1 van de 9
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Limburgs-Friese LNA verhuist naar Mokum
tsov
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 109
Geregistreerd: 05-10-2009

- LN/LNA 11RE
Gepost: 05 oktober 2009 11:16 PM

Ik heb er op het tijdelijke forum al eens een vraagje aan gewaagd, maar nu heb ik ‘m ook echt in bezit: mijn eigen Citroën LNA 11 RE.
Vandaag opgehaald in Mantgum en meegenomen naar huis in Amsterdam. Zoals de topictitel al prijsgeeft is deze auto ooit afgeleverd in Limburg, achterop de auto zit een stickertje van een Citroën-dealer in Maastricht en Gulpen.
De auto staat al ruim anderhalf jaar zonder APK, dus dat vereist nog enig kluswerk. Ik houd jullie wel op de hoogte van de vorderingen.
Wat foto’s:

Voor de nabije toekomst heb ik nog wel een vraagje: wat moet ik tanken? Een werkplaatshandboek van een Talbot Samba (dichterbij kon ik niet vinden) rept over ongelode 98, de vorige eigenaar zweerde bij Euro 95 met een scheutje loodvervanger.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 05 oktober 2009 11:37 PM
  [ # 1 ]

Gefeliciteerd! Je bent dicht bij mijn huis geweest zeg, veel plezier van dit leuke wagentje.

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 06 oktober 2009 12:49 AM
  [ # 2 ]

Bijzondere route Wink Ik zou er super 98 in gieten. Dat is al met loodvervanger. Een hoger octaan dan noodzakelijk kan geen kwaad en die loodvervanger ook niet. Als je later zeker weet dat er gewoon euro 95 in kan dan kan je dat er voortaan in gieten.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
Robert & Marieke
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 31-03-2006

- ID/DS Dspecial
- C3 1.4i
Gepost: 06 oktober 2009 07:43 AM
  [ # 3 ]

Leuk te horen dat deze LNA op een goede plek terechtkomt.
Veel succes met het klussen en daarna veel rijplezier.

p.s.: Leuk dorpje hé, Mantgum.

Dit is mijn project… http://www.nieuwzaailand.nl/over_het_project

En natuurlijk onze sleutelplek   http://www.sleuteltje-11.net  (We hebben nog plaats in de stalling)

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 07 oktober 2009 11:10 AM
  [ # 4 ]

Niet alle 1100 motoren willen probleemloos lopen op 95, mijn visa 11RE MOEST per sé 98 met loodvervanger hebben, anders begon ze hevig te pingelen, zelfs met goed gestelde kleppen en ontsteking.

En even een misverstand ophelderen:
Super 98 is alleen met loodvervanger tenzij het aangegeven staat, moderne auto`s lopen ook wel eens op 98 en als je dan 98 met loodvervanger tankt dan gaat de katalysator eraan.

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Michiel van Ginkel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 29-05-2006

- Dyane 6 Commerciale
Gepost: 07 oktober 2009 12:44 PM
  [ # 5 ]

Ik moet met mijn LNA, KY-60-PS, écht 98 tanken. Om de 200 km een beetje loodvervanger erbij. op 95 rijdt het ding heel beroerd en wordt de motor erg warm. Niet aan te raden dus.

Mijn LNA stond ook 1,5 jaar apk-loos te wachten, tipje: voordat je gaat rijden, olie en filter vervangen (filter van purflux) Anders heb je kans dat het motortje het niet overleeft.
Ook is het slim de remolie te verversen, doordat ik dat niet had gedaan sloeg mijn remklauw vast met alle gevolgen van dien.

Profiel  
 
tsov
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 109
Geregistreerd: 05-10-2009

- LN/LNA 11RE
Gepost: 07 oktober 2009 03:48 PM
  [ # 6 ]

Bedankt voor de tips! Gelukkig was ik toch al van plan alle filters en vloeistoffen te vervangen Smile

Nu een wat uitgebreider verslagje van de ophaaldag en de eerste klusdag.
Maandag vertrok ik vroeg in de morgen met een vriend naar Ankeveen om een oprijwagen op te halen, waarmee de reis werd voortgezet naar Mantgum. Daar aangekomen eerst de papieren opgehaald en naar Sneek gegaan om de auto over te schrijven. Dat werd een hele operatie, het hoofdpostkantoor bleek onlangs gesloten en we werden verwezen naar een agentschap in een boekwinkel om de hoek. Helaas was het maandagochtend en was de boekwinkel dicht. Een alternatief werd gevonden aan de andere kant van Sneek in het lastig vallen van het postagentschap bij Appie Heijn. Daar konden ze de auto gelukkig wel op mijn naam zetten, dus konden we weer naar Mantgum. In Mantgum hebben we de auto opgeladen en goed vastgezet (iets te goed bleek later).


In Scharnegoutum hebben we nog even een tussenstop gemaakt om een werkplaatshandboek op te halen (van een Talbot Samba weliswaar, maar dat komt in de buurt) en daarna reden we over de Afsluitdijk met een Citroën LNA achterop. Leuke gezichten zie je dan bij de inhalende auto’s cool smile
De LNA hebben we aan het einde van de middag gedumpt bij een hobbyhal in het Amsterdamse Westelijk Havengebied. De volgende dag hebben we ‘m weer opgezocht en zijn we aan de slag gegaan.

Zoals je kunt zien is de voorste kentekenplaat niet helemaal meer heel. We hadden de auto iets te strak vast gezet op de oprijwagen, waardoor de kentekenplaat ging schuren tegen de trekhaak die aan de cabine van de oprijwagen zat (om een aanhanger vast te zetten op de wagen). Dat hadden we pas door toen het kwaad al geschied was. Inmiddels een nieuwe plaat laten maken:

Gisteren onder meer de bumpers van de auto gehaald (dat was nog een leuk klusje), want die zien er niet meer uit… Ook de achterlichtkapjes eraf gehaald om schoon te maken en wat onderdelen uit de motor gehaald die nodig vervangen moeten worden (slangen enzo).



En zo hebben we ‘m gisteren achtergelaten, om morgen weer verder te gaan:

Vandaag onder meer de achterlichten schoongemaakt, zie het verschil:

Ook stond er aan het begin van de middag een man voor m’n deur met twee zware dozen

De bestelde onderdelen!
M’n krappe studentenkamertje staat nu dus vol met oude en nieuwe LNA-onderdelen knuffel

Profiel  
 
Michiel van Ginkel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 29-05-2006

- Dyane 6 Commerciale
Gepost: 07 oktober 2009 03:56 PM
  [ # 7 ]

Jouw LNA ziet er ook nog erg goed uit! Lijkt sprekend op de mijne (al heeft mijne ook nog getint glas, LM velgen en elektrische ramen)

Wat heb je zoal besteld voor het autootje? Die dozen zien er interessant uit Razz

Profiel  
 
tsov
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 109
Geregistreerd: 05-10-2009

- LN/LNA 11RE
Gepost: 07 oktober 2009 04:23 PM
  [ # 8 ]

Die dozen zitten heel vol met papier om de spullen te beschermen Wink
Het zijn voornamelijk dingen die vervangen moeten worden door de stilstand, zoals filters en vloeistoffen en de bougies. Aangezien de auto is afgekeurd op onder meer de remmen hebben we besloten het remsysteem te vervangen, dus dat zit er ook nog in.

Profiel  
 
Pimperklaas
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 20-03-2008

- BX SPORT
- XM 2.0i Turbo CT Automaat
Gepost: 07 oktober 2009 07:56 PM
  [ # 9 ]

welkom bij de clubbb Smile mooi ding!

Profiel  
 
tsov
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 109
Geregistreerd: 05-10-2009

- LN/LNA 11RE
Gepost: 07 oktober 2009 10:20 PM
  [ # 10 ]

Ohja, stomme vraag: hoe houd je het groot licht aan? Ik kan wel seinen, maar ‘t lukt me niet om de stand te vinden waarin ‘ie aan blijft staan…

Profiel  
 
Michiel van Ginkel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 29-05-2006

- Dyane 6 Commerciale
Gepost: 08 oktober 2009 09:48 AM
  [ # 11 ]

als je de verlichting aan zet (dus de knop links twee slagen draait) en dan de handle naar je toehaalt moet hij in groot licht blijven staan. Bij de verlichting uitgeschakeld kan je ermee seinen.

Profiel  
 
tsov
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 109
Geregistreerd: 05-10-2009

- LN/LNA 11RE
Gepost: 08 oktober 2009 11:11 PM
  [ # 12 ]

Ik zal het eens proberen als de accu er weer in zit Wink

Vandaag een tegenslagdag gehad. We wilden het remsysteem vervangen, maar kwamen er allereerst achter dat dat nogal zat vastgeroest (zelfs het pneumatische gereedschap kreeg geen beweging in de bout…) en dat we de verkeerde onderdelen hadden. Uiteindelijk hing de auto er een beetje zielig bij met alleen linksachter de remmen nog intact. We hebben de wielen er maar weer onder gehangen en besloten morgen op zoek te gaan naar de goede onderdelen.
De positieve punten van vandaag:
Bougies & kabels vervangen
Rotte luchtslangen vervangen
Achterlichten weer gemonteerd
Bodem eens goed bekeken (= heel netjes voor een 26 jaar oude Citroën)
Brezan gesponsord
Uitgevonden dat spinnen goed gedijen in remklauwen

Hopelijk gaat het morgen beter Wink

Profiel  
 
Michiel van Ginkel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 29-05-2006

- Dyane 6 Commerciale
Gepost: 08 oktober 2009 11:22 PM
  [ # 13 ]

auw, verkeerde onderdelen? Als zijnde verkeerd type remklauwen?
Ik heb behoorlijk moeten zoeken om voor mijn LNA toen een nieuwe klauw te vinden, remblokken waren gelukkig niet zo’n probleem.

Profiel  
 
tsov
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 109
Geregistreerd: 05-10-2009

- LN/LNA 11RE
Gepost: 08 oktober 2009 11:27 PM
  [ # 14 ]

Nee, die remklauwen zijn op zich nog goed, al zitten ze nogal vastgeroest (die blokjes zitten met pinnetjes door de klauwen vast, en die pinnetjes willen er met geen mogelijkheid uit).
Ik was er al bang voor, maar ik had dus de verkeerde remtrommels besteld. Op alle websites en in alle boekjes staan twee verschillende types en met een gefundeerde gok de verkeerde gekozen…

Profiel  
 
Michiel van Ginkel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 29-05-2006

- Dyane 6 Commerciale
Gepost: 08 oktober 2009 11:32 PM
  [ # 15 ]

die pinnetjes is inderdaad een krime. ik heb er bij mijn LNA toen ook flink op moeten hameren, en Francois bij zijn Visa afgelopen week óók. Veel kruipolie doet wel wonderen.

En wat betreft die remtrommels, dat is dan wel zuur. Ik heb ze er bij mij nog nooit af gehad en was dat ook niet van plan zolang de boel remt zoals het moet:P

Profiel  
 
 
1 van de 9
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook