1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
stotterende motor
Jassie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 16-05-2005

Gepost: 28 juni 2009 07:24 PM

Als ik met koude motor wegrij stottert en hikt de motor en heeft deze er geen zin in. Het gaat om de 2.0 16v 180pk. Na een minuut of 2 is het al weg. Toch denk ik niet dat dit zo hoort. Waar moet ik dit zoeken ?

Profiel  
 
Jassie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 16-05-2005

Gepost: 29 juni 2009 07:03 PM
  [ # 1 ]

Ik heb zelf maar eens gespit op het net en kwam op het forum van de 206 RC tercht. Daar zijn verschillende mensen met hetzelfde probleem. Het zou aan het gasklephuis kunnen liggen. Sommigen reppen over een software update zodat het probleem ophoudt. Bij de koude start draait er een luchtpomp mee en daardoor is het mengsel niet correct. Als ik dus zo’n 30 sec wacht is er niets aan de hand. Toch vreemd lijkt mij dat een fabrikant de auto’s op deze manier verkoopt. Hebben andere c4 rijders met deze motor dit ook ?

Profiel  
 
Citroënmonteurtje (verbannen)
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008

Gepost: 29 juni 2009 11:14 PM
  [ # 2 ]

De luchtpomp zit er op voor Emisie Eisen, als deze er niet op zit/ niet werkt dan voldoet de auto niet aan de emisie eisen, en had dan geen type goedkuering gekregen voor de EU.

De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl

Profiel  
 
Jassie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 16-05-2005

Gepost: 29 juni 2009 11:26 PM
  [ # 3 ]

Dan neem ik aan dat de luchtpomp in orde is. Heb de auto bij de dealer gekocht. Ik ga het probleem in de gaten houden de komende week.

Profiel  
 
Melchior
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 06-07-2005

Gepost: 01 juli 2009 01:52 AM
  [ # 4 ]

Ik heb sinds kort hetzelfde ‘probleem’ met mijn C4 1.4 coupé. Het duurt bij mij ook maar even: straat uit bocht om en het is weer normaal.

De dealer heeft vrijdag de software geüpdate, maar dat heeft niets geholpen.

Het heeft volgens mij niet met de LPG installatie te maken, die schakelt veel later pas over.

C1 Seduction LPG 2009, C4 Cactus 110 pk 2015

‘Je mist meer dan je meemaakt’

Profiel  
 
XerroR
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 258
Geregistreerd: 06-01-2004

Gepost: 03 juli 2009 11:51 PM
  [ # 5 ]

Re: stotterende motor

Jassie schreef:

Als ik met koude motor wegrij stottert en hikt de motor en heeft deze er geen zin in. Het gaat om de 2.0 16v 180pk. Na een minuut of 2 is het al weg. Toch denk ik niet dat dit zo hoort. Waar moet ik dit zoeken ?

Daar heeft mijn C4 ook last van… ene keer wat meer als de andere keer. ook een 180pk versie.. waar zit die luchtpomp dan ? wel is die box met die vacuum klepjes er tussen uit bij mij, dit door een openluchtfilter systeem.

Profiel  
 
cravisser
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 05-11-2009

Gepost: 05 november 2009 08:53 PM
  [ # 6 ]

Ik heb een c4 1.4 die daar ook last van had ik heb hem nu anderhalf jaar in mijn bezit en sinds kort stotterd hij bij een koude start met het weg rijden.Ik ben bij mijn Dealer geweest die heeft de gasklep opnieuw ingeleerd en het was bijna weg.Er zit nog iets in maar dat is er niet uit te halen,volgens de monteur heeft het te maken met de emissie eisen.
Dat wil zeggen dat de katalisator snel opgewarmd moet worden in samenwerking met de luchtpomp waardoor de afstelling te krap staat en de auto gaat stotteren.
Het geval wil dat er eerst geen probleem was en opeens deed het stotteren zich voor,en inderdaad de Peugeot 206 1.4 ook met deze motor heeft er ook last van ,bij de Peugeot werd gezegt dat je ermee moet leren leven.

Erg leuk al die emissie eisen maar er moet ook nog fatsoenlijk gereden worden lijkt mij bovendien is dit natuurlijk geen reclame.
mochten er mensen zijn die hier de oplossing weten dan hou ik mij aanbevolen.

Profiel  
 
Melchior
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 06-07-2005

Gepost: 05 november 2009 10:27 PM
  [ # 7 ]

Bij mij nu opgelost met een nieuwe motormanagement computer. Dealer heeft in overleg met Amsterdam en Parijs eerst alle andere mogelijkheden geprobeerd. Nieuwe sensoren, spruitstuk, lambasonde, software, parameters steeds veranderd, etc. Niets hielp.
Nieuwe computer (door fabriek op chassisnummer klaargemaakt) er in en het was in één klap perfect.
Vervelend was dat eventueel resultaat pas vast te stellen is als ie weer koud is. Daardoor heeft het nogal wat tijd gekost.
Al met al is het probleem en de oplossing nu dus binnen de Citroen organisatie bekend.

Overigens alle lof voor de dealer (Douma) die met oneindig geduld is blijven zoeken. Nooit ontkenning van de klacht of opmerkingen dat het zo hoort, integendeel.

C1 Seduction LPG 2009, C4 Cactus 110 pk 2015

‘Je mist meer dan je meemaakt’

Profiel  
 
Citroënmonteurtje (verbannen)
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008

Gepost: 05 november 2009 11:08 PM
  [ # 8 ]

Melchior, op 1 geval wordt het NIET gelijk bekent! Sterker nog gelijk een computer vervangen wordt NOOIT gedaan, eerst worden div. metingen gedaan, en eventueel wisselen van sensoren, dan pas…

en die krengen zijn te duiur om na 1 geval gelijk een hele ECU te vervangen (lees een €1000,- voor een ECU)

De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl

Profiel  
 
Melchior
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 06-07-2005

Gepost: 05 november 2009 11:49 PM
  [ # 9 ]

Dat klopt, Citroen schreef precies voor wat er eerst allemaal getest en vervangen moest worden. De dealer mag niks op eigen houtje. Daar komt in mijn geval nog bij dat er gas in zit. Dat hebben ze er helemaal uit gehaald om dat als oorzaak uit te kunnen sluiten. Na al die testen bleef er niets anders over dan die computer vervangen en dat hielp.

Natuurlijk is één geval niet direct op andere problemen toe te passen, maar mijn geval is nu wél bekend binnen de organisatie. Dat kan anderen voordeel opleveren. Zeker als je te horen krijgt dat je er maar aan moet wennen.

C1 Seduction LPG 2009, C4 Cactus 110 pk 2015

‘Je mist meer dan je meemaakt’

Profiel  
 
berlingo XTR
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 170
Geregistreerd: 22-08-2007

Gepost: 22 november 2009 08:55 PM
  [ # 10 ]

Bij onze nu 2 maand geleden gekochte C4 Coupé 1.6 VTR+ van 2007 hetzelfde probleem, ook stotteren bij koude motor. soms geeft hij dan ook emissiestoring aan. naar de dealer geweest en toen werd bij ons de bobine vervangen en het probleem is bij ons nu voor het grootste gedeelte weg.

de storingen die eruitkwamen nadat de auto was uitgelezen waren: Cilinder 2 pingelt, het overslaan van sommige cilinders en nog een waar ik zo even niet meer op kom Wink

misschien dat mensen hier ook wat aan hebben.

C2 1.4 VTR.
Ex : Saxo 1.6 VTS Rouge Lucifer.

C4 Coupe VTR+ (moeder)
Berlingo X-TR (vader)

Profiel  
 
cravisser
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 05-11-2009

Gepost: 22 november 2009 09:43 PM
  [ # 11 ]

Mijn C4 1.4 rijd zonder schokken maar de motor loopt in de opwarm fase
nog wat onregelmatig jammer dat dit er nog niet uit is ,als ik de straat
uit rij dan is het weer weg.
Ik heb nog 6 maanden garantie dus ik hou het nauwkeurig in de gaten
anders draai ik zelf nog voor de kosten op.
Wat mij opvalt is dat ik veel van dit soort klacheten lees bij dit merk
even als de Peugeot ik hoop dat het toeval is.

Jeroen

Profiel  
 
C4-ever
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 06-11-2008

Gepost: 23 november 2009 08:03 PM
  [ # 12 ]

Onze 1.4 doet hetzelfde als hierboven al meer beschreven, de eerste paar 110 meter beroerd lopen, daarna is het weg.
Wat ook opvalt is dat hij met een warme motor niet helemaal mooi stationair loopt. Hij loopt normaal stationair om dan even terug te vallen in toeren en weer terug naar normaal. Deze golfbeweging blijft doorgaan. Je ziet het niet op de toerenteller en je merkt er niets van met rijden, je hoort het alleen maar. Heb er niet echt last van, als het maar niks ernstigs is, maar dat vermoed ik niet.

Groeten,
Erik

Profiel  
 
cravisser
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 05-11-2009

Gepost: 24 november 2009 07:54 AM
  [ # 13 ]

Toch blijft het een raar probleem zeker als je bedenkt dat in mijn geval
er eerst niets aan de hand was.

Profiel  
 
berlingo XTR
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 170
Geregistreerd: 22-08-2007

Gepost: 02 december 2009 04:02 PM
  [ # 14 ]

bij ons is het probleem weer terug.
nu word hij geupdate/geherprogrammeerd. want er zaten een aantal getallen tussen die niet klopten bij het uitlezen. tevens kwamen dezelfde storingen weer, cilinder 2 pingelt en enkele cilinders slaan over.

word vervolgd, kijken als het gebeurt is of het nu wel over is.

C2 1.4 VTR.
Ex : Saxo 1.6 VTS Rouge Lucifer.

C4 Coupe VTR+ (moeder)
Berlingo X-TR (vader)

Profiel  
 
Jassie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 16-05-2005

Gepost: 02 december 2009 09:34 PM
  [ # 15 ]

Bij mij vandaag op weg naar huis gewoon een drama om er in te rijden.Bij gasgeven gebeurt er gewoon niets! En na lang aarzelen gaat het weer, totdat ik moet afremmen en terug moet schakelen en weer moet optrekken. Als ik bij stationair gasgeef lijkt het of er iets los zit in het uitlaat systeem. Het gekke is dat in de ochtend dit niet te bespeuren valt. Morgen bellen met de dealer wordt er moedeloos van.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook