11 van de 90
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
   
Jim’s GTi T2 -  Mike Sanders vet /  13,2 Volt ?
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 08 juni 2010 01:38 PM
  [ # 151 ]

Ik zou zeggen, doe eerst een rondje kwik fitt of zo om van de lekkage af te komen. Daar worden banden ook niet beter van. Als ze daar niet aan de binnenkant kunnen balanceren, kun je altijd nog naar iemand die dat wel kan.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 08 juni 2010 01:43 PM
  [ # 152 ]

kwik-flut haha nono

Sorry hoor, ben er zelf door schade en schande wijs door geworden (heb het zelfs na een aantal jaren opnieuw geprobeerd, maar zelfs een simpele bandenwissel was te gecompliceerd voor ze; kreeg de auto terug met de oude velgen met nieuwe banden…. idiot )

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 08 juni 2010 02:01 PM
  [ # 153 ]

Ach, ik denk, dat het afhankelijk is van wie je treft. Het is niet gezegd, dat de ene kwik flut altijd dezelfde slechte kwaliteit als de andere kwik flut levert. Banden eraf, banden insmeren en er weer op met de machine, dat kan iedereen. Gaat trouwens niet om welke bandenboer, maar om zo snel mogelijk luchtdicht maken.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 615
Geregistreerd: 19-01-2009

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 08 juni 2010 02:19 PM
  [ # 154 ]

Misschien een idee voor als de TRX’en op zijn om ze toch te bewaren en voor het dagelijkse gebruik op moderne banden te gaan rijden en voor meetings e.d. de TRX’en erop?

Ex: CX 22 TRS

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 08 juni 2010 02:45 PM
  [ # 155 ]
Robin Visser schreef:

Ach, ik denk, dat het afhankelijk is van wie je treft. Het is niet gezegd, dat de ene kwik flut altijd dezelfde slechte kwaliteit als de andere kwik flut levert. Banden eraf, banden insmeren en er weer op met de machine, dat kan iedereen. Gaat trouwens niet om welke bandenboer, maar om zo snel mogelijk luchtdicht maken.

Ik mag ze idd niet over één kam scheren, maar goed, wees gewaarschuwd Smile

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 08 juni 2010 03:59 PM
  [ # 156 ]

ik ben voorzichtig met waar ik met mijn dame en onderdelen hene ga.
en heb weinig prettig gevoel bij de quicke jongens.

als ‘t gaat, dan vul ik nog even bij. als ‘t niet meer gaat, rijdt ik desnoods even op en neer naar een bekend en goed adres daarvoor.

1 garage waar ik ‘t eens geprobeerd heb, belde mij op om te vertellen dat ze eigenlijk (met alle mensen en boeken die ze daar hebben) niet goed wisten wat ze met mijn motor aan moesten.
wel wilden ze mij nieuwe bobines aansmeren, die er na 6 jaar nog steeds opzitten en ‘t prima doen.

en ik wil over naar inchers (die moderne winterbanden die ik heb bevallen mij prima!). maar ik rijdt nog even wat profiel weg op mijn (dure!) 210 TRX-en.
die van achter zijn eigenlijk niet afgesleten gedurende die 40.000 km.
dus nog even zomertje op rondrijden. dan volgen mijn inch winterbanden voor als ‘t kouder is.
ondertussen orienteren voor (16?) inch zomervelgen/banden.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 08 juni 2010 04:03 PM
  [ # 157 ]

Ik heb erg goede ervaringen met Euromaster voor ‘t lekvrij maken van m’n Turbo-velgen.

Edit: je kan daarvoor denk ik ook wel terecht bij Citroville in Borculo.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 14 juni 2010 12:40 AM
  [ # 158 ]

voor bovenstaande (en meer) afspraak gemaakt bij Citroville.


alvast klein klusje voor tussendoor. interieur daklicht deed het niet meer - ook niet met de schakelaar en nieuw lampje.
bleek dat de draad connector matig contact had, dus hoge weerstand en zich zelf kapot heeft gebrand…..

dat deel er af gedremeld, de 2 gleufjes verlengd zodat er een net stekkertje op past.
en hij doet het weer !!

o, ja, en achter het lampje op het dak had ik al eerder een spiegeltje geplakt, zodat al het licht v/h lampje ook echt maximaal omlaag schijnt. kan geen kwaad dacht ik zo.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 14 juni 2010 09:35 PM
  [ # 159 ]

Ziet er netjes uit Wink

Het valt me altijd al op dat je als het licht aan staat je de draadjes ziet lopen Wink

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 14 juni 2010 11:32 PM
  [ # 160 ]

thanx !
ik wilde kijken of ik deze lamp unit een beetje kon fatsoeneren/upgraden, en zo kon redden. dus gelukt!

die draadjes die je ziet zijn denk ik die van voor naar achter lopen, naar de ronde vliegtuig-leeslampjes voor achter ?
aan de ene kant heeft deze lichtbak een houdertje voor het ene draadje, maar niet eentje aan de andere kant huh
dus beetje fatsoeneren naar opzij, en je hoeft ze niet te zien, ook niet die aan de voorkant.

als je dat doet, zou je gelijk een spiegeltje kunnen plakken aan het dak, schijnt het licht maximaal naar beneden. hoeveel ‘t scheelt weet ik natuurlijk niet, maar vast wel iets .....

 

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 21 juni 2010 01:39 PM
  [ # 161 ]

mijn T2 maar eens weggebracht. wat roest plekjes en div. onderhoud.
maar ook een airco check. met de nieuwe compressor er in deed ie het weer een tijdje. dus is er iets anders niet goed dicht. slangen/aansluitingen/condensor…. maar eens kijken. hopen dat ‘t meevalt…

verder bij Dibert wat spulletje achtergelaten, om in te bouwen. zie foto’s.
zat op een sloop Prestige. die was al behoorlijk kaal, maar ik hoorde dat er nog wat op zat ! wilde ik wel overnemen Wink  kijken of Dibert die werkend krijgt !!

alleen nog maar 4 wielen, de longerons/basis en de motor+bak. de hydraulische koppelingsset heb ik maar eens overgenomen Wink


hier de losse delen:

specifieke Prestige pedaalset met de cilinder er achter


hieronder leidingwerk, met de andere cilinder op de bak. heeft een speciale arm, die je op de as van de bak monteert.

eind van de week weet ik meer.  nu in een leen ZX-je, met schuifdak !

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 829
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 21 juni 2010 07:57 PM
  [ # 162 ]
beerpeet schreef:

Ik heb erg goede ervaringen met Euromaster voor ‘t lekvrij maken van m’n Turbo-velgen.

Beetje mostert na de maaltijd maar ik heb precies dezelfde ervaring. Wat oudere (TRX) banden kunnen soms wat lekken langs de velgrand. Ik laat er ook standaard wat bandenkit tussen smeren. Daarna geen centje pijn meer. En inderdaad heb ik ook goede ervaring bij Euromaster. Zolang je er maar bij blijft en zegt wat er moet gebeuren. Als het wat moeilijker wordt gaat het ook hun meestal al snel boven de pet (uitzonderingen zoals filiaalmanagers daargelaten natuurlijk).

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 21 juni 2010 08:21 PM
  [ # 163 ]

dat doet Dibert er ook mee, als de banden wat lekken langs de velgen. dus dat staat ook op de checklist van things-to-do.
ben benieuwd hoe of wat. lijstje had wel wat dingetjes (zoals airco), maar hij zei dat hij had gepland om alles deze week klaar te hebben. meestal klopt zijn agenda wel.

mijn Prestige staat er ook, ook met kleine checklist. maar dat is een ander draadje.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
MonsieurGrat
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 14-06-2009

- CX 2400 GTi
Gepost: 21 juni 2010 08:45 PM
  [ # 164 ]

Oww wow, wat een beest, zie nu pas deze thread, ja, ben weer scherp hoor… dit ziet er echt fantastisch uit, en met al die updates, toch heel netjes, doet totaal geen afbreuk…  Kan niet wachten tot ik deze dame in het echt mag zien Very Happy

M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela

Monsieur Grat

Monsieur Grat on Flickr

Monsieur Grat @ WordPress

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 24 juni 2010 09:08 PM
  [ # 165 ]

thanx !

even gebeld met Dibert, ze zijn al weer een stukje verder: 
de hydraulische koppeling zit er in, en doet het !  clap

was een beetje lastig, om de extra hydraulische leidingen er in passen. met de extra leidingen van het ABS gebeuren is daar bar weinig plaats !!
en ergens moet je een T-stuk tussen zetten om druk af te tappen van het systeem voor het hydraulisch ontkoppelen. er zijn 2 diameters leidingen aan boord, dus moest hij iets improviseren om dat gekoppeld te krijgen op dat T-stuk. maar dat kunnen ze bij Citroville wel !!

verder moeten er nog wat andere dingetjes gebeuren, die zijn nog niet klaar, zoals de airco. dus pas na het weekend is de auto terug…....

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
 
11 van de 90
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook