39 van de 110
« Eerste  < Vorige 37 38 39 40 41 Volgende >  Laatste »
   
Citroën C4 Cactus, alle nieuwtjes
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 02 oktober 2014 11:32 PM
  [ # 571 ]

Voor de liefhebbers, dit zijn de lampjes die ik gemonteerd heb in mijn Cactus :

In de verpakking zitten nu de standaard lampjes, laat je daardoor niet van de wijs brengen.

Druppeltje op het panorama dak kwamen mij over als ‘schattig’, terwijl ik echt geen liefhebber van regen ben.
Ik zal eens kijken of ik daar foto’s van kan maken, wat mij brengt op mijn volgende ‘probleem’.
Waar laat ik mijn telefoon?
Ik zag dat er inmiddels wel Brodit clips zijn voor de C4C, maar mijn Note3 gaat echt niet passen onder het touchscreen.
Waar dat ding te hangen?
Ik kan hem natuurlijk gewoon wegleggen, maar dan kan ik geen mails, whatsapp, ingress etc. meer zien bij het rijden angel

Ik vind het aflegplekje onder de luchtroosters ideaal. Later we eerlijk wezen, tijdens het autorijden zou je geen mails/berichtjes/spellen etc. moeten checken. Ik doe het sporadisch wel eens, dat geef ik eerlijk toe, en dan voldoet dat aflegplekje perfect. Ik merkte in mijn vorige auto dat als mijn telefoon in de Brodit-houder zat, ik er ook veel eerder mee ging pielen. Die houder laat ik nu dus maar fijn weg (terwijl ik de Brodit-houder nog ongebruikt heb liggen).

Bovendien kan ik de belangrijkste functie van mijn smartphone die er onderweg is (Spotify) grotendeels via het touchscreen bedienen Smile In combinatie met de geluidskwaliteit van de streaming audio ben ik daar erg content mee.

Profiel  
 
Jeroen210
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 23
Geregistreerd: 26-08-2014

Gepost: 03 oktober 2014 07:13 AM
  [ # 572 ]
RensKorevaar schreef:
Jeroen210 schreef:

Wie het weet mag het zeggen…

Dat supply chain management in de automobielindustrie in het algemeen al geen eenvoudige opgave is, weten we toch allemaal? De opstart van een geheel nieuw model is nog moeilijker.

Tuurlijk, helemaal mee eens, maar zit dan niet te goochelen met verschillende leveringsdata…het opstarten van een nieuw model is toch niet nieuw voor Citroen ?

C4 Cactus Hello Yellow VTI 82

Profiel  
 
PPL
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 130
Geregistreerd: 30-06-2011

- C3 Aircross Shine 1.2 PureTech 130-PK S&S
Gepost: 03 oktober 2014 08:45 AM
  [ # 573 ]
Poekoek schreef:

Ik vind het aflegplekje onder de luchtroosters ideaal.

Dat is waar, daar ligt hij nu ook prima.

Later we eerlijk wezen, tijdens het autorijden zou je geen mails/berichtjes/spellen etc. moeten checken.

Uiteraard heb jij gelijk, zou het niet horen/mogen/moeten doen.
De bel functies zijn ook allemaal vanaf het touchscren benaderbaan dus waarom zou ik het via de telefoon doen?
Ik moet echter toegeven dat ik het in de file wel eens makkelijk vind alvast binnengekomen mails te lezen…
Was benieuwd of mensen hier al oplossingen hadden bedacht.
Voorlopig ligt hij prima onder de luchtroosters.

Bovendien kan ik de belangrijkste functie van mijn smartphone die er onderweg is (Spotify) grotendeels via het touchscreen bedienen Smile In combinatie met de geluidskwaliteit van de streaming audio ben ik daar erg content mee.

Moet ik nog even mee gaan spelen.
Ik neem aan kwestie van Spotify aan en dan bluetooth als audiobron selecteren!
Al tijden niet meer gebruikt dat Spotify, maar weer eens uit Google Play halen Smile
Goed dat je mij er aan helpt herinneren.

Iets anders…de navigatie.
1. Het lukt mij niet om de stem op Nederlands te zetten terwijl ik de rest van het touchscreen in het Engels heb staan. (vreemde tic van mij, maar ik erger mij nu eenmaal aan kromme vertalingen en soms snap ik zo’n menu het in het Nederlands gewoon niet. Zelfde overigens op mijn computer, telefoon, televisie etc.
2. In de navigatie lukt het mij niet de waarschuwingszones aan te zetten. Het enige dat ik kan in en uitschakelen is het afbeelden van de maximumsnelheid in de navigatiemodule. Heb ik overigens al weer uitgezet want op de Ringweg West van Amsterdam mag je toch echt geen 100 km/u. Misschien heeft het te maken met het importeren van POI’s (ben ik nog steeds mee aan het pielen…)

Ipsa Scientia Potestas Est

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 03 oktober 2014 09:06 AM
  [ # 574 ]

Ik ga hier verder niet de moraalridder uithangen hoor, je kunt zelf ongetwijfeld goed genoeg bepalen wanneer iets wel en niet kan Smile Met af en toe checken bedoeld ik zelf ook in een stilstaande file, voor een stoplicht o.i.d.. Voor die situaties voldoet voor mij het aflegbakje.

Voor Spotify selecteer ik inderdaad Bluetooth als Audiobron. In het Muziek-menu zie je dan (na een paar seconden vertraging) welk nummer er speelt vanuit Spotify. Met de knoppen voor- en achteruit kun je dan een volgend of vorig nummer selecteren. Een andere afspeellijst selecteren via het scherm van de Cactus is mij nog niet gelukt, ik vraag mij ook af of ik dit kan.

M.b.t. punt 2: dit is mij ook nog niet gelukt. Ik zou er als ik jou was even het boekje op na lezen.

Zelf moet ik nog bezig met het parkeersysteem. Niet dat ik verwacht dat ik ‘m echt ga gebruiken, maar ik zou toch wel erg graag weten hoe ie werkt en het is me tot nu toe niet gelukt om ‘m te gebruiken (na het meten gebeurt er niks).

Profiel  
 
ATimmer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 18-09-2014

Gepost: 03 oktober 2014 05:58 PM
  [ # 575 ]
Poekoek schreef:

Mooie configuratie, ATimmer! Ik ben erg benieuwd hoe dat er in het echt uit ziet.

Zo heb ik hem bij de dealer zien staan. Deze is op een paar punten iets anders dan diegene die ik besteld heb:

- De dakdragers zijn bij mij zwart
- Ook de spiegelkappen zijn zwart en de streep met de naam Cactus ook
- Ik heb niet deze velgen, maar gewoon de standaard velgen met wieldoppen.

Afbeelding Bijlagen
Cactus Olive Brown Airbump Dune.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
konajra
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 126
Geregistreerd: 25-08-2014

Gepost: 03 oktober 2014 10:42 PM
  [ # 576 ]

Er is nog iets dat meop valt na het bekijken van diverse youtube testdrive filmpjes. In sommige daarvan zie je dat de LED dagrijverlichting uitstaat wanneer de dimlichten branden. Zoals in het fimlpje van Topgear op Iceland.

http://www.youtube.com/watch?v=wcd24b2SghE op 1:51 en op 2:39 is dat duidelijk te zien.

In een ander filmpje viel het mij op dat de dagrijverlichting aan en uit ging, tijdens het rijden. Niet alleen dat maar ook ging eerst links uit en dan rechts, en vervolgens ging ook eerst links weer aan en dan rechts.

Dat zelfde viel mij laatst op de snelweg ook al op. Er reed een nieuw model (2013) laguna waarvan de dagrijverlichting continu aan en uit ging. Erg vervelend als dat achter je rijdt. Ik had steeds het idee dat er naar me geseind werd.

Dat van de dagrijverlichting is voor de eigenaren van de cactus natuurlijk niet te checken aan gezien je er zelf in zit op het moment dat je het zou willen checken. Ik zal eens kijken of ik het filmpje met de knipperende dagrijverlichting nog kan terug vinden.

Profiel  
 
albveld
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 16-07-2014

Gepost: 03 oktober 2014 10:42 PM
  [ # 577 ]

@ATimmer: Leuk, weer een andere kleurencombinatie, gaaf!

Andere vraag tussendoor. Zou iemand met een benzine automaat (dus e-VTi 82 ETG) en een panoramadak het gewicht even willen opzoeken? Het gewicht voor de wegenbelasting, dus de massa leeg voertuig. Ik lees verschillende waarden op internet, 945kg en 965kg, ben gewoon benieuwd waar ze nu daadwerkelijk op geregistreerd worden. Dank!

Profiel  
 
PPL
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 130
Geregistreerd: 30-06-2011

- C3 Aircross Shine 1.2 PureTech 130-PK S&S
Gepost: 03 oktober 2014 10:51 PM
  [ # 578 ]
albveld schreef:

Andere vraag tussendoor. Zou iemand met een benzine automaat (dus e-VTi 82 ETG) en een panoramadak het gewicht even willen opzoeken? Het gewicht voor de wegenbelasting, dus de massa leeg voertuig. Ik lees verschillende waarden op internet, 945kg en 965kg, ben gewoon benieuwd waar ze nu daadwerkelijk op geregistreerd worden. Dank!

Volgens mijn kentekenpas:
Massa rijklaar: 1050 kg

Bij het RDW als ik mijn kenteken invoer staat daarnaast ook nog “massa ledig voertuig: 950 kg”.

Ipsa Scientia Potestas Est

Profiel  
 
Gerrie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 53
Geregistreerd: 22-11-2009

Gepost: 03 oktober 2014 10:55 PM
  [ # 579 ]
albveld schreef:

@ATimmer: Leuk, weer een andere kleurencombinatie, gaaf!

Andere vraag tussendoor. Zou iemand met een benzine automaat (dus e-VTi 82 ETG) en een panoramadak het gewicht even willen opzoeken? Het gewicht voor de wegenbelasting, dus de massa leeg voertuig. Ik lees verschillende waarden op internet, 945kg en 965kg, ben gewoon benieuwd waar ze nu daadwerkelijk op geregistreerd worden. Dank!

Die van mij zonder panoramadak staat op kenteken voor 950 kg, en ik heb ook een benzine automaat
Ga dan maar uit van 945 kg

C4 Cactus VTi 82 Feel ETG
Citroën C3 1.2 PureTech 82pk Feel NAVI, ECC, PDC, AIRBUMPS
Citroën C3 Aircross PureTech 82pk Feel | Navi | Airco

Profiel  
 
PPL
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 130
Geregistreerd: 30-06-2011

- C3 Aircross Shine 1.2 PureTech 130-PK S&S
Gepost: 03 oktober 2014 10:57 PM
  [ # 580 ]

Om 22:00 begint RTL Autovisie op RTL7
Maarten van Rossum rijdt de Cactus C4.

http://www.telegraaf.nl/autovisie/rtlautovisie/23157114/__Vanavond_in_RTL_Autovisie_aflevering_5__.html

Ipsa Scientia Potestas Est

Profiel  
 
albveld
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 16-07-2014

Gepost: 03 oktober 2014 11:05 PM
  [ # 581 ]

Super, bedankt voor de snelle reacties! Vreemd trouwens dat er op de kentekenpas een ander gewicht vermeld wordt. Is dat iets nieuws?

Profiel  
 
PPL
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 130
Geregistreerd: 30-06-2011

- C3 Aircross Shine 1.2 PureTech 130-PK S&S
Gepost: 03 oktober 2014 11:08 PM
  [ # 582 ]

Wel gek trouwens dat het RDW zowel met als zonder panoramadak blijkbaar hetzelfde gewicht roept.
Geen idee of ledig gewicht voorheen wel op de kentekenpas stond trouwens.
Ik had voor de C3 Picasso nog een papieren kenteken.

Ipsa Scientia Potestas Est

Profiel  
 
Gerrie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 53
Geregistreerd: 22-11-2009

Gepost: 03 oktober 2014 11:24 PM
  [ # 583 ]
albveld schreef:

Super, bedankt voor de snelle reacties! Vreemd trouwens dat er op de kentekenpas een ander gewicht vermeld wordt. Is dat iets nieuws?

De kentekenpas verwacht ik morgen, maar als ik mijn kenteken bekijk op RDW staat hij op 950 kg
Vanmorgen heb ik de Cactus pas opgehaald bij de dealer

C4 Cactus VTi 82 Feel ETG
Citroën C3 1.2 PureTech 82pk Feel NAVI, ECC, PDC, AIRBUMPS
Citroën C3 Aircross PureTech 82pk Feel | Navi | Airco

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 03 oktober 2014 11:29 PM
  [ # 584 ]
Konajra schreef:

Er is nog iets dat meop valt na het bekijken van diverse youtube testdrive filmpjes. In sommige daarvan zie je dat de LED dagrijverlichting uitstaat wanneer de dimlichten branden. Zoals in het fimlpje van Topgear op Iceland.

http://www.youtube.com/watch?v=wcd24b2SghE op 1:51 en op 2:39 is dat duidelijk te zien.

In een ander filmpje viel het mij op dat de dagrijverlichting aan en uit ging, tijdens het rijden. Niet alleen dat maar ook ging eerst links uit en dan rechts, en vervolgens ging ook eerst links weer aan en dan rechts.

Dat zelfde viel mij laatst op de snelweg ook al op. Er reed een nieuw model (2013) laguna waarvan de dagrijverlichting continu aan en uit ging. Erg vervelend als dat achter je rijdt. Ik had steeds het idee dat er naar me geseind werd.

Dat van de dagrijverlichting is voor de eigenaren van de cactus natuurlijk niet te checken aan gezien je er zelf in zit op het moment dat je het zou willen checken. Ik zal eens kijken of ik het filmpje met de knipperende dagrijverlichting nog kan terug vinden.

Dat van het knipperen is niet gek. LED gaat knipperen op film Wink

Profiel  
 
albveld
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 16-07-2014

Gepost: 03 oktober 2014 11:35 PM
  [ # 585 ]

Op video is dat inderdaad zo, maar bij een Laguna in de spiegel?

Profiel  
 
 
39 van de 110
« Eerste  < Vorige 37 38 39 40 41 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook