niet meer is)

De rest van de slang zal toch ook niet zo fris meer zijn als ze spontaan scheurt?

Je kunt er eenvoudig bij en ze zijn (hoera!!) weer nieuw te koop bij der Basis: Koelwaterslang

Thanx voor de tip!

Nee hoor je mag best bij de hand zijn hoor! De rest van de slang is nog niet heel erg slecht, maar op dat gedeelte wat gescheurd is was olie terecht gekomen vanwege die lekkende krukaskeerring. Ik voorzie dus weinig problemen, maar je hebt me nu wel lekker gemaakt nu ik die nieuwe gezien heb.
Denk dus toch maar dat ik er nog een paar tientjes tegenaan ga gooien!

Edit: Is reeds besteld!! Wink Is hopelijk voor de vakantie nog binnen!

Profiel  

CEE-IKS
> 700 berichten

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
Gepost: 03 april 2011 02:15 AM
  [ # 73 ]

Nou, de lol was van korte duur. Vrijdag zonder problemen op en neer naar Brabant gereden, dat ging als een speer, maar toch merkte ik wat ongemakkelijk koppelen tijdens de rit.
Vandaag nog een ritje gemaakt en op een gegeven moment trap ik gewoon door de koppeling.

Ik hoopte nog dat het een probleem met de koppelingskabel die op z’n plek geschoten was, maar helaas, na inspectie bleek de koppelingshevel zo krom als een hoepel, bijstellen hielp voor 2 tot 3 keer koppelen.

Bijstellen maakte het er dus niet beter op.
Tsja dan zit er maar één ding op: Uitbouwen motor en bak en kijken waar het probleem zit.

Op zich ging dat rapido. Om 18:15 uur vanavond begonnen, en om 22:15 hadden we de motor en bak weer naast de auto liggen en de bak weer van de motor af…..

Wat het probleem lijkt, is dat het druklager vastgelopen is op het glijvlak van de prise-as. waarschijnlijk als gevolg van een verzakt koppelingshevelmechanise en/of een vreemde reactie van het kleine beetje speciaal silliconevet wat ik had gebruikt om dit glijvlak te smeren.
Misschien dat ik toch alles helemaal “droog” had moeten monteren dus. De hevel is dus helemaal verbogen   op dit moment.

Tijdens het ontkoppelen was ook duidelijk te horen en te zien dat de koppeling heel “springerig” en met nare geluiden vrij kwam…..

Dus een aantal “spoed” vragen:

Heeft er toevallig iemand ervaring met het vastlopen of verzakken van het hevelmechanisme? En zo ja, wat is de oplossing? Géén vet?, welk vet dan? Een verzakt hevelmechanisme,  vervangen van dit mechanisme, of een andere oplossing?

Morgen in ieder geval weer aan de slag. Voor alle zekerheid heb ik wel een nieuwe koppelingsset liggen met druklager en drukgroep, dus daar zal het morgen niet op stranden.
Eventueel is een nieuwe hevel ook voorradig, dus ook dat moet lukken.

Aangezien er niet tijd genoeg meer was om vanavond de bak goed te bestuderen, en ik dus nog niet weet of ik die bak weer gewoon kan monteren., de volgende vraag. (Als noodoplossing) Weet iemand hoe het zit met het ombouwen naar een bak met een schakelmechanisme wat niet ingeduwd hoeft te worden om naar de achteruit te schakelen? Past bijvoorbeeld een bak van een 20re ook gewoon of moet er dan nog meer aangepast worden?

Anyway morgen dus niet op weg richting de Balkan, maar gewoon vroeg aan de slag om te schroeven.

Om niet veroordeeld te worden tot 4 weken Opel Astra Stationwagon, thuis de deal gemaakt dat het maandagavond weer moet rijden!
Nou dan gaat demonteren ineens héél snel Wink

Tevens een sfeerfoto van de stand van zake nu:

Afbeelding Bijlagen
DSC00272.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Profiel  

Gepost: 03 april 2011 09:32 AM
  [ # 74 ]

Hee man balen!!!!  cry
Wel goed dat je niet te lang treurt en meteen aan de slag kan.
Maar met een Slopel Astra in het vooruitzicht zou ik ook als een malle gaan schroeven ja   Laughing

Geen idee hoe dit heeft kunnen gebeuren, maar gebruik bij de nieuwe montage in elk geval kopervet, dat werkt altijd prima.

Had je (of gebruik je straks) een originele of Valeo-koppelingsset?

Dat van dat indrukken van de pook: denk niet dat dit met alleen een andere bak verdwijnen zal, want volgens mij heb je dan ook een andere schakelstang nodig… zeker weten doe ik dit echter niet.
De 20 RE bak past wel gewoon op jouw motor trouwens.

Veel succes vandaag en….zet ‘m op!!!!  bravo

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 03 april 2011 10:57 AM
  [ # 75 ]

Alleen de pook is anders. Die kan je dus gewoon wisselen.

Profiel  

5 van de 14
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook