40 van de 110
« Eerste  < Vorige 38 39 40 41 42 Volgende >  Laatste »
   
Citroën C4 Cactus, alle nieuwtjes
Daan88
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006

- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gepost: 03 oktober 2014 11:42 PM
  [ # 586 ]
albveld schreef:

Super, bedankt voor de snelle reacties! Vreemd trouwens dat er op de kentekenpas een ander gewicht vermeld wordt. Is dat iets nieuws?

Ja maar rij klaar gewicht is altijd ledig gewicht plus 100kg

Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004

Profiel  
 
konajra
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 126
Geregistreerd: 25-08-2014

Gepost: 05 oktober 2014 05:12 PM
  [ # 587 ]

Dat van de leds die knipperen op video wist ik niet. Weer wat geleerd. Ik heb het filmpje overigens gevonden.

http://www.youtube.com/watch?v=38pSFVCe1Ss

vanaf 3:48 gaan gaat de DRL aan en uit.

Profiel  
 
PPL
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 130
Geregistreerd: 30-06-2011

- C3 Aircross Shine 1.2 PureTech 130-PK S&S
Gepost: 05 oktober 2014 11:10 PM
  [ # 588 ]

Lijkt wel of ie aan het spelen is met de parkeerlicht stand terwijl hij aan het rijden is.
Ik zie inderdaad de rechter en linker DRL’s om-en-om uit en aan gaan.

Dat zou echter betekenen dat hij de motor steed afzet, parkerlicht stand activeert en richtingaanwijzer alterneert (?)

Ipsa Scientia Potestas Est

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 06 oktober 2014 12:06 AM
  [ # 589 ]

Lijkt mij gewoon te komen door het feit dat het opgenomen wordt op video. De LED’s zo laten flikkeren ga je niet zomaar voor elkaar krijgen.

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 06 oktober 2014 08:15 PM
  [ # 590 ]

van de voorpagina

Poekoeks eerste duizend kilometer

In februari werd de C4 Cactus gepresenteerd. Je kunt hem mooi, lelijk, gaaf of een ontzettende miskleun vinden, maar geen mening hebben, is niet mogelijk. Wouter “Poekoek” was er vanaf de presentatie fan van en zette in augustus zijn handtekening onder een bestelbon. Inmiddels staan er 1000 km op de teller.

Besteld!
Bij de presentatie op 5 februari jongstleden werd ik direct een fan van de Citroën C4 Cactus. De Cactus is voor mij weer een échte Citroën, iets wat in 2010 wat mij betreft al ingezet is met de DS3. Tegelijkertijd is het de opmaat voor een hele nieuw insteek van de C-lijn, waarbij de modellen eenvoudiger en betaalbaarder moeten worden. Een goede insteek wat mij betreft, zo geeft Citroën zichzelf de ruimte om met zowel de C- als de DS-lijn onderscheidende auto’s aan te bieden.

Toen ik dit voorjaar een nieuwe baan accepteerde, wist ik dat ik mogelijk een Cactus kon gaan rijden; een leaseauto is onderdeel van mijn arbeidsvoorwaarden. De Volvo V40 die ik op dat moment reed, zou ik achterlaten bij mijn vorige werkgever. Het was natuurlijk wel even afwachten of mijn nieuwe werkgever beperkingen zou hebben qua leaseauto’s. Die zijn er wel, maar niet in die mate dat de Cactus niet bestelbaar zou zijn. Vanzelfsprekend was ik daar erg blij mee.

In augustus mocht ik dan eindelijk mijn leaseauto bestellen, op dat moment had ik al lang en breed over een configuratie nagedacht. Het moest een Shine- of Business-uitvoering worden; beide zijn standaard uitgerust met de nodige luxe. Een bezoek aan de dealer leerde dat de levertijd van een Cactus naar mijn wens tot circa december/januari zou duren. Aangezien ik niet al te lang in een VW Up als voorloopauto wilde rijden, heb ik samen met de verkoper gekeken of er een voorraadauto beschikbaar was. Dat bleek het geval en zodoende rijd ik sinds vrijdag 19 september in een C4 Cactus Shine, Launch Edition ‘Moonlight’.

De Launch Edition is een serie die al vroeg naar Nederland is gekomen in een aantal vaste configuraties. De Moonlight-versie is naast de standaard uitrusting van de Shine voorzien van parelmoer witte lak (Blanc Perle Nacré), bruine velours bekleding en een bruin interieur (Velours Habana Club), panoramisch vast glazen dak, een thuiskomer, het pack Park Assist en de Citroën Connect Box. Verder zijn er op mijn auto nog een aantal accessoires gekomen, zoals de 17 inch Cross-velgen en een betere audio-installatie.

Uiterlijk en innerlijk
Het eerste wat natuurlijk opvalt aan de Cactus is het uiterlijk, met z’n Airbumps als meest in het oog springende detail. Nou ja, detail. Ze zijn flink aanwezig en dat moet je maar net mooi vinden. Ondanks dat het op papier helemaal niet zo’n grote auto is (een Golf is groter), heeft ie een flink voorkomen. Dit zal onder andere te maken hebben met de vrij grove designelementen. Ik vind de Airbumps, samen met alle andere details zoals bijvoorbeeld de dakrails een mooi en stoer geheel vormen. Het is geen klassieke schoonheid, maar het ontwerp klopt op een of andere manier. Waar het voor de meeste mensen bij het uiterlijk van de Cactus zal bij blijven, spreekt het interieur mij zo mogelijk nog meer aan. Het sluit wat mij betreft erg goed aan bij het exterieur en is mooi qua opzet. Dit uit zich het meest door de twee displays, het tweekleurige en compacte dashboard, de riante stoelen en het grote panoramadak. Het geheel past erg goed bij elkaar en zorgt voor een prettige ‘werkruimte’.

Onderweg
Waar mijn vorige leaseauto’s, een Citroën DS3 en Volvo V40, voornamelijk sportief waren afgestemd, wist ik dat de Cactus van een andere orde zou zijn. Tijdens een proefrit merkte ik al dat de auto vrij comfortabel is afgestemd en dat drempels door de meer dan gemiddelde bodemspeling makkelijk genomen kunnen worden. Qua veergedrag doet-ie zelfs een beetje denken aan de BX die ik ook nog heb. Geen eerlijke vergelijking natuurlijk, maar ik vind het goed om te zien dat er nu een alternatief te koop is voor de brede keur aan stug geveerde auto’s. Niet zo zeer omdat ik een sportief afgeveerde auto niet fijn vind rijden, eerder omdat er nu weer meer te kiezen valt.

wordt vervolgd

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 06 oktober 2014 08:15 PM
  [ # 591 ]

vervolg

Wat absoluut bijdraagt aan het comfortabele rijden zijn de geweldige stoelen. Zoals eerder gezegd, zijn ze riant qua formaat. Bovendien zijn ze op het zachte af, het doet mij echt weer denken aan de GTi-kuipstoelen in mijn vorige BX. Inmiddels heb ik een aantal langere ritten gemaakt en tot nu toe ben ik elke keer uitgerust uitgestapt. Iets wat mij niet verbaast, als ik kijk naar de zojuist genoemde punten.

In mijn geval is de Cactus uitgerust met de 1.6 eHDi dieselmotor met 100 PK en circa 250 Nm aan koppel. Dat is voldoende om de 1040 kg in beweging te krijgen en te houden. Zeker als de motor iets meer toeren maakt, is-ie lekker bij de les. Hoeveel dat er precies zijn weet ik echter niet, de Cactus ontbeert een toerenteller… Wat mij minder aanspreekt, zijn de lange schakelwegen van de 5-versnellingsbak (de Up die ik hiervoor reed schakelde strakker!) en de lange bakverhoudingen. 50 Rijden in z’n 4 is niet fijn, dat moet minimaal 55 zijn. Een ook 80 rijden in zijn 5 is kantje boord, 85 is lekkerder. Blijkbaar een concessie die gedaan moest worden om de uitstoot laag te houden.

Tot slot
Ik kan wel zeggen dat ik blij ben met de introductie van de Cactus, al was het alleen maar vanwege de nieuwe opzet van de C-lijn. Dat ik zelf dan ook nog eens in de gelukkige omstandigheid ben ik dat er dagelijks in kan rijden, vind ik natuurlijk helemaal geweldig. Duizend kilometer zijn veel te weinig om een eindoordeel te vellen over een auto. Dat is dan ook gelukkig niet nodig. De komende 4 jaar heb ik alle tijd om de auto op alle mogelijke manier te testen en dat ga ik dan ook met veel plezier doen. Het begin is alvast goed, en je weet wat ze daarover zeggen.

tekst en foto’s: Poekoek

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 06 oktober 2014 10:24 PM
  [ # 592 ]

Herkenbaar stukje, leuk very good

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 06 oktober 2014 11:47 PM
  [ # 593 ]

Goed stukje Wouter!

Profiel  
 
Sympathique
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 29-10-2004

- DS 3 1.6 vti so chic
Gepost: 07 oktober 2014 10:54 AM
  [ # 594 ]

Hm ik heb net bericht van de dealer gehad ivm de levertijd en die is uitgesteld. Eerst was de planning 31/10 en nu wordt het eind november/begin december. Best wel balen maarja het is “maar” een maandje.. Smile
Overigens is de auto al eind juni besteld.

C4 Cactus (januari 2015 - ...)
DS3 (augustus 2010 - januari 2015)
C4 Coupe (april 2007 - augustus 2010)

Was aanwezig op de DS meeting van 15 september 2012.

Profiel  
 
Rene E
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 30-08-2011

- DS 7 opera
Gepost: 07 oktober 2014 12:20 PM
  [ # 595 ]

Ja inderdaad, mooi verhaal en duidelijke foto,s van Poekoek, benieuwd of we van de benzine uitvoering ook zo,n positief verhaal krijgen.
De leverijd van mijn Cactus is ook uitgesteld naar week 46 i.p.v. eind okt. Heb hem besteld 7 juli.
En hoe de ervaringen zijn met de DAB+ radio.

Profiel  
 
konajra
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 126
Geregistreerd: 25-08-2014

Gepost: 07 oktober 2014 04:10 PM
  [ # 596 ]

Erg leuk geschreven recensie. Als ik jullie verhalen zo hoor over de levertijden dan word ik daar niet vrolijk van.
Ik ga er dus maar vanuit dat mijn Cactus ergens in januari geleverd wordt. Dit omdat ik de mijne besteld heb op 20 augustus.

Welke motorisering hebben jullie gekozen? misschien dat daar een vertraging in zit. wij gaan een e-vti82 rijden.

Profiel  
 
Sympathique
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 29-10-2004

- DS 3 1.6 vti so chic
Gepost: 07 oktober 2014 05:21 PM
  [ # 597 ]

Ik heb voor een 110 pk benzine gekozen. Die zouden überhaupt al niet gelijk geleverd worden.
Maar de leuke recensie hier maakt het wachten niet makkelijker Wink

C4 Cactus (januari 2015 - ...)
DS3 (augustus 2010 - januari 2015)
C4 Coupe (april 2007 - augustus 2010)

Was aanwezig op de DS meeting van 15 september 2012.

Profiel  
 
chummy dj
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 23-08-2011

Gepost: 07 oktober 2014 06:08 PM
  [ # 598 ]

Prachtige auto !!!!!

Profiel  
 
PPL
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 130
Geregistreerd: 30-06-2011

- C3 Aircross Shine 1.2 PureTech 130-PK S&S
Gepost: 07 oktober 2014 06:34 PM
  [ # 599 ]
Konajra schreef:

Welke motorisering hebben jullie gekozen? misschien dat daar een vertraging in zit. wij gaan een e-vti82 rijden.

Ik rijd in een e-vti 82.
Is een launch edition, dus weet niet of je dat mag meetellen voor het inschatten van de levertermijn.

Ipsa Scientia Potestas Est

Profiel  
 
Rene E
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 30-08-2011

- DS 7 opera
Gepost: 07 oktober 2014 07:02 PM
  [ # 600 ]

En ik de e-vti 82 ETG SHINE kleur Blanc Banquise, DAB+, 17"Cross velgen, Panoramisch glazendak en Habana club interieur.
Volgens de dealer komt hij week 46 binnen (7 juli besteld)  KAN NIET WACHTEN….
Trekhaak en langsdragers komen later wel.
gr Rene

Profiel  
 
 
40 van de 110
« Eerste  < Vorige 38 39 40 41 42 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook