33 van de 110
« Eerste  < Vorige 31 32 33 34 35 Volgende >  Laatste »
   
Citroën C4 Cactus, alle nieuwtjes
Frie
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 528
Geregistreerd: 16-02-2011

Gepost: 10 september 2014 11:38 AM
  [ # 481 ]

Niet volgens het instructieboekje. Bij de C4P stond uitschakelen DRL er wel in. Maar dan was het permanent uit.
Bij mijn auto heb ik DRL ook uitstaan. Ik heb Xenon en daarmee is DRL heel geel. Het omgekeerde waarvan jij last hebt.
Dit is met vervangen door LED wel weer op te lossen, zoals jij ook witte halogeen lampen zou kunnen toepassen.

Citroen verleden: BX, Xantia 1.8i, Xantia 2.0i, Xantia 1.8i, DS4

Profiel  
 
konajra
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 126
Geregistreerd: 25-08-2014

Gepost: 10 september 2014 11:53 AM
  [ # 482 ]
CBR600F4i schreef:

Moet ik nog 4 maanden aanzien hoe iedereen zijn/haar auto hier loopt te showen.. Tegen die tijd kan je alweer een 2e hands cactus kopen.. Nou ja, aan de andere kant nog 4 maanden genieten van mijn DS3

Troost je, ik moet ook nog tot eind november wachten. Wel leuk dat er steeds meer worden afgeleverd.
Ik ben er tot nu toe hier in de buurt nog geen een op de weg tegen gekomen. En dat “hier” is kop van Noord-Holland

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 10 september 2014 01:46 PM
  [ # 483 ]
Frie schreef:

Niet volgens het instructieboekje. Bij de C4P stond uitschakelen DRL er wel in. Maar dan was het permanent uit.
Bij mijn auto heb ik DRL ook uitstaan. Ik heb Xenon en daarmee is DRL heel geel. Het omgekeerde waarvan jij last hebt.
Dit is met vervangen door LED wel weer op te lossen, zoals jij ook witte halogeen lampen zou kunnen toepassen.

Dat zou jammer zijn. Ik was van plan om gele lampen te plaatsen in de koplampen, maar dat staat natuurlijk nergens naar als de LED-jes ook branden (zal ook wel niet mogen, 2 verschillende kleuren tegelijkertijd voeren). Dan is jouw suggestie van witte halogeenlampen monteren nog niet zo’n gek idee.

Profiel  
 
PPL
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 130
Geregistreerd: 30-06-2011

- C3 Aircross Shine 1.2 PureTech 130-PK S&S
Gepost: 15 september 2014 12:21 PM
  [ # 484 ]

ff de Airbumps testen…

(was afgelopen zaterdag bij Big Boys op SBS6)

Ipsa Scientia Potestas Est

Profiel  
 
Wrak
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 12-02-2006

Gepost: 15 september 2014 06:37 PM
  [ # 485 ]

Sinds de bx het begaf begonnen in 2006 een Xantia millesieme HDI op te rijden. De dikke diesel gaat eruit. 2 oktober valt ze uit elkaar, apk verlopen. Op 28 juni een Hello Yellow eVTI 82 etg business, glazen dak, trekhaak, square black 16” besteld. Leverdatum volgens contract eind september. Staat nu “op de planning” voor week 42. Volgens de garage leveren ze nu drie weken eerder uit. Het wordt spannend.

Ik kwam een leuk linkje tegen met plaatjes uit de fabriek.

BX Break 19RD 1987 365.000 km
Xantia Break HDI 2001 280.000 km
Cactus eVTI 82 000.000 km

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 15 september 2014 07:30 PM
  [ # 486 ]

Over trekhaak gesproken
Ik zag in de specs dat de c4catus maar max 825 kg geremd mag trekken…
Is dat niet wat weinig??

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 15 september 2014 07:55 PM
  [ # 487 ]

Ik gok dat de lichte constructie van de auto geen zwaarder trekgewicht toestaat.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
boeman
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 803
Geregistreerd: 08-05-2005

- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Gepost: 15 september 2014 08:28 PM
  [ # 488 ]

Viel mij ook al op/tegen. Mijn huidige C3, met in de basis dezelfde motor maar dan met minder pk, mag zelfs 1150 kg trekken, bij een leeggewicht van 1060 kg.

ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!

Profiel  
 
Rene E
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 30-08-2011

- DS 7 opera
Gepost: 15 september 2014 09:48 PM
  [ # 489 ]
ronama schreef:

Over trekhaak gesproken
Ik zag in de specs dat de c4catus maar max 825 kg geremd mag trekken…
Is dat niet wat weinig??

Trekgewicht is niet weinig, de auto zelf weegt maar 850kg, vandaar.

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 15 september 2014 09:57 PM
  [ # 490 ]

Mijn c4 mag 1550 trekken en dat weegt hij ook niet…

Maar goed , hier moet de koper die een trekhaak monteert wel rekening meehouden Wink

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 16 september 2014 12:01 AM
  [ # 491 ]

Een C4 Cactus die maar 850kg weegt?

Profiel  
 
Rene E
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 30-08-2011

- DS 7 opera
Gepost: 16 september 2014 12:20 AM
  [ # 492 ]

sorry 950kg

Profiel  
 
Wrak
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 12-02-2006

Gepost: 16 september 2014 02:18 AM
  [ # 493 ]

De e-VTIv 82 zelfs maar 525Kg ongeremd en 725Kg geremd. Geremde aanhanger van 725Kg?
Gelukkig weegt mijn bootje inclusief trailer slechts 400Kg dus dat gaat lukken. Maar een caravan erachter is vast geen goed idee.

BX Break 19RD 1987 365.000 km
Xantia Break HDI 2001 280.000 km
Cactus eVTI 82 000.000 km

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 17 september 2014 12:22 PM
  [ # 494 ]

Om een idee te krijgen bij de (voor) diffusor die als accessoire besteld kan worden:

Ik vind het weinig toevoegen. Ben dan ook blij dat ik ‘m niet heb besteld.

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 17 september 2014 07:09 PM
  [ # 495 ]

van de voorpagina

C4 Cactus Airflow

Alsof de C4 Cactus op zich zelf nog niet genoeg nieuws was, presenteert Citroën op de Salon Mondial de l’Automobile in Parijs de C4 Cactus Airflow 2L. Verbruik is momenteel een belangrijk onderwerp vanwege milieu-eisen en het kostenaspect. Citroën gaat deze uitdaging uiteraard aan en zet daarbij al zijn creativiteit en technologie in.

Met de concept C4 Cactus Airflow 2L presenteert Citroën een auto die 2 liter per 100 km verbruikt. Dit is gelukt door:
- een 20% verminderde luchtweerstand;
- een verlaging van de rolweerstand door smalle en hoge banden;
- een gewichtsvermindering van 100 kg;
- de toepassing van Hybrid Air die leidt tot een verlaging van het verbruik met 30%.

De concept C4 Cactus Airflow 2L heeft in vergelijking met het seriemodel een aantal wijzigingen ondergaan om de lunchtweerstand te verminderen. De nieuwe voorbumper heeft drie elektronisch bediende luchtinlaten die geactiveerd worden als de auto rijdt zodat ze maximaal geopend zijn. De motor wordt met deze lucht gekoeld, maar ook de luchtstroom wordt via deze luchtinlaten efficiënt weggeleid. Aan de zijkant zijn ter hoogte van de zijruiten flexibele spoilers geplaatst die de luchtstroom om de auto heen leiden. Bewegende schoepen in de velgen worden geactiveerd en gestuurd door de centrifugale krachten. Ook is er een zogenaamd Air Curtain toegevoegd in de wielkuipen. Dankzij kleine, verticale aerodynamische gleuven aan beide uiteinden van de voorbumper zorgt dit luchtgordijn voor de kanalisering van de luchtstroom langs de wielen, wat leidt tot een betere luchtcirculatie. De spoiler is verlengd en een luchtuitstroomopening ter hoogte van de bumper is geïntegreerd om de luchtstroom beter om de C4 Cactus Airflow 2L heen te leiden en daarmee de turbulentie te verlagen die van invloed is op de luchtweerstand van de auto. De klassieke achteruitkijkspiegels zijn vervangen door kleinere en dunnere achteruitkijkcamera’s die op hun beurt ook weer bijdragen aan een betere luchtcirculatie rondom de auto. Het subframe is geheel gestroomlijnd. De circulatie van lucht onder de auto door wordt niet langer verstoord door uitstekende delen. In vergelijking met het seriemodel is de aerodynamica van de concept door al deze wijzigingen en toevoegingen met 20% verbeterd.

wordt vervolgd

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
33 van de 110
« Eerste  < Vorige 31 32 33 34 35 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook