3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Dennis zijn xsara hdi 110 Exclusive >>> VERKOCHT !!!
citrozxdennis
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 250
Geregistreerd: 07-01-2008

- Xsara HDI 110 Exclusive
Gepost: 02 september 2009 03:11 PM
  [ # 31 ]

Ik weet niets af van de originele kwaliteit. Ik weet wel dat er bij de originele lagers vocht naar binnen komt waardoor ze kapot gaan.
Ik ben erg blij met deze oplossing. Als ik een gebruikte achteras had laten monteren was ik bijna hetzelfde kwijt geweest qua prijs. Voorlopig heb ik nu even geen onderhoud meer hopelijk Rolling Eyes .

Profiel  
 
Snoekebeest
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 127
Geregistreerd: 28-02-2006

Gepost: 03 september 2009 02:17 AM
  [ # 32 ]

Ik heb bij m’n xsara ook al enkele maanden last van een rammel/tik/kraak bij m’n achteras maar hij heeft nog geen speling en het geluid begint wonderbaarlijk genoeg nu ook steeds minder te worden. Confused
Misschien dat ik de lagers eerdaags moet gaan vervangen maar het probleem is dat het nogal een complex werkje is als ik de uitdraaien van lasertec onder m’n ogen neem.

Profiel  
 
citrozxdennis
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 250
Geregistreerd: 07-01-2008

- Xsara HDI 110 Exclusive
Gepost: 03 september 2009 02:55 AM
  [ # 33 ]

Ik hoor nog steeds een rammel/kraak. Maar het is niet zo erg als voor de reparatie. Toen rammelde het behoorlijk bij oneffenheden en voelde ik de achterkant ook licht uitbreken. Het is moeilijk te bepalen waar het geluid precies vandaan komt, het is ook niet heel erg aanwezig. Het stoort me in ieder geval niet, dus ik laat het voorlopig zo.  Cool

@snoekebeest : Het hoeft dus niet perse de achteraslagers te zijn, dus ik zou ze ook alleen vervangen als er echt speling op zit.
Het is een behoorlijke klus om het te vervangen. Veel meer werk als bij een BX bijvoorbeeld, waarbij het nog wel zelf te doen is.

Profiel  
 
citrozxdennis
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 250
Geregistreerd: 07-01-2008

- Xsara HDI 110 Exclusive
Gepost: 28 november 2009 11:36 PM
  [ # 34 ]

Er is iets misgegaan bij het updaten van mijn post…. De helft van de originele begintekst staat nu als reaktie…

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 28 november 2009 11:48 PM
  [ # 35 ]

Ik heb die tekst verplaatst naar jouw tweede bericht in het topic. Ik denk dat de verhaallijn zo ook niet te veel geweld wordt aangedaan. Wink

Profiel  
 
citrozxdennis
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 250
Geregistreerd: 07-01-2008

- Xsara HDI 110 Exclusive
Gepost: 29 november 2009 12:41 AM
  [ # 36 ]
Profiel  
 
citrozxdennis
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 250
Geregistreerd: 07-01-2008

- Xsara HDI 110 Exclusive
Gepost: 29 november 2009 12:54 AM
  [ # 37 ]

We zitten inmiddels op 167.000 km en er was weer wat te melden : 2 nieuwe achterbanden. Ik heb linksachter de band van het reservewiel laten monteren, die was namelijk nog nieuw. Rechtsachter heb ik een nieuwe gemonteerd. Ik voelde de auto toch een beetje glijden soms met heftige regenval, niet verwonderlijk want de achterbanden hadden weinig profiel meer over.

Verder rijd ie nog steeds fantastisch! Elke keer weer een genot om in te rijden met dat lekkere koppel.
Na een nachtje vorst slaat hij goed aan en draait de motor mooi rond. Zag laatst voor het eerst een gloeispiraaltje op lichten voor het starten.


Groet Dennis

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7703
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 16 december 2009 01:15 AM
  [ # 38 ]

Bij mij gaat het starten in de kou toch echt wat moeizamer. Denk dat ik maar eens een nieuwe accu moet regelen, die gaat ook alweer bijna zeven jaar mee.

Verder op wat rammeltjes na een probleemloos hok!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7703
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 16 december 2009 01:19 AM
  [ # 39 ]

Trouwens, ik zou toch echt voor een nieuwe set achterbanden zijn gegaan en het reservewiel lekker laten zitten. Zo’n band uit 2003 heeft misschien nog wel een boel profiel maar zal aadig hard/uitgedroogd zijn geraakt..

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 16 december 2009 08:36 PM
  [ # 40 ]

Het probleem is denk ik dat er nog een Pilot Premacy als reserve wiel zat. Die zijn niet meer te krijgen toch?
2 verschillende banden lijkt me ook niet alles.

Raar dat de eerste eigenaar dat niet gedaan heeft, dat scheelt je de eerste keer een band kopen Wink
Het nadeel is natuurlijk wel als je LM velgen heb dat je een band extra moet wisselen, bij stalen velgen zet je gewoon direct het reserve wiel met velg en al onder de auto Smile

Profiel  
 
citrozxdennis
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 250
Geregistreerd: 07-01-2008

- Xsara HDI 110 Exclusive
Gepost: 16 december 2009 09:25 PM
  [ # 41 ]

Ik denk dat ze de vorige eigenaar het lekker niet verteld hebben al die tijd dat er een nieuwe band op reserve lag. Konden ze een bandje extra verkopen Wink
Verder was die band nog in nieuwstaat, geen droogtescheurtjes of iets dergelijks dus die kan prima gebruikt worden. Het was inderdaad een premacy, ik heb aan de andere kant een energy saver gedaan. Dat is verder geen probleem.
Ik hoop ook dat mijn accu het deze winter volhoud, het is nog de originele. Hij start er nog prima mee overigens.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 16 december 2009 09:32 PM
  [ # 42 ]

Accu kan je evt. op laten meten bij een dealer, zij hebben wel iets staan wat je kan vertellen hoeveel procent van de accu nog over is. Ik geloof dat als je boven de 50% zit wel goed is.

Profiel  
 
citrozxdennis
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 250
Geregistreerd: 07-01-2008

- Xsara HDI 110 Exclusive
Gepost: 17 december 2009 02:32 AM
  [ # 43 ]

Bedankt voor de tip, maar ik meet meestal zelf met een voltmeter ook al is dat wat minder betrouwbaar…

Profiel  
 
citrozxdennis
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 250
Geregistreerd: 07-01-2008

- Xsara HDI 110 Exclusive
Gepost: 21 februari 2010 06:34 PM
  [ # 44 ]

Er valt weer iets te melden ; Hij staat te koop!
Ik moet er helaas afscheid van nemen wegens persoonlijke omstandigheden. Ik zal hem erg missen!
Ik denk niet dat het veel zin heeft om een advertentie hier te plaatsen aangezien ik in Frankrijk woon…

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7703
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 21 februari 2010 06:50 PM
  [ # 45 ]

Jammer, maar succes met de verkoop Smile

Komt er iets anders voor in de plaats?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook