1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Dennis zijn xsara hdi 110 Exclusive >>> VERKOCHT !!!
citrozxdennis
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 250
Geregistreerd: 07-01-2008

- Xsara HDI 110 Exclusive
Gepost: 07 augustus 2009 03:19 PM

Zo, nu dan eindelijk mijn eigen topic!
Het was alweer enige tijd geleden dat ik op het forum dit topic las:
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=181730&postdays=0&postorder=asc&start=0
Ik dacht, dit is wel wat voor mij! Wil ik ook! Ik heb eerst even moeten sparen en ging ondertussen ook in FR wonen. Mijn zx was echt aan vervanging toe en ik hield al geruime tijd het internet in de gaten en er was redelijk wat aanbod. Ben in april dit jaar twee xsara´s gaan bekijken, maar die vielen toch erg tegen. Ze waren allebei van 2001, eentje had er een flinke deuk en een koppeling die er bijna uit lag. De ander had weinig kilometers, maar had geen vermogen en ze vroegen er gewoon teveel voor. Deze had trouwens wel het originele navigatie systeem!
Toen kwam ik er eentje tegen bij een bedrijf die eigenlijk perfect was. Hij was van 2005 (!) had 130.000 km gelopen en reed super. Hij schakelde ook echt perfect en voelde gewoon nog erg nieuw. Maar ik wilde geen aanbetaling doen, omdat ik de schoonfamilie zou gaan bezoeken voor 2 weken en ik nog niet zeker wist of ik het restbedrag wel had wanneer ik terug zou komen. Ik had al wel wat van de prijs afgekregen, maar had het geld nog niet helemaal.
Een paar dagen nadat ik terug kwam van vakantie, had ik in principe het geld rond. Dus heb de garage gebeld, wat denk je; verkocht!
Ik baalde dus en had mijzelf voorgenomen om gewoon wat meer geduld te hebben en gewoon te wachten tot ik de juiste zou vinden. Ik wilde perse een xsara hdi exclusive type 3 met 110 pk.
Ik had de moed een beetje opgegeven al, omdat er niets interessants meer te koop was. Diegene die er waren waren allemaal overprijsd. Totdat er in mei een advertentie geplaatst werd zonder foto en met geen enkele beschrijving. Ik dacht: dat zal wel niets zijn, maar laat ik toch maar even bellen. De man vertelde dat het dus een xsara hdi 110 pk was van juli 2003, het was een exclusive en ik was blij! Meteen een afspraak gemaakt om hem te komen bekijken de volgende dag, ik was de eerste. Na wat verwarring over de afgesproken lokatie, zag ik hem staan! Liefde op het eerste gezicht!
Proefrit gemaakt, hij reed goed alleen schakelde een beetje stroef. Hij had 151.000 km gelopen, zag er erg goed uit behalve een schaafplekje op de voorbumper.
Besloten om hem te kopen en ik wilde deze gewoon niet kwijtraken, dus heb meteen afgesproken dat hij hem voor mij zou reserveren en dat ik hem aan het einde van de dag zou op halen.
Na een lange rit gedeeltelijk door de bergen, omdat er een weg was afgesloten aan het einde van de middag had ik hem eindelijk thuis staan!

Hier zijn de foto´s:





Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7697
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 07 augustus 2009 03:23 PM
  [ # 1 ]

Ben ik eindelijk niet meer de enige met zo’n fantastisch hok Cool

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Flapdrol
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 423
Geregistreerd: 03-10-2004

- Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16v Ambiance
Gepost: 07 augustus 2009 04:15 PM
  [ # 2 ]

Hey, gefeliciteerd met je mooie Xsara Exclamation

Ik vind het een erg leuk kleurtje!  points

Profiel  
 
citrozxdennis
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 250
Geregistreerd: 07-01-2008

- Xsara HDI 110 Exclusive
Gepost: 07 augustus 2009 04:16 PM
  [ # 3 ]
DigiDaan schreef:

Ben ik eindelijk niet meer de enige met zo’n fantastisch hok Cool

Dat zie je goed!

Ik heb de auto na aanschaf een grondige inspectie gegeven en er zijn een aantal dingen die ik inmiddels al vervangen heb:
- Distributieriem + waterpomp + geleiderollen/spanrol
- Remblokken achter
- Luchtfilter vervangen
Oude was erg vies en het verkeerde type.

- Versnellingsbakolie vervangen
- Sckakelmechanisme gesmeerd
- Grill beter vastgezet om verlies te voorkomen
- Scheur in onderplaat gerepareerd en beter vatgezet met nieuwe klemmetjes
- Wielbouten allemaal vervangen
Er zaten het verkeerde type in, voor stalen velgen i.p.v. voor lichtmetalen velgen.


- Mijn radio met bluetooth ingebouwd en oude Nokia carkit verwijderd. Wat een puinhoop die bedrading!


Sommige draden waren beschadigd doordat een of andere fransman scotchblokjes had gebruikt. Maar dat is nu allemaal gerepareerd. Ik kwam erachter dat ik alleen maar een ontbrekende zekering hoefde te plaatsen om een geschakelde plus te krijgen voor de radio zonder dat de BSI overstuur raakt. De draad zat namelijk al in het ISO blokje achter de radio. Heb ook een usb lader uit elkaar gehaald en het binnenwerk in een oud kastje gebouwd. Deze voed mijn 120 gb harddisk die in mijn dashboardkastje ligt want deze trok teveel stroom voor mijn radio.



Het kastje is niet mooi, maar het werkt!

De auto is dealer onderhouden, maar ik was toch verbaasd dat er een aantal dingen aan mankeerden zoals verkeerde wielbouten en een verkeerd luchtfilter.
Ik kwam er eigenlijk na aanschaf pas achter dat het draagarm lager rechtsachter defect is. Er stond wel een aantekening op het papier van de Controle Technique, maar dit zei: minimale speling. De speling is dus een centimeter! Shocked
Ik hoop dat de achteras nog goed is, ik ga binnenkort naar de Citroendealer om er een nieuw lager in te laten zetten. Kost ongeveer 400,- euro voor alleen die kant. Als dat niet meer kan dan moet er dus een andere achteras onder. Heb er een gevonden voor 450,- euro met 3 maanden garantie, maar heb liever mijn eigen as gerepareerd. Wat zijn jullie ideeen hierover jongens? Ook moet ik die dan ergens ophalen wat een paar uur rijden is en ik moet daarvoor een bestelauto huren.

De dingen die verder nog gedaan moeten worden in de toekomst :
- Mattenset
- 2 nieuwe banden
- Remvloeistof verversen
- Brandstoffilter vervangen (Zelf geprobeerd, maar met geen mogelijkheid los te krijgen, ik denk dat het nog nooit vervangen is)
- Koppeling begint te verslijten, maar kan nog wachten
Het zijn best wat reparaties, maar de prijs van de auto was er ook naar. Normaal doe ik alles zelf, maar bepaalde dingen besteed ik bij deze auto liever uit zoals een distributieriem en het achteras lager.

Maar dan nog even over het rijden; Fantastisch! Wat een koppel! Echt een flink verschil met mijn zx die ik hiervoor had. (hij staat nog op de oprit trouwens) Het rijd gewoon zo soepel en lekker. Het gemiddelde verbruik van 1 op 19 valt ook niet tegen.

Ik denk dat ik nu wel zo´n beetje alles heb verteld wat ik kwijt wilde en anders vul ik het nog wel aan! Nou jongens, kom maar op met de reakties Laughing

Groet, Dennis

Profiel  
 
citrozxdennis
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 250
Geregistreerd: 07-01-2008

- Xsara HDI 110 Exclusive
Gepost: 07 augustus 2009 04:17 PM
  [ # 4 ]
Flapdrol schreef:

Hey, gefeliciteerd met je mooie Xsara Exclamation

Ik vind het een erg leuk kleurtje!  points

Merci, merci….

Ik vind deze kleuren een van de mooiste kleuren die er zijn voor deze auto !
Zwart en donkergrijs staan ook erg goed.

Profiel  
 
r1Ch
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1146
Geregistreerd: 16-09-2007

Gepost: 07 augustus 2009 04:36 PM
  [ # 5 ]
citrozxdennis schreef:
DigiDaan schreef:

Ben ik eindelijk niet meer de enige met zo’n fantastisch hok Cool

Dat zie je goed!

Heb net trouwens weer het een en ander gewijzigd in de tekst, het is nu af!

Heb nog een vraag; Hoe kan ik ervoor zorgen dat de foto´s zichtbaar zijn in de tekst? (heb een album op mijnalbum.nl)

Hey, mooie wagen hoor! Gefeliciteerd ermee!

Wat betreft de afbeeldingen, ik gebruik ook Mijnalbum. Je ziet hierboven een aantal icoontjes, zoals: B, i, U enz enz. Dan zie je ook Img, klik hierop, plak de link van de foto erneer en druk nogmaals op Img. Dan moet je een plaatje te zien krijgen, en wij ook natuurlijk Wink

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7697
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 07 augustus 2009 04:47 PM
  [ # 6 ]

Heb je tags om de fotoadressen heen gezet? Er zijn bepaalde fotosites die geblokkeerd worden omdat het forum daar traag van wordt. Foto’s vanuit flickr bijvoorbeeld kunnen wel direct weergegeven worden.

Om het brandstoffilter te vervangen moet die ring losgedraaid worden van het vat. De ring wordt nog wel eens met een platte schroevendraaier en hamer vast getikt en dat lijkt mij dan ook de beste methode om ‘m nu weer los te krijgen. Het mijne zat ook aardig vast destijds.

Dieselfilter vervang ik overigens elke 40k, niet om de 60k zoals het boekje voorschrijft.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
r1Ch
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1146
Geregistreerd: 16-09-2007

Gepost: 07 augustus 2009 05:03 PM
  [ # 7 ]

Ze zijn te groot! Pak een maatje kleiner van de website voordat een van de moderators je plaatjes verwijderen!  Wink

Profiel  
 
citrozxdennis
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 250
Geregistreerd: 07-01-2008

- Xsara HDI 110 Exclusive
Gepost: 07 augustus 2009 05:11 PM
  [ # 8 ]
r1Ch schreef:

Ze zijn te groot! Pak een maatje kleiner van de website voordat een van de moderators je plaatjes verwijderen!  Wink

Het is gelukt met de foto´s!
Heb ze 1/3 kleiner gemaakt! Is het formaat zo goed?

Profiel  
 
citrozxdennis
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 250
Geregistreerd: 07-01-2008

- Xsara HDI 110 Exclusive
Gepost: 07 augustus 2009 05:21 PM
  [ # 9 ]
DigiDaan schreef:

Heb je tags om de fotoadressen heen gezet? Er zijn bepaalde fotosites die geblokkeerd worden omdat het forum daar traag van wordt. Foto’s vanuit flickr bijvoorbeeld kunnen wel direct weergegeven worden.

Om het brandstoffilter te vervangen moet die ring losgedraaid worden van het vat. De ring wordt nog wel eens met een platte schroevendraaier en hamer vast getikt en dat lijkt mij dan ook de beste methode om ‘m nu weer los te krijgen. Het mijne zat ook aardig vast destijds.

Dieselfilter vervang ik overigens elke 40k, niet om de 60k zoals het boekje voorschrijft.

Ik durf die ring echt niet los te tikken met een schroevendraaier en hamer, het is plastic! Je zal zien dat het net bij mij breekt. Heb het ook geprobeerd met een oliefilterketting, deze was echter te klein. Heb ook een soort driepoot gezien om oliefilters los te draaien, maar ik denk dat deze ook zal doorslippen.
Het zit echt belachelijk vast! Ik laat het wel door de Citroen dealer doen. Ga het wel even markeren, zodat ik zeker weet dat ze het niet ´vergeten´.

Profiel  
 
r1Ch
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1146
Geregistreerd: 16-09-2007

Gepost: 07 augustus 2009 05:37 PM
  [ # 10 ]
citrozxdennis schreef:
r1Ch schreef:

Ze zijn te groot! Pak een maatje kleiner van de website voordat een van de moderators je plaatjes verwijderen!  Wink

Het is gelukt met de foto´s!
Heb ze 1/3 kleiner gemaakt! Is het formaat zo goed?

Naar mijn mening wel, het vern**kt de lay-out van het forum niet iig.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 07 augustus 2009 10:46 PM
  [ # 11 ]

Mooi verhaal Dennis Wink

Ik weet ook dat het zwaar balen is als er een auto onder je neus vandaan “gejat” wordt…

Het verkeerde bouten verhaal is mij ook al overkomen…
Mijn auto begon als een gek te trillen in bochten, waarna ik toch echt de bouten heb moeten aandraaien om verder te kunnen. Als leek zijnde denk je misschien aan balanceren en rijdt je door tot het te laat is Shocked

Veel plezier er nog mee verder!

Profiel  
 
citrozxdennis
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 250
Geregistreerd: 07-01-2008

- Xsara HDI 110 Exclusive
Gepost: 08 augustus 2009 12:53 AM
  [ # 12 ]
Arjan Verkade schreef:

Mooi verhaal Dennis Wink

Ik weet ook dat het zwaar balen is als er een auto onder je neus vandaan “gejat” wordt…

Het verkeerde bouten verhaal is mij ook al overkomen…
Mijn auto begon als een gek te trillen in bochten, waarna ik toch echt de bouten heb moeten aandraaien om verder te kunnen. Als leek zijnde denk je misschien aan balanceren en rijdt je door tot het te laat is Shocked

Veel plezier er nog mee verder!

Dankjewel !

Ik vond dat die bouten al zo ‘raar’ aaanvoelden met vastdraaien. Toen ik ze ging nameten kwam ik erachter dat de stalen bouten maar op 5 mm schroefdraad vastzaten….

Profiel  
 
mafkeessss
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 17-02-2008

- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Gepost: 10 augustus 2009 06:26 AM
  [ # 13 ]

Zeer mooie wagen hoor!

Ik ga denk ik zelf ook eens een keer een proefritje maken in een hdi want ik ben wel nieuwsgierig hoe dit rijdt. Voor mij zelf zou dit ook wel een betere keus zijn kwa kosten aangezien in dit jaar 33K gereden heb.

Maar zeer mooie waren veel plezier en veilige km’s gewenst.

ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003

Profiel  
 
citrozxdennis
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 250
Geregistreerd: 07-01-2008

- Xsara HDI 110 Exclusive
Gepost: 10 augustus 2009 01:04 PM
  [ # 14 ]
mafkeessss schreef:

Zeer mooie wagen hoor!

Ik ga denk ik zelf ook eens een keer een proefritje maken in een hdi want ik ben wel nieuwsgierig hoe dit rijdt. Voor mij zelf zou dit ook wel een betere keus zijn kwa kosten aangezien in dit jaar 33K gereden heb.

Maar zeer mooie waren veel plezier en veilige km’s gewenst.

Dankjewel! Ga je voor de 90 pk of 110 pk versie? Ik heb zelf nooit in de 90 pk versie gereden. Ik weet wel dat de 110 pk errug lekker rijd! Wink Dus dat is wat mij betreft de beste optie. 
Ik heb vernomen dat het in Nederland erg lastig is om een xsara hdi exclusive 110 te vinden. Hier in Frankrijk zijn er genoeg!

Profiel  
 
mafkeessss
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 17-02-2008

- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Gepost: 11 augustus 2009 01:42 AM
  [ # 15 ]

Ik zou altijd voor de 110 pk gaan ik wil absoluut niet trug in pktjes hoor! Want als ik geen hdi zou halen dan word het zeker een xsaar vts of een c4 vts haha.

ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003

Profiel  
 
 
1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook