1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Aankoop DS5
TheOriginal
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 09-08-2015

Gepost: 10 augustus 2015 12:02 AM

Hey,

Ik wil binnenkort overgaan tot de aankoop van een tweedehands DS5.
Liefst niet te oud (2011 - 2012). Mijn voorkeur gaat uit naar een diesel. Ofwel de 1.6 of de 2.0.
Liefst zonder de hybride. Ik weet nog niet wat het beste is, met of zonder automaat.
Als ik me niet vergis is, is de handgeschakelde bak beter dan de automaat.

Nu is mijn vraag, hoe zit het met de betrouwbaarheid van de DS5?
Heeft hij last van elektrische of andere storingen?
Ik vind het het een prachtige wagen, enig in zijn soort.

Bedankt.

Profiel  
 
rdeknegt
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 13-12-2014

- DS 5 Hybrid 4 Sport Chic
- C5 Aircross Shine
Gepost: 10 augustus 2015 11:56 AM
  [ # 1 ]

Hi, heb zelf de hybrid, bouwjaar eind 2012, op kenteken maart 2013, gekocht November 2014 met 16 K km.
Tot nu toe alleen de achteruitrij Kamera onder garantie laten vervangen, is nu een nieuwer type en werkt beter dan de oude,

Verder geen problemen, behalve wat kraakjes wanneer het zeer warm is.

Rij zomer op 19”, winter op 18”, vering is stug Maar ben er aan gewend, wegligging is ok, zeker hier in de Eifel met alle bochten.
Afgelopen winter 0,0 problemen met de sneeuw dankzij de 4wd van de hybrid.
Zelfs op spiegelgladde bochtige wegen als op rails.

Kon ik niet zeggen van mijn ex Insignia, hiermee was met sneeuw (en winterbanden) niet te rijden.
Voorkant brak steeds uit.

Vwb betrouwbaarheid, Problemen dat was vroeger. er is veel veranderd , franse auto`s zijn zeker niet onbetrouwbaarder dan andere Fabrikaten.


Succes met de aankoop ballon


Gruß Rob

C5 Aircross Shine 180 Pk en BMW Z4 Sdrive 28i 245 Pk.

Profiel  
 
TheOriginal
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 09-08-2015

Gepost: 10 augustus 2015 12:38 PM
  [ # 2 ]

Bedankt voor jouw reactie.
Eigenlijk een geruststelling, als ik mensen zeg dat ik een citroen ga kopen, dan raden ze mij dat af.
Maar weten zij wel waarover ze praten? Er is inderdaad veel veranderd tegen vroeger en nu. Citroen is er duidelijk op vooruit gegaan.
Zeker met de DS lijn.

Profiel  
 
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 10 augustus 2015 03:40 PM
  [ # 3 ]

Ik rijd sinds en jaar op 2 een DS5, een hybride, want het is een lease wagen. De hybride heeft 200pk, tot de 130. Dan mag je ruim 40 pk inleveren. De hybride heeft ook voordelen, maar ik zou dat privé niet doen. Grootste nadeel is minder ruimte in de kofferbak en geen plek voor een reserveband. Ik zie de rekeningen niet, maar ik vraag wel altijd wat er aan de wagen gedaan is tijdens een beurt. Er is 1 keer iets aan de stuurinrichting vervangen, want hij trilde bij remmen op de snelweg. Dat was het enige puntje aan de kar.

Wat het afraden van Citroëns betreft:
Ik heb een C4, een C5 voor de DS5 gereden, beide nieuw. Ik vind het interieur van de DS5 net een slagje hoger dan de C5, maar de DS5 is ook een veel luxere uitvoering. De C4 had wat gebreken, slingerent stuur boven de 120 (in andere C4, vervangend vervoer, ook gemerkt), cruise control die wel eens uitviel, voor de rest starten en lopen. De C5 had een kleine storing in het begin, sensor onder garantie vervangen en voor de rest een probleemloze en vooral fijne wagen. Een Citroën heeft vooral de beurten nodig, dat zal met alle merken zo zijn. Ik spreek alleen uit gebruikers ervaring, ik vind het fijne wagens. Mijn algemene indruk met de Citroën is dat de rem zo goed is. De C4, C5 en de DS5 hebben allemaal goede remmen MET gevoel erin. Je voelt heel goed hoeveel je “over” hebt tijdens het remmen. Niet elk merk heeft dat zo lekker.

De DS5 voelt Duits aan kwa kwaliteit. Behalve de kofferbakklep, dat is een vreselijk blikken geluid vind ik. Kan gewoon niet op dit niveau.

Dat ding rijdt als een tierelier, gaat gemakkelijk door de bochten. Met ontzettend veel plezier rijdt ik in de wagen. Helaas is het geen hydropneumaat meer, dat mis ik wel, dat is een minpunt vind ik. Voor een stalen vering is het redelijk gedaan. De versnellingsbak die ik heb is een gerobotiseerde versnellingsbak. Dus een normale bak door de computer gestuurd. Rijdt prima, soms wat schokkering als je erop let, het is bij mijn model geen echte automaat. Ik vind het prima rijden, maar daar is wel kritiek op geweest. Dit is smaak, let erop.

Ik heb leren bekleding, geweldig is het. Dat vind ik de moeite waard.

Ik zou de C5 en de DS5 privé aandurven. Maar niet de hybride versie nemen, ook vanwege de extra electronica die kapot zou kunnen gaan. De hybride rijdt wel super lekker, dat wel.

Edit: In Frankrijk zie je ze niet zoveel. Ik heb veel nekbrekers onderweg gezien!

Profiel  
 
vtske
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1881
Geregistreerd: 03-02-2012

- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Gepost: 10 augustus 2015 05:00 PM
  [ # 4 ]
TheOriginal schreef:

Bedankt voor jouw reactie.
Eigenlijk een geruststelling, als ik mensen zeg dat ik een citroen ga kopen, dan raden ze mij dat af.
Maar weten zij wel waarover ze praten? Er is inderdaad veel veranderd tegen vroeger en nu. Citroen is er duidelijk op vooruit gegaan.
Zeker met de DS lijn.

Niet alleen de DS lijn, de rest van ‘t gamma mag er ook wezen.
Vroeger was vroeger en nu is nu en niet alleen voor Citroen.

September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.

Profiel  
 
TheOriginal
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 09-08-2015

Gepost: 11 augustus 2015 12:21 AM
  [ # 5 ]

Bedankt voor je gedetailleerde verslag gjvdh.

Eigenlijk was ik van plan om een C5 te kopen, liefst de exclusive versie wegens de luchtvering.
Maar toen ik de DS4 en de DS5 zag, is de C5 voor mij in het vergeethoekje geraakt.
De C5 loopt al een tijdje mee, en ook al ziet hij er nog goed uit voor zijn leeftijd, ik ben toch bang dat hij met 3 a 4 jaar wat gedateerd gaat uitzien. De DS5 heeft dat probleem nog niet. Normaal gezien als je een auto koopt, dan doe je beroep op je gezond verstand, maar in mijn geval laat ik mijn hart spreken als ik een DS5 wil kopen. Zonder respectloos te zijn omdat ik geen beroep doe op mijn verstand. Ik wil zeker niet neerbuigend zijn tegenover het merk. Zoals iedereen weet heeft Citroen grote sprongen vooruit gemaakt wat betreft betrouwbaarheid. Mijn vorige auto’s waren Mercedessen, en neen, Duits zijn betekent niet altijd beter. Momenteel heb ik een Duitse wagen van een ander merk, maar als plots de motor bijna over de weg schuurt omdat een bout waarmee de motor bevestigd was afgebroken was, dan fronsen mijn wenkbrauwen toch.
Trouwens ik denk dat het verschil tussen mijn huidige wagen en de DS5 niet groter kan, en dit in alle opzichten. Mijn huidige wagen is een ‘Beetle’


Vtske, volkomen gelijk, bedankt om mij te corrigeren.

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 11 augustus 2015 08:43 AM
  [ # 6 ]

Heb je al met beide gereden?

Een c5-3 en een ds5?

Profiel  
 
TheOriginal
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 09-08-2015

Gepost: 11 augustus 2015 10:15 AM
  [ # 7 ]

Neen nog niet, maar dat ga ik binnenkort zeker doen.
Waarschijnlijk rijd de C5 iets comfortabeler als de DS5 die iets harder afgesteld is, maar dat stoort me niet echt.
Het nodigt uit om iets sportiever te rijden.

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 11 augustus 2015 10:40 AM
  [ # 8 ]

Nou de c5 heeft een heel ander onder stel en is eigenlijk meer premium dan de marketing van citroen ons laat geloven..
De ds5 is eigenlijk zwaar overprized tov een C5..

Maar goed het oog wil ook wat.. very good

Profiel  
 
Menno
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1743
Geregistreerd: 29-07-2003

- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Shine EAT6
- DS 3 1.2 So Chic EAT6
- 2CV AZ-A
Gepost: 11 augustus 2015 11:13 AM
  [ # 9 ]

Yep, een C5-3 heeft een C6 onderstel, daar kan een DS5 niet bepaald aan tippen ...

Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Blue Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien

Profiel  
 
TheOriginal
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 09-08-2015

Gepost: 11 augustus 2015 11:22 AM
  [ # 10 ]

Inderdaad ronama, het oog wilt ook wat.
Als je hier in Belgie of elders een stok in de lucht gooit, dan komt hij waarschijnlijk neer op het dat van een vw, audi, bmw of Mercedes.
Niet dat deze auto’s slecht zijn, maar iedereen heeft er bijna eentje.
Elke eigenaar van een DS weet dat als hij aan het rijden is, dat hij nagekeken wordt.
Nu ja, je koopt niet alleen een auto omdat hij er alleen goed uit ziet, hij moet ook comfortabel zijn, en goed rijden.
En ook al heb ik nog niet met een DS5 gereden, deze auto heeft alle 3 eigenschappen.

Wat betreft die automatische versnellingsbak, is die inderdaad af te raden, of valt hij best mee?
Ik denk rijden met een automatische versnellingsbak het comfort nog hoger ligt.

Bedankt.

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 11 augustus 2015 11:23 AM
  [ # 11 ]

Ik weet er alles van wat men in belgie rijdt..
Als citroenrijder…....

Hahahahaha

Profiel  
 
Menno
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1743
Geregistreerd: 29-07-2003

- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Shine EAT6
- DS 3 1.2 So Chic EAT6
- 2CV AZ-A
Gepost: 11 augustus 2015 11:26 AM
  [ # 12 ]

Een vol automaat is helemaal niets mis mee ! Sterker nog ik zou die prefereren ....

Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Blue Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien

Profiel  
 
TheOriginal
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 09-08-2015

Gepost: 11 augustus 2015 11:27 AM
  [ # 13 ]

Thx !

Profiel  
 
rdeknegt
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 13-12-2014

- DS 5 Hybrid 4 Sport Chic
- C5 Aircross Shine
Gepost: 11 augustus 2015 11:32 AM
  [ # 14 ]

Kweet niet hoe de automaat in een normale DS5 schakelt, Maar in de Hybrid werkt het prima, daar de electromotor tijdens het schakelen meehelpt.

Je voelt de schakelovergangen, Maar zijn niet storend. Reed laatst met mijn buurman mee, die een oudere Audi 6 heeft, deze schakelt exact met het zelfde gevoel.


Maak maar een proefrit, dan kun het zelf bepalen.

Hier in D is een 2. hands Hybrid nog geen 1000 Euro duurder dan een normale met automaat.

En aangezien de 4WD in de winter hier in de Eifel erg belangrijk is, een pluspunt.

Verder schakelt de AWD in de bochten en met nat weer regelmatig in, dus komt de wegligging ten goede.

Tevens is het een genot geruisloos te rijden. Op een weg berg af met enkele kleine steigingen rijd ik 7 km electrisch en is aan het eind de accu nog 75% geladen, doordat deze steeds tussentijds opgeladen wordt.

Tevens hoef je bijne nooit te remmen daar er op de electromotor afgeremd wordt.

Gruß Rob

C5 Aircross Shine 180 Pk en BMW Z4 Sdrive 28i 245 Pk.

Profiel  
 
Menno
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1743
Geregistreerd: 29-07-2003

- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Shine EAT6
- DS 3 1.2 So Chic EAT6
- 2CV AZ-A
Gepost: 11 augustus 2015 11:37 AM
  [ # 15 ]

Een H4 heeft een ESG bak geen vol automaat, blijf dat behelpen vinden .... zeker in de “auto” stand zal dat nooit mijn vriend worden Laughing
Als je voor een volautomaat kan kiezen zou ik het wel weten !

Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Blue Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook