2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
stotterende motor
Jassie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 16-05-2005

Gepost: 10 december 2009 10:16 PM
  [ # 16 ]

Probleem opgelost bij de dealer. Er is een software update uitgevoerd. Ik herken de auto niet meer terug! Lijkt wel of er een nieuwe koppeling inzit, voelt nl zwaarder aan.De trekkracht is nu zoals deze hoort te zijn! Echt super!

Profiel  
 
berlingo XTR
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 170
Geregistreerd: 22-08-2007

Gepost: 12 december 2009 12:22 AM
  [ # 17 ]

dat krijgen wij donderdag. hopen dat het net zo goed komt als met die van jou!

C2 1.4 VTR.
Ex : Saxo 1.6 VTS Rouge Lucifer.

C4 Coupe VTR+ (moeder)
Berlingo X-TR (vader)

Profiel  
 
Melchior
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 06-07-2005

Gepost: 30 juli 2010 03:55 PM
  [ # 18 ]

Oud topic mag weer afgestoft wat mij betreft. Zoals in dit draadje te lezen heb ik er vorig jaar onder garantie een nieuwe computer in gekregen. Dat hielp perfect, tot…... drie weken geleden alles weer als vanouds was. Hij houdt koud gestart weer in en stottert als je ook maar een beetje meer gas probeert te geven. Op stationair toerental loopt ie netjes, ook als je de koppeling laat komen. Dan stottert ie niet. Maar als je gasgeeft: bokken. Na twee minuten (soms zelfs korter) is er niets meer aan de hand.
Volgende week breng ik hem weer naar de dealer, dan kunnen ze hem de volgende dag koud proberen en uitlezen. Wordt vervolgd.

C1 Seduction LPG 2009, C4 Cactus 110 pk 2015

‘Je mist meer dan je meemaakt’

Profiel  
 
Tok_Tok
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 20-08-2010

Gepost: 20 augustus 2010 01:47 PM
  [ # 19 ]

Ik heb hetzelfde probleem. Mijn C4 rijdt op gas. Ik reed gister de snelweg op, na ongeveer 1,5 km door tilburg centrum gereden te hebben en ik krijg de melding “emissiestoring”. Hij heeft daarna de hele tijd schokkerig gereden, maar niks aan de hand verder. Daarna stil gezet en koud laten worden, daarna was het probleem weg.

Ik herken de problemen de hierboven staan en zou ook graag die update willen laten doen, kan ik daarvoor gewoon naar de dealer gaan? Weten zij dan wat ik bedoel?

Naast het stotteren draait mijn C4 ook erg veel toeren naar mijn idee. Als ik 130 rijdt zit ik al aan de 4000 toeren en als ik 170 rijdt dan tik ik net niet de 7000 toeren aan.. heeft iemand hier ervaring mee?

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 20 augustus 2010 01:57 PM
  [ # 20 ]

Ik heb er met de C4 ook wel eens last van. Zeker als het buiten wat kouder is dan is de eerste paar minuten een drama. Bokken en en slecht oppakken na het schakelen. Meerder garagehouders hebben mij wel eens verteld dat dit een beetje hoort bij de cultuur van de 1.4i-16v. Laatst had ik het langere tijd na het overschakelen of bij het wegrijden. Het was dan voor je gevoel net alsof je met piepende banden wegreed. Nu is het weer goed. Melchior ik ben benieuwd wat ze bij jou vinden.

Profiel  
 
fjr1300
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 75
Geregistreerd: 06-12-2009

- C4 (2004-heden) Coupé 1.6 VTi by Loeb
- C2 1.4 VTR
Gepost: 20 augustus 2010 02:21 PM
  [ # 21 ]

Een stotterende motor kan meerdere oorzaken hebben. Bijv. na een lange tijd stilstaan de motor starten zonder de automatische choke in werking te stellen, of na het starten een kort stukje rijden om eens een tweetal voorbeelden te noemen. De computer onhoudt dan de emissie storing, en het lampje blijft branden. Dit moet gereset worden bij de dealer.
Probeer eens de motor te starten met ingehouden koppeling en het gaspedaal voor het starten (met contact aan) in te trappen en dan los te laten. Met koud weer het pedaal in gedrukt houden met starten. Zodra deze aanslaat direct gas los, anders giert de toerenteller omhoog.

Profiel  
 
Tok_Tok
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 20-08-2010

Gepost: 20 augustus 2010 05:44 PM
  [ # 22 ]

De auto heeft in ieder geval niet lang stil gestaan, dus daar kan het niet aan liggen. Ik zal eens proberen de koppeling en het gas ingedrukt te houden en dan starten.

Overigens heb ik net een tijdje gereden en had ik nergens last van, het is echt sporadisch..

@Peteryed
Ik heb zelf een 1.6 FSI en ik hoop niet dat het blijft eigenlijk.. het was ook niet toen ik hem kocht..

Hopelijk reageert Melchior nog Smile

Profiel  
 
Melchior
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 06-07-2005

Gepost: 21 augustus 2010 12:27 AM
  [ # 23 ]

Mijn auto heeft het alleen direct na het koud starten en geeft daarbij geen storingen aan. Twee weken terug geleden heeft ie weer een nachtje bij de dealer geslapen en natuurlijk….... niets aan de hand de volgende ochtend. Op zich niet gek omdat het niet elke keer optreedt. Dat maakt het ook moeilijk te diagnostiseren.

Nu begint er bij de garage en ook bij mij het vemoeden te onstaan dat het met (lucht in) het koelsysteem te maken heeft. Er zou dan een van de sensoren even ‘droog staan’ of zoiets. Er verdwijnt namelijk langzaam ook steeds koelvloeistof uit het systeem. Met zo’n 3000 km zakt het niveau van maximum naar minimum. Het systeem is afgeperst en de koppakking is al vervangen, maar het blijft steeds weer langzaam dalen. 

Verder rijdt ie los van dit ‘probleem’ echt prima, vanmiddag nog even Leeuwarden-Antwerpen v.v. gedaan, geen hikje of schokje gehad. Verder ook geen problemen en vooral mooi zuinig. Vorige week in Frankrijk steeds 1 op 13 op LPG.

C1 Seduction LPG 2009, C4 Cactus 110 pk 2015

‘Je mist meer dan je meemaakt’

Profiel  
 
Melchior
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 06-07-2005

Gepost: 27 augustus 2010 08:29 PM
  [ # 24 ]

Nou hij lekte dus inderdaad wéér. Op 3500 km in de vakantie van max naar min gedaald. Dinsdag dus weer even bij de garage langs om dat te laten zien. Looplamp en spiegeltje erbij om te zoeken en ja hoor….. De koppakking lekte zowel KVS als olie aan de buitenkant. Niet veel, maar toch. Dat is pas een kleine 15000 km na de vorige vervanging!
Meteen een afspraak voor de vervanging gemaakt en vandaag weer opgehaald. De kop is ook gevlakt en alles zit er weer fris op. Hopelijk is nu alles blijvend ok! De rekening was ook deze keer weer voor Citroën. Wat mij betreft terecht, want het probleem was al binnen de garantie ontstaan. Maar toch netjes dat het zonder discussie meteen zo werd opgelost, de dealer heeft het met Citroën geregeld.
Hopelijk is het schokken nu ook weer voorbij. We zullen zien…...

C1 Seduction LPG 2009, C4 Cactus 110 pk 2015

‘Je mist meer dan je meemaakt’

Profiel  
 
BGT
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 88
Geregistreerd: 28-01-2005

- C5 Tourer 2.0 16v
- C4 (2004-heden) Picasso 5P 1.8 Ambiance
Gepost: 19 juli 2012 12:17 PM
  [ # 25 ]

Melchior, hoe staat het er nu mee? De mijne stottert nu ook. Wel een C5 Ph3 2.0i.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook