Nou… Op een ander forum waar ik zit/zat/zit was er wel de mogelijk om een poll aan te maken, maar alleen door de TS in’t begin. Hier niet gezien (of niet opgemerkt).
Tja, het kan zo gebeurd zijn inderdaad Die Pallas in Arnhem heeft niet echt het ‘ik wil er een’ gevoel minder gemaakt.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Hier kun je de openings post nog wijzigen.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.




















Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
14 dagen.
JW

























Totaal aantal Berichten: 6508
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ik ben minder optimistisch en zeg minstens een maand. Neem er de tijd voor.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Volgens mij kon het nog wel eens lang gaan duren. Aan elke cx mankeert wel wat namelijk en perfect krijg je het niet. Als je naar een cx van 650 euro gaat kijken en dan teleurgesteld bent over de staat ervan wordt het denk ik niets.





Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 28-10-2010
- Xsara Picasso
- Ami 8 berline
- Berlingo 1.4 grijs kenteken
Ach van de “voorpret” om een CX te kopen kun je ook genieten.
Het is nu wel een goeie tijd om voor mooi prijsje een CX te kopen, als volgend jaar de rust in de oldtimerwereld weer wat is teruggekeerd zullen de prijzen ook wel weer stijgen.
Groeten van Henk uit Steenwijk.




















Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Nee, haha. Ik denk dat nu snel gaat. Niels zit in de gevaarlijke fase.
Een blinde verliefdheid kan zo maar toeslaan.
JW
Nielsje schreef:....Hehehe, ik word wat ongeduldig….
Ik hoop in ieder geval rationeel genoeg te zijn om wel overwogen een keus te maken.
Heb net van m’n broertje z’n usb-endoscoop geleend, dus die kan ik meenemen.
Weet iemand nog nuttige plekken waar ik dat ding in kan steken (bij een CX, uiteraard)?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Nielsje schreef:
Weet iemand nog nuttige plekken waar ik dat ding in kan steken (bij een CX, uiteraard)?
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Nielsje schreef:
Weet iemand nog nuttige plekken waar ik dat ding in kan steken ?
In elk gat waar hij inpast (bij een cx natuurlijk)
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Ik wist dat dit zou volgen
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Hop! Morgen ga ik kijken bij de Groene Kikker uit Amsterdam.
Auto staat in Hoofddorp. Is er toevallig iemand die het leuk lijkt om mij te vergezellen bij het kijken?
Ik heb daar om ~20:15 afgesproken.
Hoor het graag!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Zo, wezen kijken in Hoofddorp bij de ‘79-er.
Bij aankomst meteen de grootste tegenvaller: auto is van voor tot achter bekrast met een sleutel.
Motorkap, voorscherm, deuren, achterscherm, achterklep. Verder was de kleur (zoals verwacht) hier en daar vaal, maar er was ook een deel herspoten in een andere kleur groen. Enfin, eerst maar eens objectief een rondje doen.
Buiten:
- schermen voor hard (achter linker scherm bij het binnenscherm wel licht krokant.
- motorkap hard (kleine plekjes de binnenkant, niets ernstigs).
- raamhoeken hard (linksvoor bij het scherm, wat je ziet als je de deur opent, wel iets roest).
- linker deur moet eigenlijk een keer vervangen worden, rest hard en roest vrij. Bij de spiegel rest ook een lelijke plek.
- carrosserie rondom hard, links en recht een klein gaatje, niets ernstigs.
- schermen achter hard, ook in wielkuipen.
- kofferbak helemaal roestvrij en strak
- klep strak en roestvrij.
- dorpels hard (hier en daar een blaasje)
- longerons hard
- geen gekke lekkage.
- deuk bij linker scherm was reeds uitgeklopt
Binnen:
- leer niet het mooiste meer (scheuren)
- schermen allemaal recht, wel kleine scheurtjes links/rechts
- voetenbak linksvoor vochtig. (waar kan dat vocht vandaag komen?)
- links/rechts achter ‘naast’ de rugleuning van de bank vocht. Leer ook al wat wit getrokken—> raamlijstjes zitten los, ik verwacht dat beide ramen achter opnieuw gezet moeten worden.
- dashboardkastje klep is niet mooi meer en slot kaduuk.
- middenconsole bij pook gebroken.
Technisch:
- motor loopt goed
- auto komt snel omhoog
- uitlaat rammelt iets en is lek
- vijfbak (later gemonteerd) schakelt wat lomp in 1 en achteruit.
- niet alle lampjes / schakelaars correct aangesloten (joepie, ik hou wel van electra).
- de waterpomp (die wordt aangedreven met dubbele riem?) zat er vreemd genoeg scheef op.
- diravi niet goed uitgelijnd (trekt naar rechts).
Kortom: een hele aardige auto met gewoon wat kleine puntjes. De lekkage en de krassen leveren mij de meeste hoofdbrekens op. De vraagprijs is 2000 euro, en dat vind ik teveel voor een auto die volledig gespoten moet worden. Verkoper wou er ook niet echt wat af doen. Ik ben nog een beetje in twijfel.
Foto’s van de krassen heb ik gemaakt, zal ze zo uploaden.
Oh, en ik ben er achter gekomen dat een 2 liter met 5 bak prima voldoet aan mijn vervoerswensen.
CX en hard rijden is volgens mij sowieso een contaminatie.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!












































Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Nielsje schreef:CX en hard rijden is volgens mij sowieso een contaminatie.
CX en hard rijden is de perfecte combinatie!
De CX is een hele goede auto om vlot lange afstanden mee af te leggen. Daar zijn ze naar mijn idee ook voor ontworpen.
Nu met foto’s.
Blijkt maar weer dat ik niet zo’n beste fotograaf ben.
Auto staat overigens buiten, en is voor iedereen die wil te bezichtigen.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!