7 van de 14
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
   
Bartjes’ Xsara - met schone injectors
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 28 november 2012 11:52 PM
  [ # 97 ]

Vanochtend ingestapt, sleutel in contact en er begint iets te piepen, rode led van alarm-lichtenschakelaar knippert. Ja, m’n auto probeert me tocht wel iets duidelijk te maken, maar wat ?
Even blikken op het scherm van de boordcomputer, hier staat de melding storing elektronische anti-diefstal.
Sleutel uit contact (had nog niet gepoogd te starten), opnieuw erin en rijden. Vanmiddag ook gewoon de sleutel erin en geen melding gezien. Al zoekend kom ik op dit topic, wat dezelfde storing betreft.

Ik heb echter een volledig werkend elektrisch systeem (waar de link behoorlijk diverse elektrische problemen beschrijft) en geen klachten meer sinds ik m’n COM2000 heb schoon gemaakt. Heeft iemand hier verder ervaringen mee ?
Ligt dit aan de transponder in de sleutel of ontvanger ?
Moet ik nu voor de zekerheid 2 sleutels overal mee naartoe nemen ?
Kan ik met de aanstaande kou meer ellende verwachten ?

Alvast bedankt,

Bart

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 29 november 2012 07:01 PM
  [ # 98 ]

Heb ik ook wel eens gehad, over zoiets maak ik me weinig zorgen als het 1 keer gebeurt.
Komt het diverse keren terug dan wordt het een ander verhaal.

Mocht je je toch zorgen maken dan wordt het je computer uitlezen, zo’n storing wordt zover ik weet gewoon opgeslagen.

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7849
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 29 november 2012 10:27 PM
  [ # 99 ]

Heb het ook gehad, accu vervangen en probleem is niet meer voorgekomen. Schijnt met te lage accuspanning van doen te hebben.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 29 november 2012 11:17 PM
  [ # 100 ]

Stelt me toch wel wat gerust, ik zag me dit weekend nog eens m’n COM2000 reinigen en nakijken, niet een klusje waar ik op zit te wachten.
De accu zou natuurlijk wat zwakker kunnen worden met de aankomende kou, ik heb in het verleden al laadstroom lampjes zien aangaan maar volgens m’n volt metertje is er niets aan de hand. Dit betreffende lampje heb ik al een hele tijd niet meer gezien trouwens.

Ik houd het in de gaten, bedankt voor het meedenken.

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7849
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 30 november 2012 09:43 AM
  [ # 101 ]

Winterkou helpt natuurlijk niet mee, maar bij mij ontstond het probleem midden in de zomer. Tijdlang echt veel problemen gehad met niet starten, tot er dus een nieuwe Bosch S4 in ging. De oude accu was een origineel gemonteerde Varta van 7 jaar oud.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 09 februari 2013 04:34 PM
  [ # 102 ]

De handremkabel was al een vorig jaar vervangen samen met een beurt.

Inmiddels is het laadstroomlampje bij de meerderheid van de ritten (sinds 3 weken) aan, ook als het niet vriest. M’n voltmetertje geeft krap 12,0 volt aan zonder draaiende motor en 14,0 tot 14,3 volt bij draaiende motor. Mijn conclusie is dan dat de accu op z’n eind loopt en dat deze nog wel voldoende bijgeladen wordt. De accu is een Gamma model en er is helaas geen indicatie gemaakt wanneer deze geïnstalleerd / geproduceerd is, ondanks dat de sticker aan de bovenzijde hier wel de mogelijkheid voor gaf.
Wel merk ik met koude motor dat het gas behoorlijk inzakt tussen het schakelen, misschien een gevolg van de zwakke accu. Toch maar eens vervangen op korte termijn.

Gisteren APK laten doen en geen enkele opmerking behalve een verbale opmerking dat het lichtbeeld niet geheel tevredenstellend was. Dit komt wellicht om de zwakker wordende peertjes en een beetje doffe lamp-units.
Ik kan in ieder geval weer een jaartje veilig rijden.

Groetjes, Bart

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 23 februari 2013 11:58 AM
  [ # 103 ]

Ik had nog wat Halfords bonnen en vond behalve hun huismerk een Varta D59 die in mijn auto zou moeten passen. Echter kostte deze accu 139 euro terwijl ik deze elders voor 86,50 euro kon krijgen met gratis thuisbezorging. Iets klopte er niet en de Halfords maar even gebeld. 15% wilden ze wel van de prijs af doen maar dan was het verschil toch nog té groot. Besteld bij Auto Start Accu in het begin van de middag en de volgende ochtend al in huis, super service.
Een nachtje aan de druppellader, vrijdag ochtend ingebouwd, zaterdag ochtend de eerste rit.
Het laadstroomlampje ging weer aan, maar dit keer voor de laatste keer tot nu toe.

Ik hoop dat het voorlopig even is afgelopen met deze storing.

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 01 maart 2013 11:19 PM
  [ # 104 ]

Helaas toch weer een paar keer het beruchte lampje gezien. Als ie eenmaal aan gaat, gaat ie totdat de sleutel uit het contact gaat niet meer uit. Dinsdag-ochtend was het weer raak. Kinderen naar school brengen aan het andere eind van de wijk, daarna weer starten en lampje bleef uit. Voltmetertje geeft in ieder geval minimaal 14 volt aan.

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
manta400
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 261
Geregistreerd: 17-08-2008

Gepost: 02 maart 2013 10:24 AM
  [ # 105 ]

Als je de spanning op de accu meet met draaiende motor en je zet alle grote stroom verbruikers aan is de laad spanning dan nog steeds 14 volt? Je moet namelijk de laad spanning meten met bv. de achterruit verwarming ,blower ,sigaretten aansteker, verlichting aan.In mijn geval zakte toen de laad spanning onder de 12 volt,dus dynamo naar zijn grootje.

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 04 maart 2013 08:22 PM
  [ # 106 ]

Ok, met draaiende motor (en een beetje gas) Blower, mistlampen vóór & achter, groot licht, achterruit verwarming, 2 TV schermpjes van de jongens en binnenverlichting aan en nog steeds 13,6 volt continu. Dit lijkt me nog acceptabel ook door met het gas te variëren bleef het constant, de stroomregelaar doet het dus ook goed.

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 12 april 2013 10:46 PM
  [ # 107 ]

Laatst had ik een defect stadslichtje. Zo’n nieuw lampje gekocht en me ook wel eens afgevraagd waarom die dingen zo vaak stuk gaan (vaker bij APK geconstateerd bij beide auto’s). Het geeft amper licht en is er volgens mij alleen maar voor dat je gezien wordt als je hoofd-verlichting de geest geeft.
Dus in China deze LED lampjes besteld. Kost bijna een maand maar dan heb je ook wat: net te lange lampjes.
Nu geef ik niet zo snel op en heb ik het een en ander even opgemeten. Even van een blokje hout een mof gemaakt. M en spedbor 17 aan een kant een gat, speedboor 12 aan de andere kant. De lamphouder in het gat 12 gestopt van het houten blokje en het gat 17 in het blokje past over de lamphouder. Dit aan twee kanten en voila:

Nu heb ik ook een soort van dagrij verlichting maar heb in ieder geval het gevoel dat dit licht er nu ook toe doet.

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 13 april 2013 10:32 PM
  [ # 108 ]

Vandaag twee lange ritten gemaakt en op de heenweg niets vreemd gemerkt maar op de terugweg kon ik de blower-snelheid niet meer regelen. Ook stand uit en auto hadden geen effect, de blower bleef net bovengemiddeld blazen (net aan irritant). Dit geprobeerd in combinatie met elke andere ventilatie-instelling, ook zonder licht aan. (zie vorig topic).
Ik heb ook weer gewone stadslichtjes ingebouwd om uit te sluiten dat mijn laatste klus iets hiermee te maken heeft, geen verschil.
Ik heb even het vakje onder de ventilatie-regeling los kunnen wippen maar voel geen draden lopen vanaf de ventilatie-regelingsknoppen, iemand suggesties ?

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 14 april 2013 02:22 PM
  [ # 109 ]

Vandaag even gezocht op de term blower en wel wat hit gevonden. Mensen hadden het over een kachelweerstand, wat is dat dan weer ? Als je je kachel weerstand geeft, dan verwarmt deze toch minder ? Het blijkt een verkeerde woord samenstelling te zijn maar wel bingo qua zoek-opdracht. Een kachelweerstand is dus een weerstand die de snelheid van de ventilator / blower regelt (en heeft verder niets met een kachel te maken). Ik lees me even in en houd jullie op de hoogte.

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 14 april 2013 05:09 PM
  [ # 110 ]

Ik heb het een en ander even uit elkaar gehaald en heb nu eigenlijk meer vragen als antwoorden.
Stekker op de blower bevat 2 dikke draden (rood en zwart) en twee dunne draden (geel en orange). Deze laatste twee krijgen 10,85 volt met draaiende motor, ongeacht welke stand van de draaischakelaar. Pas als de draaischakelaar naar 0 gaat, komt er zo’n 12V op te staan. De blower negeert dit alles en geeft vol vermogen bij alle instellingen.
Op de blower zit ook zo’n weerstand als bij dit topic, de weerstanden zijn bij mij van het merk ST. Met alle electrische doorverbindingen (inclusief het koellichaam) meet ik 900KOhm op beide weerstanden:

Ik heb tevens het dashboard kastje los gehad en daar zat ook nog een kastje van Bosch wat ik niet kan plaatsen qua functie:

Het is allemaal slecht te zien zo achter dat dashboard zonder veel te demonteren, wat zit er verder nog aan elektronische logica tussen de draaiknop en dit weerstandsapparaatje ? Oftewel: wat is de kans dat er iets anders de boosdoener is ?

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 14 april 2013 10:30 PM
  [ # 111 ]

Ook als ie het niet is, een reserve hebben is altijd fijn. Bij de dealer kost de weerstand zo’n 175 euro, op marktplaats 85 (excl. verzenden). en als je dan het typenummer weet (6441.78) en intypt in ebay rolt daar een prijs incl. verzending uit van 19,90 euro (klik).
Nu alleen hopen dat het binnen een maand arriveert vanuit China of dat het de komende maand goed weer blijft (zweven in de DS ipv. rijden in de Xsara met forse tegenwind)

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
 
7 van de 14
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook