Wat mag een harde break kosten?
mdv
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 09-11-2008

Gepost: 23 juni 2009 04:39 PM

Hoi,

Ik ben al enige tijd op zoek naar een harde break. Nu heb ik de mogelijkheid om een zeer originele break uit ‘75 te kopen. Het chassis (balken, stijlen, bodem, etc) is helemaal hard, het plaatwerk is ook top en de motor loopt als een zonnetje. Het interieur ziet er ook ok uit, op een paar scheurtjes in de deurpanelen na. Wat vinden jullie voor een dergelijke auto een acceptabele prijs?

Alvast bedankt!!!

Mdv

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43466
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 juni 2009 04:50 PM
  [ # 1 ]

Zonder knappe foto’s is het natuurlijk niet zomaar even te zeggen wat dat ding waard zou moeten zijn hé Wink  Daarbij is 1975 wel zo’n beetje het aller, aller slechtste DS jaar wat er is….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
mdv
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 09-11-2008

Gepost: 23 juni 2009 05:05 PM
  [ # 2 ]

Heb helaas geen foto’s, maar het is gewoon een hele strakke en zeer nette bak… Ennuh, waarom is 75 zo’n slecht jaar? Hadden de citroen mannen er toen geen zin meer in??

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43466
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 juni 2009 05:10 PM
  [ # 3 ]

75…. dramatisch slecht staal, geen zin meer, versleten mallen, productie in een fabriek die ongeschikt was, plaatdelen die maanden in de regen lagen omdat mensen geen Ds meer kochten en er dus nauwelijks meer productie was… enz enz Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7618
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 25 juni 2009 04:26 PM
  [ # 4 ]

1975 was een ‘fade-out’: alleen de 2L motor, alleen in wit. Als de klant een andere kleur wilde, werd de auto achteraf overgespoten (waarmee 75 het enige jaar is waarin een metalic lak origineel genoemd kan worden). Ik dacht dat ze allemaal nog 74 gebouwd waren, maar waterman771 kan zonder meer gelijk hebben dat ze ook nog in 75 in elkaar gestoken werden met klaarliggende onderdelen.
Na zoveel jaar moet je concluderen dat de auto die jij op het oog hebt de tand des tijds aardig heeft doorstaan en dan zou ik niet bang zijn voor het bouwjaar. Als de auto echt netjes is, mag de prijs stevig zijn. Volgens sommigen onder ons mag een break qua prijs tussen een ID en een Pallas liggen. Dus bekijk andere DSsen van een vergelijkbare staat.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43466
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 25 juni 2009 04:31 PM
  [ # 5 ]

Sterker nog: de aller, aller laatste break is in 1976 gebouwd: een 20 ambulance.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 25 juni 2009 08:37 PM
  [ # 6 ]

Bij Citroën gebeurt/gebeurde dat vaker: De break-modellen werden langer gebouwd dan de berlines.

Citroen!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook