2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Aankoop DS5
rdeknegt
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 13-12-2014

- DS 5 Hybrid 4 Sport Chic
- C5 Aircross Shine
Gepost: 11 augustus 2015 11:45 AM
  [ # 16 ]

Ik heb het hier over een H5 idiot

C5 Aircross Shine 180 Pk en BMW Z4 Sdrive 28i 245 Pk.

Profiel  
 
Menno
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1743
Geregistreerd: 29-07-2003

- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Shine EAT6
- DS 3 1.2 So Chic EAT6
- 2CV AZ-A
Gepost: 11 augustus 2015 11:48 AM
  [ # 17 ]

H5, wa’s dat dan?
Hybrid4 (H4 dus…)

Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Blue Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien

Profiel  
 
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 11 augustus 2015 12:49 PM
  [ # 18 ]

Met het verhaal van de C5 poogde ik een gebruikerservaring van een Citroën te delen, i.p.v. de verjaardagverhaaltjes. Ik erger me er groen en geel aan. Ja, ome Kees had eens een Citroen, die roestte al in de folder en was altijd kapot. Ja, omdat hij te gierig was om naar een fatsoenlijke garage te gaan. Hij heeft een keer een tweede handsje gereden en daar is het hele verhaal op gebaseerd…  Het grappige vind ik wel dat juist die oudere Citroëns nog steeds rijden. Natuurlijk zijn er best Citroën modellen met zwakke punten, geloof ik allemaal meteen. Maar ik hoor die liever vanuit een liefhebber, die een fatsoenlijke poging doet om iets goed op te lossen. Dan mag die gene ook best vertellen wat er zo kut aan is. Hierin schijnt dit forum als een apenkont in de maneschijn.

Overigens is de C5 prima door de bochten te jakkeren (om toch nog over die C5 door te gaan, want dat ding was zo fijn). Een van de sterke punten van die wagen, rustig confortabel en snel, redelijk sportief, te rijden. De latere C5-3 heb ik eens in het wit gezien, met nieuwe DS5 deurgriepjes, toch best blits. Maar, de DS5 is van buiten en binnen toch een stuk moderner. Op het gebeid van comfort, vanwege de HP vering, wint de C5 het (als je tenminste geen wokkels onder de kar neemt). In de DS5 zit je wel minder onderuit.

Die versnellingsbak is echt een voorkeursdingetje, gewoon uitproberen. Klopt inderdaad dat de achteraandrijving even in grijpt tussen het schakelen, nifty is dat en draagt bij aan een soepele overgang. Met een handbak red je die souplesse niet.

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 11 augustus 2015 02:09 PM
  [ # 19 ]

Je hebt helemaal gelijk wat betreft die verjaardags verhaaltjes..

Dus heb je met een c5-3 gereden zowel de hp variant als de wokkel variant..

Want beide rijden subliem..

Maar als je voorkeur naar de ds5 gaat is prima…
Maar die is zeker niet bete dan de c5-3

En uiteindelijk is het de bedoeling dat mensen citroen gaan rijden.. Laughing  very good

Profiel  
 
macpro
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 81
Geregistreerd: 14-12-2012

- C5 Tourer 2.0 16v exclusive
- DS 5 Hybrid4 Business Executive
Gepost: 12 augustus 2015 07:13 PM
  [ # 20 ]

Doe mij maar de C5-3 in plaats van de DS5.
De kwaliteit daarvan is stukken beter en het is zeker meer premium dan de DS5.
Heb in vier jaar C5 nooit last van kraakjes of rammeltjes gehad.
Maar de DS5 kraakt alle kanten op.
Vooral in de winter.

“I tawt I taw a puddy tat!” Tweety             Spritmonitor verbruik plaatje

Profiel  
 
rdeknegt
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 13-12-2014

- DS 5 Hybrid 4 Sport Chic
- C5 Aircross Shine
Gepost: 12 augustus 2015 07:28 PM
  [ # 21 ]

Gelukkig heeft niet iedereen de zelfde smaak, anders werd het nog saaier op de weg

C5 Aircross Shine 180 Pk en BMW Z4 Sdrive 28i 245 Pk.

Profiel  
 
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 12 augustus 2015 08:11 PM
  [ # 22 ]

Kan het verschil in kraken niet bevestigen. In beide wagen geen noemenswaardige kraakjes gehoord. En ik ben er snel door geïrriteerd.

Ik heb de leeroptie genomen in de DS5, maar niet de duurste leeroptie. Misschien maakt dat uit.

Profiel  
 
macpro
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 81
Geregistreerd: 14-12-2012

- C5 Tourer 2.0 16v exclusive
- DS 5 Hybrid4 Business Executive
Gepost: 12 augustus 2015 10:23 PM
  [ # 23 ]

Ik heb ook het goedkope leer. Maar dat kraakt niet. Tenzij je de massage stand aan zet. Dan klinkt het alsof je maag de hele tijd knort.
In de winter krimpt de auto merkbaar zodat het kraken toeneemt.

Waar ik me gruwelijk aan erger is de memory stand van de stoelen. Die zit op de DS5 en die had ik ook op de C5.
Maar de C5 onthield ook nog de stand van de spiegels en de airco.

Omdat de DS5 een echte premium auto is en de C5 maar een gewoon karretje hebben ze dat dus weg bezuinigd op de DS5.
En omdat mijn vrouw en ik niet even lang zijn moeten we nu dus weer iedere keer de spiegels opnieuw instellen.

Had ik dat vooraf geweten, dan had ik de leer optie niet genomen.

“I tawt I taw a puddy tat!” Tweety             Spritmonitor verbruik plaatje

Profiel  
 
rdeknegt
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 13-12-2014

- DS 5 Hybrid 4 Sport Chic
- C5 Aircross Shine
Gepost: 13 augustus 2015 11:19 AM
  [ # 24 ]

Bij mij kraken de deurrubbers in de winter op slechte wegen (zat hier in D)
Insmeren met Vaseline stift helpt meestal een paar weken.

Ik erger me aan de geluiden die de achterbank maakt, verder kraakt er niets.

Met een volle bagageruimte of passagiers is alles rustig.

Heb alles al gecontroleerd, de beugels van de leuningen met ducktape omwikkeld, zodat alles vaster zit, maar af en toe blijft het rammelen.

Zijn ook dagen bij dat er niets rammelt.  Ook een bron van geluiden zijn de 2 bakjes in de dak console.
Heb hier ook al vilt in geplakt. Dit had al af fabriek moeten gebeuren ! idiot

Gruß Rob

C5 Aircross Shine 180 Pk en BMW Z4 Sdrive 28i 245 Pk.

Profiel  
 
DickW
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 02-01-2015

Gepost: 16 augustus 2015 06:32 PM
  [ # 25 ]

Probleemloze auto, bijna 3 jaar oud, 2 jaar in mijn bezit, 2e eigenaar. Tot voor kort dealer onderhouden, binnenkort bij de garage om de hoek die onderhoud mag doen.

Ik heb de 200PK benzine uitvoering handgeschakeld en staat op naam van de zaak. De kilometers zijn grotendeels prive maar dit terzijde.

Behalve een defecte camera geen noemenswaardige problemen gehad. Er staat nu bijna 75K op de teller. Onlangs nieuwe banden gemonteerd, Vredestein 19” bevallen prima al zou ik nooit meer een auto met 19” kiezen. Ziet er aan de buitenkant fraai uit maar comfort is (veel) minder.

Sublieme wegligging al vind de auto dwarsriggels minder. Vooral in bochten voel je de auto gewoon een paar cm verspringen maar dit zal wel een combinatie van factoren zijn.

Geen kraakjes en rammeltjes tot nu toe.

Minpunt blijf ik de kleine raampjes vinden, ik vind het daarom heerlijk als ik in de Peugeot 307 van mijn dochter rijdt, wat een voorruit en zicht !

O ja, op de sierlijst aan bestuurdersportier beneden laat de matte lak los ??? Nu is de lijst wel zilver/chroom en valt op doordat de andere nog mat chroom zijn, een nieuwe lijst kost € 165.00 maar ik vind het ‘t geld niet waard.

Profiel  
 
Rene Dubois
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 01-04-2015

- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Lineage
Gepost: 01 september 2015 11:38 AM
  [ # 26 ]

Koop gewoon wat je mooi vind en wat voor jou lekker rijdt. Mensen die een Citroen afraden blijf je altijd houden. Vaak weten ze niet eens wat en waarom ze dat zeggen.

Citroën BX 19 TRI (1989),
Citroën Xantia 1.8X (1993),
Citroën C6 2,7 HDiF (2006)
nu: Citroën DS5 1.6 e-HDI (2012)

Profiel  
 
macpro
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 81
Geregistreerd: 14-12-2012

- C5 Tourer 2.0 16v exclusive
- DS 5 Hybrid4 Business Executive
Gepost: 01 september 2015 06:17 PM
  [ # 27 ]

Wauw. In één reactie wordt het hele bestaansrecht van een forum om zeep geholpen.
Laten we vooral geen ervaringen meer delen met anderen zodat ze daar hun voordeel mee kunnen doen.

“I tawt I taw a puddy tat!” Tweety             Spritmonitor verbruik plaatje

Profiel  
 
caro-den
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 78
Geregistreerd: 30-08-2012

Gepost: 05 september 2015 04:46 PM
  [ # 28 ]

Ik heb ook last gehad van een krakende DS5. Het leek of de hele auto rammelde, aan de rechterzijde. Maar ik herkende dit van onze Ford Mondeo, aantal jaren geleden. Dat bleken toen de deurrubbers en het deurslot. Ik heb destijds een middeltje gekocht bij (ja, echt waar) de VW dealer. Het heet Krytox en het artikelnummer is G 052 172 A1. Google er maar eens op.

Dit spul heb ik nu op de deurrubbers van mijn DS5 gesmeerd (ook de ‘binnenkant’ van het rubber aan de bovenkant van de deur, dat rubber wat naar binnen klapt als je ‘m sluit) en op de beugel waar de deur in het slot valt (op de B-stijl en C-stijl gemonteerd). De auto is nu volledig stil. Op slecht wegdek hoor ik niets. Heeeeerlijk!

Heel veel moderne auto’s hebben hier last van. Er zijn meerdere rubbers gemonteerd om geluid buiten de auto te houden. Maar als die lagen rubber geven blijkbaar ook bijgeluiden. VW gebruikt dit voor de rubbers van het cabriodak van de EOS. Schijnt enorm te kraken!

Dat Krytox is niet goedkoop (47 euro) maar je doet er heel lang mee. Ik verwacht dat 2x per jaar insmeren voldoende is, net als bij onze Ford destijds. voor mij is het die 47 dubbel en dwars waard. Andere middeltjes helpen misschien ook wel maar ik heb bij de Ford veel geprobeerd maar alleen Krytox werkte direct en langdurig.

Naast diverse andere merken heb ik deze Citroën’s gehad (sinds eind jaren ‘80):

2x Dyane, GSA, CX, 2x 2CV6, 2x BX, ID19B, AX, 2x Visa, DS5 HDi.

Huidige voertuigen: C1 (2019), Ë-C4 Shine (2023), Ford Puma (2022), Yamaha Super Ténére (2013), Hymer B654 camper

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook